Joki-akvaariot?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Teuski
Junior Member
Junior Member

Joki-akvaariot?

Viesti Kirjoittaja Teuski »

Kyseessä siis Puutorin Akvaarion valmistamat Joki-merkkiset akvaariot. Kaikenlaista kokemusta kaivataan niin altaista kuin massiivipuujalustoista.

Tuollainen n. 450-550-litrainen olisi tarkoitus hankkia. Ovat todella houkuttelevan hintaisia muihin verrattuna. Näkyykö halpa hinta laadussa?
jossuliini
Member
Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja jossuliini »

Mustavaris
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Mustavaris »

Mun 200-litrainen akvaarioni on ostettu Puutorilta samoin kuin aikaisempi 140-litrainen. Mahtaakohan olla Joki-akvaario - kun muistais. Päädyin Puutorin akvaarion sen vuoksi, että siellä oli yksinkertaisesti näteimmät akvaariot, vaikka muun osalta liike onkin nykyisin boikotissa. Mm. antavat vääriä tietoja kaloista, mikä ei oikein vakuuta. Halusin nimenomaan mustakehyksisen akvaarion, joita tuntuu Turussa olevan huonommin tarjolla kuin hopeisia. Edellisessä akvaariossa oli ylä- ja alalista, tässä kulmat ja reunat on ainoastaan värjätty mustiksi, mikä on ok sekin. Valaisinkannen ulkonäkö ratkaisi lopulta myös valinnan.

Hyvin kesti edellinen akvaario eikä nykyisessäkään kyllä mitään vikoja ole ilmennyt. Jalustat tulivat akvaarioiden mukana. Aiempi oli tosin parempi, sillä tässä nykyisessä on järjettömät matalat tassut pohjan kulmissa, jotka heti pureutuivat muovimattoon. Jäljet mahtavat olla mielenkiintoista nähtävää siinä vaiheessa, kun tuo akvaario tuosta joskus siirtyy :? . Mulle sanottiin, etteivät korvaa akvaarion hajoamista, mikäli se on asetettu jollekin muulle alustalle kuin niiden valmistamalle, hmm... Eipä silti, ei mulla sille mitään pöytää olis muutenkaan ollut, ja tuon pöydän hinta ei myöskään ollut kovinkaan paha mielestäni.
Mikkor
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Mikkor »

Tilasin juur tuon 863/700 litrasen. muutin sen viel kokonaan 12 mm lasille.
Kovan takuun antavat, jos tilaa akvan ja kaapin samaanaikaan, 4 vuotta.
Mistä näistä tietää..
Teuski
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Teuski »

Käytiin kanssa eilen tilaamassa 160x55x60 perinteisen mallinen akva kaapistolla, pohja 12mm, sivut 10mm. Kaapisto mallia kaapit sivuilla, hylly keskellä. 4v takuu.
Mikkor
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Mikkor »

tuo mun 200*57*67 cm korkeus viim. joka sisältää valokannen.
Mistä näistä tietää..
Veikkonen
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Veikkonen »

Tilasin 75x45x40 (kork.) kokoisen altaan kehyksettömänä noin pari kuukautta sitten. Työn laatu on ok, toimutus nopea ja hinta edullinen. Suosittelen. Plus todellakin massiivipuujalustan kanssa takuu on mainio.

Kaikenlaista shittiä olen Puutorin Joki -akvaarioista kuullut, tämä omani kuitenkin vaikuttaa hyvin tehdyltä. Ehkä aiemmin ovat teettäneet altaansa jossain muualla, ja mistä sitten on tullut kaikenlaista tsuraa.
Se lisääntyy mitä katsot ja ruokit.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”