Akvaariosilikoni
Valvoja: Moderaattorit
-
Viola
- Advanced Member

- Viesti:
Akvaariosilikoni
Yritin haulla mutta ei löytynyt.
Siis Bostikin akvasilikonia ei täältä löytynyt.
Onko Bilteman silikoneista joku akvakelpoista? Yhdessä ei ollut mainintaa homeenestoaineista mutta ei myöskään mainintaa akvasopivuudesta.
Kertokaa kokeneemmat mitkä merkit sopivat akvakäyttöön!
Pitäisi askarrella punakorvakilppareiden särkyneen 550-litrasen pohja uusiksi...Millä silikoonilla?
Siis Bostikin akvasilikonia ei täältä löytynyt.
Onko Bilteman silikoneista joku akvakelpoista? Yhdessä ei ollut mainintaa homeenestoaineista mutta ei myöskään mainintaa akvasopivuudesta.
Kertokaa kokeneemmat mitkä merkit sopivat akvakäyttöön!
Pitäisi askarrella punakorvakilppareiden särkyneen 550-litrasen pohja uusiksi...Millä silikoonilla?
Viola & eläintarhantynkä
-
Kalanruoka
- Junior Member

- Sukupuoli: Mies
No itse olen aina käyttänyt vain semmoisia silikoneja, joissa todella on se akvaariokelpoisuus -merkintä.. En juuri nyt löydä mistään sitä silikoonipurkkiani, joten en näe merkkiäkään.. Laitan kyllä heti tänne merkin, kun vain löydän sen 
-------------------
No tietenkin heti, kun olin viestin lähettänyt niin se löytyi.. Eli minulla on kahta eri merkkiä tällä hetkellä. Toisen niistä löysin eli tällainen kuin Casco Glassilikon.
-------------------
No tietenkin heti, kun olin viestin lähettänyt niin se löytyi.. Eli minulla on kahta eri merkkiä tällä hetkellä. Toisen niistä löysin eli tällainen kuin Casco Glassilikon.
Bostic
Tänään ostin Bostikin lasisilikonia (0,3 l.). Pitkän etsinnän jälkeen löysin Etolasta tuohon samaan 5,90 hintaan. Tosin tuo Bostik on 0,3 litraa...
Eipä taida kuitenkaan sinua auttaa, koska tämä kyseinen Etola on Espoossa.
Itsekin kävin katsastamassa Bilteman silikonit, mutta en uskaltanut ostaa, koska tuubeissa ei missään lukenut akvaariokelpoisuudesta. Olis siis kiva saada tänne tieto, jos jollakin on selvyys, mikä Bilteman silikoneista on akvaariokelpoista.
Eipä taida kuitenkaan sinua auttaa, koska tämä kyseinen Etola on Espoossa.
Itsekin kävin katsastamassa Bilteman silikonit, mutta en uskaltanut ostaa, koska tuubeissa ei missään lukenut akvaariokelpoisuudesta. Olis siis kiva saada tänne tieto, jos jollakin on selvyys, mikä Bilteman silikoneista on akvaariokelpoista.
40l. tyhjänä ja 40l. viljakäärmeen kotina. Niin se harrastus pikkuhiljaa hiipuu...
-
jokelamaniac
- Advanced Member

-
Viola
- Advanced Member

- Viesti:
Kyllä tää netti on kiva. Kiitos kaikille vastanneille. Taas lisääntyi silikonitietoisuus ( ei silikoniri..at
).
Oliskohan täällä Jyppilässäkin joku vast. Halpahalli kuin Keuruulla?
Taloustalossa ei ollut.
Helpotti taas tuota akvankorjausahistusta.
Mistäs ootte täälläpäin ostaneet edullisesti 8 millin lasia?
Lasi-Kallessa pohjalasin hinta noin 85 eceä...
Vanhaa lasia en halua, se kait ei ole kovin turvallinen?
Oliskohan täällä Jyppilässäkin joku vast. Halpahalli kuin Keuruulla?
Taloustalossa ei ollut.
Helpotti taas tuota akvankorjausahistusta.
Mistäs ootte täälläpäin ostaneet edullisesti 8 millin lasia?
Lasi-Kallessa pohjalasin hinta noin 85 eceä...
Vanhaa lasia en halua, se kait ei ole kovin turvallinen?
Viola & eläintarhantynkä
Jyäskylän lasikaupat on kyllä mielestäni aika kalliita. Yhdet lasit olen kulmamalliseen akvaan ostanut Lasi-Kallesta, ja mies sanoo, että se on edullisin liike
. Olen aktiivisesti unohtanut paljonko se allas tuli maksamaan
. Yhden akvaarion pohjan olen tehnyt silikoonaamalla 6mm:n ja 4mm:n lasit yhteen, mutta en ehkä kuitenkaan suosittele yleiseen käytäntöön, sillä sain nuo lasit ilmaiseksi, joten siitä tuo sovelluksen räpellys.
Lisäänpä tänne vielä tiedon silikonin kulutuksesta, kun arvioidaan, kuinka suuri tuubi pitää ostaa minkäkinlaiseen akvaarioon.
Aloittelevana silikoonaajana työstin tänään akvaarion mitoiltaan 130 * 45 * 50 (tuo viimeinen on korkeus), silikonisaumaa tuli siis 550 cm.
Minulla oli jämät vanhasta Bosticin silikonista sekä yksi käyttämätön (0.3l.). Aloitin käyttämättömällä ja se loppui viimeisen korkean sauman puolivälissä. Jatkoin loput vanhalla tuubilla ja onnekseni se riitti. Silikonikerros koittaa olla sellainen normaali, tosin joihinkin kohtiin tuli vähän enemmän
Voisi siis sanoa, että 0.3l. tuubi riittää 5 metrin silikoonaamiseen, ainakin tällaisella aloittelijalla
Aloittelevana silikoonaajana työstin tänään akvaarion mitoiltaan 130 * 45 * 50 (tuo viimeinen on korkeus), silikonisaumaa tuli siis 550 cm.
Minulla oli jämät vanhasta Bosticin silikonista sekä yksi käyttämätön (0.3l.). Aloitin käyttämättömällä ja se loppui viimeisen korkean sauman puolivälissä. Jatkoin loput vanhalla tuubilla ja onnekseni se riitti. Silikonikerros koittaa olla sellainen normaali, tosin joihinkin kohtiin tuli vähän enemmän
Voisi siis sanoa, että 0.3l. tuubi riittää 5 metrin silikoonaamiseen, ainakin tällaisella aloittelijalla
40l. tyhjänä ja 40l. viljakäärmeen kotina. Niin se harrastus pikkuhiljaa hiipuu...
-
Viola
- Advanced Member

- Viesti:
Tuohon konna-akvan pohjan silikoonaukseen meni yksi puolen litran Bostikakvasikonituubi ja puolet 300 ml:stä Cascotuubista.
Akvan pohja 155 x 55 hmm...4 metriä 20 senttiä.
Pohjalasia varten vedin semmosen 3 milliä paksun silikoonipötkylän pohjan reunojen päälle. Kolmen vuorokauden kuluttua vielä pohjan sisäpuolelle palko joka tasotettiin sormella vetäen.
Hyvin on vettä pitänyt. Sisäpuolen silikonin vedon jälkeen kuivatettiin vielä 3 vrk.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Akvan pohja 155 x 55 hmm...4 metriä 20 senttiä.
Pohjalasia varten vedin semmosen 3 milliä paksun silikoonipötkylän pohjan reunojen päälle. Kolmen vuorokauden kuluttua vielä pohjan sisäpuolelle palko joka tasotettiin sormella vetäen.
Hyvin on vettä pitänyt. Sisäpuolen silikonin vedon jälkeen kuivatettiin vielä 3 vrk.
Viola & eläintarhantynkä