Poistettu huuto - Lisa -
Valvoja: Moderaattorit
Meinasin että josko bakteerit noissa "vanhoissa" somisteissa/hiekassa olis kuollut tai jotain, jos nitraattia ei ole.*marika* kirjoitti:Siis miten huonossa jamassa?? ja miten saan ne taas kuntoon?? Mitä nyt kannattaisi tehdä jotta kypsyminen jatkuisi ilman ongelmia? Teenkö vedenvaihdon, ja kuinka suuren , 40% ?
Joissain setupeissa oon nähny sisäsuotimen asennettuna siten, että suodin "kuorii" pintaa, eli asennettuna seuraavasti: (suodatin poikittain pinnassa)Hedelmiina kirjoitti:onko kellään kokemuksia tuon öljymäisen kalvon tulosta kun allas on ollut pitempään olemassa ja on syöttänyt JBL:n Novo Fexiä? Mä en keksi mitään muuta syytä siihen, että mulla on tällä hetkellä kahdessa altaassa öljymäinen kalvo veden pinnalla pinnan liikkumisesta huolimatta(siinä ruoassa on protskuja 60 prossaa!! tajusin vasta tänään...)
Isommassa altaassa on myös mustia pilkkuja tässä kalvossa ja ainoa minkä tähän keksin syyksi on, että oon käyttäny mustaa JBL Harua tilkitessäni ilmastuskiveä (ja tämä liima onkin nyt sitten siitä kivestä jonnekin kadonnut?!)
Onko näissä mun teorioissa mitään järkeä? Ja haihtuuko nuo kalvot jonnekin itsestään jos en anna tuota ruokaa...? Vai onko poistettava mekaanisesti? Hjälp!