Vielä 1 pulma

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
riksu70
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen

Vielä 1 pulma

Viesti Kirjoittaja riksu70 »

Mitä on nimeltään se puhallushiekka näissä k-rautakaupoissa?2 kertaa käynyt kysymässä ja kukkaa ei tiiä mittää. Ja lähimpään biltemaan taitaa olla vähä yli sata km. :roll:
ml72
Starting Member
Starting Member
Akvaarioseurat: HAS

puhallushiekka

Viesti Kirjoittaja ml72 »

melekin kaikista k-raudoista löytynee optirocin (nykyään taitaa olla maxit tuotemerkillä) karkeuksia aina 0.0 - hiekoitussepeliin. Yleisemmin akvaarioissa käytettävä on jotain 0.6-1.2mm

eli ts ammattitaitoinen noutopihamyyjä kyllä tietää kun sanot että haluat
puhallushiekkaa

(terv ex k-rautalainen)
annikki
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja annikki »

Minä ostin puhallushiekkaa Rautiasta ja kassalla kyllä heti tiesi, mistä kysymys. Merkki Maxit Hiekkatuote Sandprodukt. Sitä oli saatavissa eri kokoisena, ainakin kahta kolmea 'karheus/hienousastetta' ja myytiin 25 kg:n säkeissä. Sitten erillisessä lappusessa säkin kyljessä oli sana Puhallushiekka ja se karkeus/hienous. Ja maksoi n 5 euroo.
Kummia nuo rautakaupat..... ei taida olla turhaan niitä vitsejä. :)
Hanna78
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Hanna78 »

Nykyään Maxit, itse ostin joskus kun sitä myytiin vielä nimellä Optiroc ja kahta raekokoa oli ainakin silloin (pari vuotta sitten). Ostin karkeampaa ja oliskohan se ollu jotain 0,7-1,2 millistä, hienommasta en tiedä :) . Muistaakseni ostin säkin silloin sataman Carlsonilta, en K-raudasta (tosin saatan kyllä muistaaa väärinkin)...
Danny
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Danny »

K-Raudoissa, ainakin Turussa päin, on Kauniston soran hiekkapuhallushiekkaa. Riippuen kaupasta on joko 2 tai 3 karkeusluokkaa (ainakin n. 0-1 mm ja 1-2 mm, itselläni jälkimmäistä) . Kaikki ovat (minun mielestäni) kauniin punertavia. :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”