Kyllä sitä taas tuntee itsensä hölmöksi

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
partis<3
Senior Member
Senior Member

Kyllä sitä taas tuntee itsensä hölmöksi

Viesti Kirjoittaja partis<3 »

Taas tuli todettua että akvaariota ei tulisi hoitaa nälkäisenä ja väsyneenä. Laitoin perunat tuossa kiehumaan ja huomasin sitten kauhukseni että 128-litraisen suodatin oli niin tukkeutunut ettei vesi kiertänyt lähes lainkaan ja pinnalla oli paksu kalvo. No, puhdistin suodattimen kokonaan ja totesin että ylireheviä vallisnerioita on myös pakko repiä pienemmiksi jotta ne eivät pysäyttäisi veden pintakiertoa. Tämä johti siihen että siirsin sitten kasvit niille paikoille joita olin niille suunnitellut jo jonkin aikaa. Lopuksi sitten vedenvaihtoon.

Tähän asti kaikki hyvin, muistin jopa ottaa perunat liedeltä etteivät kiehuisi ihan muusiksi. Mutta kun uutta vettä piti alkaa kantamaan akvaarioon, onnistuin nukahtamaan. Ihmettelin jossain vaiheessa että kuinkakohan monta ämpärillistä olen tuolta ottanut pois kun sitä tuntuu sinne niin monta ämpärillistä uppoavan. Seuraavaksi havahdun siihen että vettä valuu akvaariosta pihalle joka puolelta. Äkkiä lappo käteen ja vettä pois puoltoista ämpärillistä. Sitten pyyhkeitä käteen ja lattiaa kuivaksi. Kyllä sitä sai taas tuntea itsensä hölmöksi... [}:)]

Onkos kukaan muu onnistunut mokailemaan yhtä lahjakkaasti akvaarionsa kanssa?
40l, 65l, 128l (80x40x40) ja 300l (120x50x50)
Blogi
jokelamaniac
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja jokelamaniac »

Olen ainakin oppinut että ei kannata esim. letkuvedenvaihtoihin ryhtyä samaan aikaan kun keittelee perunoita, tiskaa t. tekee yleensä mitään muuta.
Minä juon nyt kahvia!
patu
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: FOMA #6
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja patu »

Kerran olen ainakin keittänyt potut pohjaan vettä vaihtaessa kun siinä samalla tuli kans touhuttua kaikkea muuta, eipä auttanu ku lähteä juniorin kans hakemaan pitsaa [;)]
SeijaKK
Member
Member

Viesti Kirjoittaja SeijaKK »

Sain käsiini kirjaston poistomyynnistä jonkun akvaariokirjan ja siinä todettiin mm. "jos täytätte akvaariota letkulla, älkää missään tapauksessa ainakaan puhuko puhelimessa" Tai jotenkin niin, ilmeisesti on siis kovin normaalia että sekoiluja sattuu :mrgreen: jos yrittää tehdä montaa asiaa yhtäaikaa.
allablaze
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja allablaze »

Luin taannoin jotain kivikautista akvaario-opasta, ja siinä vedenvaihdon tärkeimmäksi tekijäksi vannotettiin näillä sanoilla: "Äläkä, Luojan tähden, vain jää puhelimeen"
Nauroinhan minä sille silloin, mutta jälkeenpäin olen tullut siihen tulokseen, että tässä nimenomaisessa ohjeistuksessa oli hyvinkin vinha perä... 8O
Tarvitsemme eniten rakkautta silloin kun sitä vähiten ansaitsemme.
SeijaKK
Member
Member

Viesti Kirjoittaja SeijaKK »

Se oli just noin, mitä allablaze kirjoitti, eli olemme lukeneet samaa opusta. Minä vain en muistanut tarkkoja sanoja, ainoastaan sen pointin [;)]
jorge13
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja jorge13 »

Kannattaa ostaa nestepinnan korkeushälytin.
Mm. www.kouluelektroniikka.fi/ myy näitä.
Löytyy varmasti muistakin alan liikkeistä.

nimim. kerran urheiluruutua katsomaan jäänyt
Kill
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Kill »

Ei nyt liity akvaarioon, mutta sen olen onnistunut tekemään että olin eräänä iltana "vaihteeksi" kunnon tunnelissa ja päätin alkaa keittämään kananmunia. Noh, laitoin sitten kattilaan vettä ja kiehumista ootellessa päätin käydä levyksi sänkyyn. Mamma sitten tulee aamulla 7 aikaan kysymään että oliko hyviä munia? Levy oli koko yön täysillä ja väri oli kirkkaan punainen...
Kuka mahtaa ottaa vastuun sanomisistani?!
jokelamaniac
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja jokelamaniac »

No onneksi Kill ei polttanut itseänsä tulipalossa!

On sitä tietysti kännissä koheltanut mon muukin.

LISÄTÄÄN että työsuojelun näkökulmasta on tärkeätä eliminoida vaaratilanteet. Jokainen vaaratilanne ei johda onnettomuuteen, mutta joku ajan myötä väistämättä. Siispä pitää varmistaa, että vaaratilanteita ei pääse syntymään. Tämmöistä se isäni (dipl. ins.) minulle höpöttelee.
Minä juon nyt kahvia!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”