Akva ilman suodatinta, kauan
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Nainen
Akva ilman suodatinta, kauan
Niin, eli pitäisi tuo Juwellin suodatin viedä korjattavaksi, että nyt olisin tarttenut vähän tietoa että kauankohan nuo kalat tuolla 180l purkissa pärjäävät ilman suodatinta? Pärjäävätkö esim 5 tuntia tms? Liikkestä saisin korjauksen ajaksi suodattimen. Ja kaloja on sopivasti
Tänään vaihdoin vettä jos sillä on jotain merkitystä..

-
- Senior Member
-
- Member
-
- Senior Member
-
- Senior Member
-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
- Viesti:
...minä en kyllä ottaisi akvaarioliikkeen suodatinta omaan altaaseeni, siis käytössä olevaa kypsää suodatinta. Siihen kertyy kaikki mahdolliset taudit ja pöpöt ja jos käy tuuri niin saa itselleen kunnon "tappajapilkkutaudin"...
Mieluummin virittäisin jotain itse tai antaisin olla ilman suodatusta, vedenvaihtoja ja vetyperoksidia kehiin. Tässä onkin muuten yksi hyvä syy, miksi säilyttää vanha ilmastin tai pitää ylimääräistä pikkusuodatinta jemmassa.
Mieluummin virittäisin jotain itse tai antaisin olla ilman suodatusta, vedenvaihtoja ja vetyperoksidia kehiin. Tässä onkin muuten yksi hyvä syy, miksi säilyttää vanha ilmastin tai pitää ylimääräistä pikkusuodatinta jemmassa.
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Nainen
Samaa asiaa jäin miettimään. Eli ne eivät nyt tällä hetkellä ole kuulemma käytössä mutta joskus ovat olleet ja menevät käyttöön kun liike tarvitsee lisää suodattimia. Joku kymmenen vuoden vanha suodatin on jossain varastossa...ja uudemman annoin mukana kun myin akvaarion. Vettä vain vaihtamaan sitten joka päivä niin eiköhän se siitä