Eheimin vanha Pickup 2010 vai 2010 AguaBall?

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
cesperi
Starting Member
Starting Member

Eheimin vanha Pickup 2010 vai 2010 AguaBall?

Viesti Kirjoittaja cesperi »

Mun 180l akvaan tulee ulkosuodatin ja tarvin jommankumman roskienkerääjäksi.Mutta kumman?
Toi vanhempi malli on ollut mulla pari vuotta toiminnassa ja ollut ihan ok.Jotenkin tuo hankkimani aquaball tuntuu vaan monipuolisemmalta...
Toisaalta sen patruunat tuntuu jotenkin pieniltä tohon toiseen verrattuna :roll: ?Nuohan on tarkoitettu max 160l mutta kai yhdellä pärjää ettei koko akva olis täynnä tekniikkaa?
Muiden käyttökokemuksia ottaisin mielelläni vastaan.Kalasto ei vielä ole selvillä..ehkä tuo yksinäinen lehtikalani tai sit jotain pienempää..
tricolour
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tricolour »

en ole ikinä kuullutkaan tuolla numerosarjalla olevasta AQUABALL:ista.

noh, eniveis:

Itselläni on Aquaball 2210 (60-150litraan tarkoitettu) suodatin 105litraisessa akvaariossa. Huomannut olen kyllä harvinaisen hyvin, että tehot eivät riitä edes tuohon pikkukipponi vesimäärään.

Nyt mietinkin hankkivani toisen (hyvin pienen) suodattimen akvaarion toiseen päähän tai sitten mattosuodattimen, en ole vielä päättänyt että kumman.
Kuvia
317L kalakippo.
mariana
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja mariana »

2010 pick-up on mielestäni parempi roskankerääjä kuin aquaball, mutta itse en ole sitä uskaltanut enää käyttää koska se tappoi multa kymmeniä pieniä tetroja. Vaikka kuinka suojasi, pääsi tetrat suodattimeen ja kuolivat. Mutta jos sulla tulee isompaa kalaa ja korkeamman mallisia tetroja tms. niin suosittelisin pick-up:ia.
cesperi
Starting Member
Starting Member

Tarkoitin siis..

Viesti Kirjoittaja cesperi »

..2210 aquaball :mrgreen:
hande1
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: Jyväskylän Akvaarioseura
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja hande1 »

Itse suosittelisin Eheimin malleista 2048:sta, jossa suodatinpatruunoita on
kaksi kappaletta. Hyvä roskankerääjäksi. Kts. http://monni.akvaariokeskus.com/Tarvikk ... datus2.htm
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”