Monta tuntia päivässä valoa kypsytyksen aikana?
Valvoja: Moderaattorit
Monta tuntia päivässä valoa kypsytyksen aikana?
Mulla siis kypsytys menossa, ja akvaariossa on muutama kasvi. Monta tuntia päivässä uskaltaa pitää valoa päällä, ettei tule levää? Nyt olen pitänyt n. 3 tuntia, ja jättiläismiekkakasvin lehtiin on alkanut ilmestyä jotain ruskeaa, levää se ei kuitenkaan ole. Kasvit laitoin lauantaina, ja samalla lisäsin ohjeen mukaan PlantaMin rautalannoitetta.
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
Levää saattaa kypsytyksen aikana tulla muutenkin todella helposti. Itse pitäisin 5 tuntia päällä sitten parin tunnin tauko ja taas 5 tuntia päällä. Jos kasveina on vähään valoon tyytyviä kasveja niin vähempikin valo riittää (esim 4-4)
Miekkakasvisi lehdellä voi olla piilevää, mikä poistuu kyllä melkovarmasti altaastasi heti sen kypsyttyä tarpeeksi.
Miekkakasvisi lehdellä voi olla piilevää, mikä poistuu kyllä melkovarmasti altaastasi heti sen kypsyttyä tarpeeksi.
If you focus on what you've left behind, you'll never be able to see what lies ahead
Taitaa olla just tuota piilevää, googletin kuvia ja samanlaiseltahan se näytti. Täytyy alkaa pitämään kuitenkin tuota valoa päällä enemmän, mulla on myös papukaijalehti, ja sehän ilmeisesti tarvitsee aika paljon valoa. Eläinkaupassa suositeltiin sitä aloittelijalle, on kuulemma helppo kasvi, sen jälkeen tosin olen lukenut ihan muuta. Toivottavasti saan sen pysymään hengissä.
Mulla ainakain papukaijalehti delas kuukaudessa.. sehän kaiketi ei ees oo alunperin vesikasvi?
Akvaariot 40l, 180l, 243l, 252l ja 760l
Asukkaina kaloja ja sukarapuja. Perheessä myös kissa.
kuvia
akvasivuni
Asukkaina kaloja ja sukarapuja. Perheessä myös kissa.
kuvia
akvasivuni
Kypsytyksessä ei liene järkevää laittaa veteen kasvilannoitteita kuin murto-osa normaalista annoksesta, jos lainkaan. Kasvit saavat vähässä valossa tarvitsemansa ravinteet kalanruuastakin. http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic.php?t=80014