...Myöhemmin Onni keksi myös haudata vanhan perivihollisensa(riita kolosta), kuparimonnisemme Hemulin hiekkaan, tai ainakin se yritti sitä, mutta onneksi Hemuli on nopea
Valvoja: Moderaattorit

Kuvan kesäkurpitsaviipaleesta (ja muistakin meillä tarjottavista viipaleista) on viilletty pala reunasta pois, mitä kuvasta ei varmaan huomaa.Leikatkaa nuo kurkku- tai kesäkurpitsarenkaat poikki. Olen nähnyt lukuisia kuvia, joissa plekolla on kesäkurpitsakauluri. Saattavat olla aika työläitä poistaa.

Minulla oli joskus leväbarbilla kurpitsakauluri, ja vaikka kala oli varmaan vähän hädissään, niin kyllä se väkisinkin nauratti, kun kala sinkoilee pitkin akvaariota kaulurissaan... Aika nopeasti se siitä pääsi itse irti, ja ei ollut kiduksien kohdalla, niin varsinaista hätää ei ollut.prboy kirjoitti:Leikatkaa nuo kurkku- tai kesäkurpitsarenkaat poikki. Olen nähnyt lukuisia kuvia, joissa plekolla on kesäkurpitsakauluri. Saattavat olla aika työläitä poistaa.
Meikäläisellä oli sama kun oli vielä iso allas. Kaverukset isopurjepleko ja partis tekivät isostakin kesäkurpitsasta selvää jälkeä muutamassa tunnissa.Imujon kirjoitti:Näin taas meillä: partis syö alapuolelta ja pleko päältäTämä on ihan jokailtainen syömäasento, sopuisia veijareita.

Tämähän ei sitten kalan mielestä ole lainkaan kivaa, vaikka se voi jonkun mielestä hupaisalta näyttääkin. Kala menee pahimmillaan paniikkiin ja voi törmäillessään satuttaa itsensä. Tai kala jemmautuu piiloonsa kärsimään, ja sitten ihmetellään kun ei ole partista muutamaan päivään/viikkoon näkynytJoulutonttu kirjoitti:Kurkku jäi kiinni partikseen ja vähän aikaa se kieputti altaassa kurkku päänsä ympärillä, kunnes kurkku hellitti otteensa ja putosi!