Rihmakaloista
Valvoja: Moderaattorit
Rihmakaloista
Onko kellään samassa altaassa sini/keltarihmoja ja helmirihmoja? Miten ovat tulleet toimeen keskenään? Tulisiko esim.2 + 1 naarasta keskenään juttuun? Siis että olisi kaksi sini/keltarihmaa ja yksi helmi...
Kiitos kovasti vastauksista
Allas on 130 L, joten taitaapi olla turhan pieni kaikille rihmuleille,mutta katotaan nyt jos sais laitettua isomman...Pohjalla on tyttöpartis, 4 albiinomonnista ja 4 sysievämonnista (hyvin tulevat juttuun keskenään).Keskivedessä uiskentelee neontetraparvi,14 kpl ja 3 kiilakylkeä.Onhan niitä tietenki pienempiäkin kivoja rihmakaloja,mutta nuo isommat kiinnostaa eniten.
Allas on viime syksynä perustettu, lämpö n.25 astetta.Vesi pehmeää ja hapanta,ph 6,4 ,GH alle 3,KH alle 3,nitriitti 0,nitraatti n.25.Samat arvot ennen ja jälkeen vedenvaihdon.Vetta vaihdan lappoamisen yhteydessä n.puolet 2 viikon välein.
Miltäs nuo arvot vaikuttaa?

Allas on viime syksynä perustettu, lämpö n.25 astetta.Vesi pehmeää ja hapanta,ph 6,4 ,GH alle 3,KH alle 3,nitriitti 0,nitraatti n.25.Samat arvot ennen ja jälkeen vedenvaihdon.Vetta vaihdan lappoamisen yhteydessä n.puolet 2 viikon välein.
Miltäs nuo arvot vaikuttaa?
-
- Junior Member
-
- Starting Member
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: LAS
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Jo on taas.... GrrhTuleva kirjoitti:Mulla on 2 helmirihmakalaa 106 litrasessa, ja kaupassa sanottiin, että 80 litraa riittää.
![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
Tuota minimiallaskokoa(250-l) minä suosittelisin;Adrianna kirjoitti:Jo on taas.... GrrhTuleva kirjoitti:Mulla on 2 helmirihmakalaa 106 litrasessa, ja kaupassa sanottiin, että 80 litraa riittää.! Kiva akvakauppias sulla. Faunan sivuilla on miniminä yhdelle 100l ja usealle 160l ja mielestäni nuokin ovat aika niukat minimit, ainakin jos sinne altaaseen muutakin elämää haluaa tai jos rihmikset ovat yhtään eripuraisempaa sorttia.
http://www.leka-airsoft.fi//laura/kalat.php?nayta=76
Mulla oli 250l altaassa helmirihmakala tytöt ( annoin isompaan altaaseen ). Virtaus oli liian kova, mutta minun mielestä tuo akvaario oli noille liian pieni allas.
Metrin mittainen allas kävi äkkiä pieneksi, kun otettiin spurtti altaan päästä päähän. Lasit välillä kolisi, kun suhasivat tuolla. Itse en ottaisi enää tuonkaan kokoiseen akvaarioon.
Metrin mittainen allas kävi äkkiä pieneksi, kun otettiin spurtti altaan päästä päähän. Lasit välillä kolisi, kun suhasivat tuolla. Itse en ottaisi enää tuonkaan kokoiseen akvaarioon.
Onnelliset ihmiset ovat odottaneet elämältä vähemmän. -Brana Crncevic-