Kertokaa kokemuksianne Tampereen akvaarioliikkeistä?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Ambrosia
Starting Member
Starting Member

Kertokaa kokemuksianne Tampereen akvaarioliikkeistä?

Viesti Kirjoittaja Ambrosia »

Olen tässä haaveilemassa uudesta 500-600 litraisesta altaasta ja tänään kiertelin Tampereen akvaliikkeitä, miettien mistä liikkeistä sen tilaan.

Hintaeroa ei kovin paljon ollut, joten nyt ongelma on luotettavuus.
Mikä liike olisi luotettava asioida?

Yhden akvaarion olen tilannut Coral Aquariumista ja silloin palvelu oli ihan hyvää, tosin allas oli n. viikon myöhässä. :? Muuten kaikki meni ok.

Nyt olen kuullut, että siihen liikkeeseen ei kannattaisi luottaa.
Kertokaa kokemuksianne mistä akvaario kannattaisi tilata? :)
aquasol
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja aquasol »

Täällä jotain
Kodama
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Kodama »

Eiköhän olisi pikku päivityksen aika. Itsekin olen miettinyt syntyjä syviä tampereen kaupoista. Omat kokoemukseni rajoittuvat seuraaviin...

Pirkkalan Faunatar Kävin täällä joskus vuonna kuokka viimeksi, mutta vaikuttaa varsin asialliselta, altaiden vieressä lukee kalojen tietoja. Bongasin täältä kerran yhden hienon plekonkin ja malaweja on myös ollut myynnissä. Allasta en ole täältä tilannut. Asiallinen liike oli ainakin silloin 10 kk sitten kun siellä vierailin viimeksi.

Tampereen Akvaario-ja Lintuliike Täältä se alkoi. Olen ostanut liikkeestä kaksi allaspakettia, joissa kummassakin oli seran alitehoinen suodatin. Muuten erinomaista palvelua ja kaikki kalat (suurin osa) joita olen täältä ostanut, ovat olleet terveitä. Samoin kasvit. Rehellinen liike, joka maahantuo seran tuotteita (bongaa halvemmalla kuin muualta). Hyvä altaanostopaikka, jos hankkii/tarkistaa suodattimen joka on tarpeeksi tehokas.

Coral Aquarium Kyselin rapuja, tulivat 2 viikkoa myöhässä. Tilasin altaan, tuli 3-4 viikkoa myöhässä. Ihan mukavaa palvelua. Rapuja. Hyvä valikoima.

Viherkala Ostin täältä ensimmäisen kalani, partamonnin. Lisäksi olen ostanut pari kantoa ja.. En muuta. Täältä voit bpngata kaikenlaisia ja monipuolisesti kaloja. Viherkalassa oli kerran visitoidessani liejuryömijöitä.

Halleri Lähikauppani, vierailin kerran. Terveitä ovat kasvit, jotka sieltä ostin.

Noksoppi Itse en ikinä ostaisi kaloja tai kasveja, jotain pikkusälää kuten ruokaa tai pikkukantoja olen pari kertaa nappaissut kainaloon kaupungissa käydessäni. Kalat toisinaan sairaita, altaissa aina kuolleita kaloja, lisäksi myyvät sellaisia kaloja kuten haibarbi, pusukala ja tummaleväpleko(tai joku vastaava).

Kannattaa käydä kyselemässä ei paikoista noista altaista, mutta varo! Coral Aquariumissa snaoivat altaan tulevan 1 viikossa joten päätimme tilata sieltä, koska A&L-liikkeessä sanoivat kestävän 1 kuukauden. Allas oli myöhässä about 4 viikkoa, joten kesti kun kestikin sen kuukauden. Coralissa on kyllä asialliset varusteet paketeissa.

Nämä ovat sitten ihan hämäriä käsityksiäni liikkeistä.
Elämä on rankkaa.
Azkhaeracan
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Azkhaeracan »

Mielestäni Tampereen valikoima ei ole ihan parhaasta päästä. Toisesta liikkeestä uskaltaa ostaa kasveja, toisesta ehkä kalojakin, mutta mistä voisi tilata akvaarion? Jos etsit jotain tiettyä lajia, ei tarvitse olla edes kovin harvinainen laji, on hyvin epätodennäköistä, että löytäisit sen Tampereelta. Helsingistä kyllä löytyisi... Aika usein täytyy turvautua tilaamiseen tai hesalaisiin liikkeisiin. Matkahuollon kuljetusmaksu ei ole ilmainen ja tilaukset joskus jostain kumman syystä unohtuvat tai niitä ei kyetä tekemään tai tulee väärää lajia. Itse koen Tampereella akvaarioilun hiukan hankalaksi.

Kuitenkin täällä on ihan ok liikkeitä mm. (Teenpä nyt samantyyppisen listan kuin Kodama, vertailun vuoksi! :D)

Tampereen Akvaario- ja lintuliike
Jossa on yleensä hyviä kasveja, mutta kalalajit hyvin tavanomaisia perusakvaariokaloja, tetrat, kultakalat, perusbarbit, jne. Ainoita tunnettuja kirjoahvenia liikkeessä lienee töyhtökääpiöahven ja perhoskirjoahven. Palvelu on hyvää ja myyjät mukavia. Tarvikkeille hyvä ostopaikka ja jos löytää liikkeestä etsimänsä fisut, niin hyvä.

Coral Aquarium
Pidän Tampereen parhaana liikkeenä. Hyvä lajivalikoima niin kaloissa, kuin kasveissakin. Kaikenkarvaisia plekoja löytyy, kirjoahvenpuolellakin usein paljon lajeja tarjolla verrattuna muihin tämän kylän liikkeisiin. Palvelu hyvää ja oikein mukava ja asiantunteva henkilökunta. Mielestäni aika edullinen liike verrattuna useihin muihin etenkin tarvikkeiden osalta. Mielestäni liikkeen ruoka- ja tarvikepuoli on melko kattava.

Viherkala
Toisiksi paras liike. Valikoiman herkullisuus vaihtelee. Täältä tekee toisinaan hyviä löytöjä. Tetroja ja kirjoahvenia löytyy ihan kivasti, mutta ripsimonni- ja plekopuolella voisivat kunnostautua. Malawipuolta onneksi löytyy! :) Kalat ovat melko edullisia. Joskus fisut ovat loistokuntoisia, mutta toisinaan niiden simmut tarvii tarkastaa mahdollisten samennusten varalta. Tuntuisi, että ko. liikkeen kalojen terveydentila on lähiaikoina parantunut. Tarvikkeita melko niukasti, mutta valikoima näyttäisi kasvavan jatkuvasti.

Safari
Hyvä perusliike, josta löytää suht. edukkaasti tarvikkeita ja aivan upeita ja halpoja 3D taustoja! Tarvikepuoli on kattava, fisuvalikoima suunnilleen samaa luokkaa kuin akvaario&linnussa: terveen ja hyväkuntoisen näköisiä fisuja, mutta valikoima melko suppea.

Sitten sellaisia, joita arvostan erinäisistä syistä vähemmän:

Reporanka
Ihanan kallista! Hurjat hinnat tarvikkeilla, parhaimmillaan tuplahinta verrattuna esim. Coraliin. Reporangan kalapuoli on yleensä melko tautinen ja tavallinen. Liike on juuri muuton keskellä, katsotaanpa miltä akvaariopuoli näyttää, kun liike on saanut uudet tilat!

Halleri
Lähinnä ruokakauppa. Kalat ovat perussillejä ja myyjien akvaariotietämys vuodelta 1980. Tuntuisi, että osa heistä ei tiedä edes sitä vertaa. Jos kuitenkin löydät etsimäsi fisun, niin ok. Ovat usein ihan terveen näköisiä.

Noksoppi
Akvaristin painajainen. Kalliit tarvikkeet, myyjät eivät ole akvaarioasioista laisinkaan perillä ja ruumiita löytyy! Vain peruslajeja myynnissä, usein väärillä nimillä.

Sellaisia, joihin en ole kovin syvällisesti tutustunut (ja tuntuu ettei tarvisikaan):

Pirkkalan Faunatar
Kuvittelin Faunattaressa olevan jotain mielenkiintoista, mutta ei! Ainakin silloin kun kävin, kalavalikoima oli hyvin suppea. Ei lajiakaan kirjoahvenia, ei plekoja, jollei partiksia lasketa. Kultakalaa, tetraa, barbia ja rasboraa. Voi olla, että liike on kehittynyt viimekerrasta.

Pirkkalan Lemmikkijuttu
Peruslemmikkiliike, jossa edelleen fisuja väärällä nimellä eivätkä suostu niitä vaihtamaan. Peruslajeja ja halvat kalat.

Edelliset arvioinnit perustuivat omaan kokemukseeni ja liikkeiden antamiin kuviin itsestään. Tarkoitukseni ei ollut mainostaa tai haukkua lyttyyn kenenkään liiketoimia. :) Jokainen vetää oman johtopäätöksensä kustakin liikkeestä.

Jos tilaisin akvan Tampereelta, tilaisin sen Coralista. Mutta kukapa sanoo, että akva pitäisi tilata samasta kaupungista, jossa asuu? Isoimmat akvani, jotka olen ostanut uutena, olen tilannut Helsingin Akvaariokeskuksesta.
Fishy fella.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”