Sateenkaariahvenet ja palettikalat seura-akvaariossa

Kirjoahventen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Törökala
Member
Member
Akvaarioseurat: HAS

Sateenkaariahvenet ja palettikalat seura-akvaariossa

Viesti Kirjoittaja Törökala »

Nyt kun olen myymässä toista allastani olisi minulle jäämässä sateenkaariahven pariskunta sekä palettikalat 3kpl. Ne elävät nytkin seura-akvaariossa, mutta muu kalaseura on vähän kovapäisempää joten ongelmia ei ole ollut millään tasolla.

Nyt kun akvaario jossain vaiheessa lähtee alta jää minulle toiseen altaaseen siirrettäväksi nämä ahvenet muutaman muun lajin kera. Tässä toisessa altaassa vain kalaseura on huomattavasti hempeämpää eli esim. monnisia ja ottoja. Olen lukenut, että ahvenet eivät olisi paras yhdistelmä varsinkaan monnisten kanssa. Onko altaan koolla mitään merkitystä? Tuleva allas tulee olemaan pari metrinen jolloin voisi kuvitella, että ahvenet voivat pitää reviirinsä ilman suurempia kährämöitä muiden kalojen kanssa.

Tässä nyt lähinnä pohdiskelen, että laitanko lahjoitetaan ilmoituksen ahvenista vai uskaltaisiko kokeilla monnisten kanssa. Jokusen viikon joutuisivat sietämään toisiaan 160cm pitkässä altaassa kuitenkin. En myöskään välttämättä halua riskeerata monnisia jos se on todennäköistä, että turpaan tulee ahvenilta. Kokemuksia, mielipiteitä, faktoja vai onko vain kokeiltava?
Järjetöntä elää niin järkevästi että kaduttaa.
Fakkenoo
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Fakkenoo »

Meidän sateenkaariahvenet asustelevat monnisten kanssa 150 cm pitkässä altaassa. Vielä ei ainakaan ole ollut ongelmia, ei edes kudun aikana.
"Elä elämäsi hymyillen, hymyillen läpi kyynelten"
gixxer750
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja gixxer750 »

Sama täällä, ei mitään ongelmia sateenkaarien ja monnisten välillä.
Allas 140cm..
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kirjoahvenet”