Fluval 403 ääntely

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
tepi82
Junior Member
Junior Member

Fluval 403 ääntely

Viesti Kirjoittaja tepi82 »

Olen käytettynä ostanut ko. suodattimen. Se on max 3v. vanha!
Käyntiääni hieman vaeltelee, onko se ihan normaalia?
Ei se mitenkään rämise tai pahasti äännä, mutta ei ihan tasaisestikaan!
Pari päivää sitten piti hieman isompaakin ääntä, häiritsi sen verran että piti aukaista ja kurkata sisään.
Käytin sen propellin (ja kai se on akseli siinä samassa) irti ja laiton takas toimintaan ja nyt se ei pidä enää sitä ääntä.

Muutaman viikon on ollut nyt käytössä mulla tämä suodatin, joten ei oo ollu tarvetta puhdistaa! Niin ja pitäisi imuputkea hieman lyhentää, kun se meinaa valua aina pohjaan. Jos suodatin on imenyt hiekkaa, onko se vaarallista!

Sitten vielä kysymys, kuinka usein kannattaa uusia tiivisteitä (mitä muita kuin kannen tiiviste) tai osia moottorin puolelle? :?
harrykaa
Junior Member
Junior Member

Re: Fluval 403 ääntely

Viesti Kirjoittaja harrykaa »

Ääntä alkaa kuulua yleensä silloin kun roottorin magneetti - pesä - akseli -yhdistelmä alkaa olla kulunut, se siis resonoi. Ne täytyy lopulta vaihtaa uuteen. Erityisesti fluvalin käyttämä metallinen akseli on huono. Eheim käyttää keraamisia lähes kulumattomia akseleita.

Hiekka, jos sitä pääsee suodattimen em. osiin, aiheuttaa toaalisen tuhon, joten kannattaa pitää imuputken pää kaukana hiekasta. Mitä hienonpi hiekka, sen pahempi.

t. Harry
tepi82
Junior Member
Junior Member

Juu no ei siellä kyllä hiekkaa näkynyt kun käytin osat irti!
Eihän se nyt ihan äänetön voi olla tuo suodatin, että ei nyt pidä häiritsevää meteliä!
Luulishan noita samanlaisen suodattimen omistajia löytyvän jos kertoisivat omista kokemuksistaan [;)]
Suifish
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Suifish »

Minulla on ao. härveli ja en ole saanut sitä täysin hiljaiseksi kuin hetkittäin eli pitää jonkun asteista kurnutusta ja murinaa teki sille mitä tahansa, muuten on ihan toimiva laite, kun viimein meni hermot ja ei ollut rahaa ostaa kokonaan uutta niin suoritin laitteen hiljentämisen niin että ostin sen kokoisen saavin että se mahtui sisään ja laitoin äänieristysmaton saavin seiniin ja tein samasta kannen siihen ja nyt saa kurnuttaa silloin kun haluaa tuo maksoi vain n. 15€ joten ei ollut iso investointi.
tepi82
Junior Member
Junior Member

Kyllä on suodatin nyt hiljennyt, miksi lie äänsikään!
Jos noin hiljaisena pysyy niin no problem!! [;)]
Lunni
Member
Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lunni »

Minulla auttaa yksinkertasesti kun laitan laitteen muutaman kerran uudelleen päälle kunnes alkaa käydä tasaisemmin, mitään en ole uusinut ja suodin 3v. vanha.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”