Kehys?

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
sardelli
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Kehys?

Viesti Kirjoittaja sardelli »

Mulla on tommonen pieni tirriäisakvaario, venyny kaapis paremman puuttees siitä lähtien kun sen sain. Ihan käypä karanteenialtaaks, mut siinä ei ole kehyksiä... Eihän tohon tarvi sellasia kasassa pitäviä kehyksiä, vaan sen takee, ettei viiltelis käsiään lasin reunoihin ja siistimmän ulokonäön vuoks.

Kysymys kuuluukin, että mitä materiaalia, mistä hankkia ja miten asentaa siistit kehykset? Ja edullisesti tietty.

Kun aina tulee eteen tää, et miten pitää mikäkin lista leikata/sahata tai mitä lie, minkälaiseen kulmaan jne...

Yksinkertaista ja helppoa niksiä, kiitos. Nainen asentaa... :mrgreen:
kiekkoilija
Member
Member

Viesti Kirjoittaja kiekkoilija »

Nyt on pakko sanoa, että ihan tietämättömyyden tuomalla vankalla varmuudella vastaan.

Eli mites ois joko ilmastointiteippi tai alumiini teippi? ei tarvi paljon miettiä kulmia. Saattaisi näyttää jopa metallikehykseltä ja suojais hyvin haavoittamasta itteään.

Jos sitten haluaa oikeesti metalli kehykset kannattaa varmaan käydä akvan kanssa (kun on kerta pienikin) jollain metallipajalla leikkauttamassa oikeanlaiset kehykset ja itse silikoonaa kiinni niin säästää jonkin verran.
Tämä harrastus vain rönsyää ja rönsyää...
Mikkor
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Mikkor »

Tai sitten vain hiot ne reunat
Mistä näistä tietää..
Tittis
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Tittis »

Metallipajaan(jokin ammattikoulu lähellä?) ja siellä opiskelijat voi hetkessä taittaa ohuesta pellistä sulle "kulmia".
Itse tyytyisin myös tuohon pelkkään hiontaan.
*laa la laa*
hypancistrus 77
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja hypancistrus 77 »

Mitä jos ostaisit alumiini L-listaa rauta kaupasta? Honkong tavaratalot myy,
Säästöpörssi myy. Katkaiset listat jiiri sirkkelillä sopivan mittaiseksi, miksei myös rautasahalla.
Listat liimat akvaario silikoonilla.
joppe
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja joppe »

Tuo teippijutska lienee paras. Musta roudariteippi kylkeen ja komia tulee vähällä vaivalla.

Myös pvc-puu-tai alumiinilista käy mutta sovittaminen vähän työläämpää. Muovi menee puukolla ja puu sahalla mutta alumiini vaatii kaapan ja aluterän eli vaikeaa aloittelijalle,lisäksi sovitukset millin tarkkoja ja virheiden luomous vaikeaa.

Listoista puu helpoin tehdä nätiksi kun voi kitata,petsailla,maalata jne.
sardelli
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Kiitos neuvoista!

Viesti Kirjoittaja sardelli »

:D
Joitain vinkkejä jopa kokeillu aikanaan, ja ainakin toi ns. jeesusteippi jääköön laittamatta; ei miellyttäny mun silmää.

Listat kuulostaa hyvältä idealta, mutta se toteutuspuoli... (ei minus mitn pilkunnussijan vikaa ole, mutta...) mutta niiden puoleen kallistunen.

Jään pähkäilemääs asiaa, kiitos kaikille vinkanneille :mrgreen:
akyttala
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja akyttala »

Rautakaupoista saa myös tähän tarkoitukseenkin kelpaavaa muovikulmaa. Taisi maksaa 4eur/5 metrin salko. Itse piti tuommosesta kehys yhteen pieneen laittaa, mutta eipä ole tullut laitettua..
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”