Kysely myyntipalstan etiikasta
Valvoja: Moderaattorit
Kysely myyntipalstan etiikasta
Jäänyt hiukan kiinnostamaan,että mikä täällä aqua-webi:ssä on käytäntö tuossa myyntipalstalla ilmoittelussa.
Eli onko ammattimaisesti akvaario tilpehööriä myyvien tahojen soveliasta ilmoitella kohteistaan tuolla muiden joukossa?
Henkilökohtaisesti pidän sitä vähän hyväksikäyttönä mutta onko palstan säännöissä asiasta jotakin linjauksia.
Asia ei tietenkään ole mitenkään suuri eikä ongelma mutta esim. Huutonetissä ilmiö on melkoinen riesa kun tavallisten ihmisten ilmoituksia ei aina erota nurmikkojobbareista.
Onko siis suunta täällä sinnepäin?
Eli onko ammattimaisesti akvaario tilpehööriä myyvien tahojen soveliasta ilmoitella kohteistaan tuolla muiden joukossa?
Henkilökohtaisesti pidän sitä vähän hyväksikäyttönä mutta onko palstan säännöissä asiasta jotakin linjauksia.
Asia ei tietenkään ole mitenkään suuri eikä ongelma mutta esim. Huutonetissä ilmiö on melkoinen riesa kun tavallisten ihmisten ilmoituksia ei aina erota nurmikkojobbareista.
Onko siis suunta täällä sinnepäin?
Minulle henkilökohtaisesti on ihan sama kuka akva-juttuja kauppaa. Joskus ammattilaisen kauppaama voi olla edullisempi kuin harrastajan kauppaama, joten hintatietoiselle ihmiselle kelpaa kyllä kumpikin.
Mikä ettei voisi olla sekä-että, ostajahan se itse päättää missä ostoksensa suorittaa.
Sitäpaitsi, voihan ammattilainen olla myös harrastaja ja myydä vaikka omissa käytöissään olleita juttuja. Niitä kun ei sinne liikkeen hyllylle oikein viitsi myyntiin viedä.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Mikä ettei voisi olla sekä-että, ostajahan se itse päättää missä ostoksensa suorittaa.
Sitäpaitsi, voihan ammattilainen olla myös harrastaja ja myydä vaikka omissa käytöissään olleita juttuja. Niitä kun ei sinne liikkeen hyllylle oikein viitsi myyntiin viedä.

Aika minimaalista tuollainan "akvaariokaupan puoliammattilaisuus" tuolla myyntipalstalla on ( minun mielestä ). Eikä se vähäinen ole itseä ainakaan haitannut. Hyvähän se on, jos jotain käyttettyä akvaariokamaa etsii ja löytää sopivan hintaisen, tarkoitus pyhittää keinot
. Kai. Jos uutena haluaa, sitten matka kohti akvaariokauppaa.
Ja kuten Mymmeli81 jo laittoikin, voihan akvaariokauppiaatkin harrastaa kotonaan leipätyötään. Ja harrastaessa kertyy kaikenlaista roinaa nurkkiin vuosien saatossa. Ei käytettyjä tuotteita voi liikkeessäkään myydä.
Aqua-Webin myynti-ilmoituksia kuitenkin on niin vähän suhteessa huuto.netin liikenteeseen.

Ja kuten Mymmeli81 jo laittoikin, voihan akvaariokauppiaatkin harrastaa kotonaan leipätyötään. Ja harrastaessa kertyy kaikenlaista roinaa nurkkiin vuosien saatossa. Ei käytettyjä tuotteita voi liikkeessäkään myydä.
Aqua-Webin myynti-ilmoituksia kuitenkin on niin vähän suhteessa huuto.netin liikenteeseen.
Onnelliset ihmiset ovat odottaneet elämältä vähemmän. -Brana Crncevic-
joopa
Taitaa olla tämänkokoisessa maassa niin, että akvaariokauppiaat ovat pakosta harrastajia(?)
En ainakaan ole kuullut , että yksikään kauppias olisi lopettanut firmansa sen vuoksi että olisi rikastunut liikaa
Joku jos myy hyvään hintaan hyvää tavaraa kauppaosiolla , niin miksei sitä voisi ostaa vaikka akvaariokauppiaalta?
Sanoisin pikkusieluisuutta ja ..eh.. nipottamista tuollainen ajattelu. Hyväksikäyttö, se on kiellettyjen sivujen kirjoittelupaikka

Sanoisin pikkusieluisuutta ja ..eh.. nipottamista tuollainen ajattelu. Hyväksikäyttö, se on kiellettyjen sivujen kirjoittelupaikka
![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)

Tyhmä saa olla muttei köyhä!
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: LAS
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Tässä tuskin viitattiin esim. Mariin jolla on liike mutta myy joskus omia akvaariotavaroitansa myyntipalstalla vaan esim. myyntifoorumeita pitäviin ja paljon tavaraa (jälleen)myyviin ihmisiin kuten Anna-Marjatta. Tuolta luotettavat kauppakumppanit listalta saa bongata kuinka monta kertaa A-M on mainittu ja itselläni kaupat tyssäsivät vain etäisyyteen
. Itse olen muutamasta myyntiartikkelista kysellyt ja aina on tullut nopea ja mukava vastaus. Myös myynti-ilmoitukset kävisivät opetusmateriaaliksi niille vähäpäille jotka eivät edelleenkäänosaa laittaa esim. paikkakuntaa tai muita tärkeitä tietoja otsikkoon
. Itse en missään nimessä vastusta tavaroiden jälleenmyyntiä.

1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
myynti
Lisää kauhoja soppaan
Adrianna sanoi:Myös myynti-ilmoitukset kävisivät opetusmateriaaliksi niille vähäpäille jotka eivät edelleenkäänosaa laittaa esim. paikkakuntaa tai muita tärkeitä tietoja otsikkoon
Edes se auttaisi jos käyttäjätiedoissa olisi paikkakunta.
Miksei sitä laiteta pakolliseksi tiedoksi käyttäjätietoihin?
Adrianna sanoi:Myös myynti-ilmoitukset kävisivät opetusmateriaaliksi niille vähäpäille jotka eivät edelleenkäänosaa laittaa esim. paikkakuntaa tai muita tärkeitä tietoja otsikkoon
Edes se auttaisi jos käyttäjätiedoissa olisi paikkakunta.
Re: myynti
Ehkä jotkut haluavat olla tuntemattomia.frank kirjoitti:Edes se auttaisi jos käyttäjätiedoissa olisi paikkakunta.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Elite Member
Mielestäni tilanne huutonetissä ja täällä on eri. Tilanne on eri myös silloin kun kyseessä on ns. ammattimainen tavarantrokaus.
Mikäli joku on pahastunut siitä että myyn tavaraa tuolla myyntipalstan puolella, niin haluaisin tehdä selväksi että kyseessä ovat todellakin minun ikiomat kotona sijaitsevat käytetyt harrastusakvaarioni, jotka eivät nyt muuton jälkeen mahtuneet uuteen pikkuruiseen asuntooni.
Olen ollut kauppias nyt vuoden verran ja sitä ennen töissä akvaarioliikkeessä parin vuoden ajan. Olen kirjoitellut AW: iin useamman vuoden ajan melko aktiivisesti, enkä kokenut että siirryttyäni tiskin toiselle puolelle minun tulisi hiljetä täällä, tai että omien käytettyjen akvaariotarvikkeideni myynti täällä voisi herättää närää, sillä pidän itseäni, työstäni huolimatta, edelleenkin yhtenä harrastajista, harrastajien joukossa.
Mikäli joku on pahastunut siitä että myyn tavaraa tuolla myyntipalstan puolella, niin haluaisin tehdä selväksi että kyseessä ovat todellakin minun ikiomat kotona sijaitsevat käytetyt harrastusakvaarioni, jotka eivät nyt muuton jälkeen mahtuneet uuteen pikkuruiseen asuntooni.
Olen ollut kauppias nyt vuoden verran ja sitä ennen töissä akvaarioliikkeessä parin vuoden ajan. Olen kirjoitellut AW: iin useamman vuoden ajan melko aktiivisesti, enkä kokenut että siirryttyäni tiskin toiselle puolelle minun tulisi hiljetä täällä, tai että omien käytettyjen akvaariotarvikkeideni myynti täällä voisi herättää närää, sillä pidän itseäni, työstäni huolimatta, edelleenkin yhtenä harrastajista, harrastajien joukossa.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: LAS
- Viesti:
Ei ei ei, tässä se ero tulee: Työtä tehdään elannon takia, omia tavaroitaan voi myydä vaikka tilanpuutteen, harrastuksen loppumisen/muuttumisen tai taskurahan toivossa. Akvaariokaupan omistaja tuskin myy täällä tavaraansa saadakseen niistä tienestiä vaan saadakseen turhaa tavaraa pois nurkistaan. Käytettyjä altaita myymällä ei voi saada muuta kuin takkiinsa, niin alhaisilla hinnoilla ne menevätKissanhiekka kirjoitti:Mut siis mitä väliä sillä on jos myyjä on kauppias tai yksityinen? Pitäähän kauppiaidenkin saada rahaa jotta pystyisi elämään...

1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
-sanna- kirjoitti:Ehkä jotkut haluavat olla tuntemattomia.frank kirjoitti:Edes se auttaisi jos käyttäjätiedoissa olisi paikkakunta.
Miten "tuntemattomuus" tulee julki, jos nimimerkki on keksitty ja paikkakunta on oikea?
Epäilen suurimmalla osalla olevan keksitty nimi...

Näkökantahan se on tuokin...

Niin, mitempä tarkistat paikkakunnan oikeellisuuden?-sanna- kirjoitti:Ehkä jotkut haluavat olla tuntemattomia.frank kirjoitti: Edes se auttaisi jos käyttäjätiedoissa olisi paikkakunta.

Ex-kiekkoilija...
Tämähän menee ihmeelliseksi. Mistä te puhutte? Jos haluaa ostaa, myydä tai huijata, voi laittaa ilmoituksen yhtä lailla kaupan seinään kuin myyntipalstalle. Mitä vastuu voi olla kuin vastuuta omista tekemisistään muita kohtaan, Frank? "Vakuutusyhtiöt ovat toista maata", mutta muuten kauppaan täytyy sisältyä aina jonkinasteista luottamusta (uskoa) tai sitä ei synny.
Ei hempskutti, en toivo kellekään vakuuttamisen vastuuta muuta kuin omasta puolestaan, ellei sitten halua suositella toista. Maailmassa on sen verran luikureita mukana aina ettei siitä mitään tulisi. Ne on itse opittava tunnistamaan.
Ei hempskutti, en toivo kellekään vakuuttamisen vastuuta muuta kuin omasta puolestaan, ellei sitten halua suositella toista. Maailmassa on sen verran luikureita mukana aina ettei siitä mitään tulisi. Ne on itse opittava tunnistamaan.