Mulla siis 200x60x60 akvaario, hiekkaa pohjalla paljon, kasvit alkaneet kiivaasti kasvaa(kiitos hiilidioksidin) ja kalojakin jo jonkin verran. Mutta tää akvaario on vienyt ihan mukanaan ja kaiket päivät tota allasta sorkin ja ihmettelen. Niin ja noita kaloja on ihania loputtomiin... Eli mahtuuko vielä mukaan ja mitä??
Kalasto nyt: 12 Kongon tetraa, 3 plekoa (2 appelsiinia ja yksi hieroglyfi tod.näk), 5 leväbarbia (yksi kadonnut mystisesti), 2 isoa lehtikalaa ja 5 tiikerinuoliaista. Eli säpinää on riittämiin mielestäni pohjalla ja keskivedessäkin. Tikrut käyttävät aikalailla koko allasta. Mutta pinnalla ei ole ketään! Leväbarbeja olen aikonut hankkia muutaman lisää.
Yritin laskeskella noilla seura-akvaarion "laskukaavoilla", mutta sen mukaan altaaseen mahtuisi vaikka mitä!? Leväbarbit, tikrut ja noi tetrat kuitenkin aikamoisia vipeltäjiä - vievät runsaasti liikkumatilaa.
Nyt mulla on vielä pintalasit, mutta ei kauaa. Lamput menee uusiksi pian ja haaveilen kasveista jotka tulevat akvaariosta pinnalle.
Kerro kokeneempi mielipide - ottaisitko kaloja lisää? Kasvattaisitko parvia vai laittaisitko uusia lajeja? Vai antaisitko kalojen nautiskella "väljistä vesistä"?
Veden lämpö 26C, KH 3, PH 7, No3 12,5 ja Fe 5