Kaarinuoliainen
Valvoja: Moderaattorit
Kaarinuoliainen
Olisko jollain kokemusta kaarinuoliaisesta? Hauskoja naksuttavia kaloja, mutta vähän löytyy tietoa. Sanottiin jossain niitä ilkeiksi pedoiksi, jotka imee toisten kalojen kylkiä? Mulla olis kaks semmosta vähän sekalaisessa seurassa, mutta enää en tiedä mitkä niitten kanssa vois käydä. Olen nimittäin uudestaan perustamassa akvaariota ja haluaisin nuo samaan soppaan. Onko kellään kokemusta? Esim. montako ois hyvä olla altaassa ym... 
-
Adrianna
- Elite Member

- Akvaarioseurat: LAS
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Sen tiedän että agressiivisia ovat ja kiusaavat arotta mm. isompia ahvenia
. Eli kovanahkaista ja puoliaan pitävää allasseuraa suositan.
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
-
JukkaV
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Minulla taas on myönteisiä kokemuksia ko. lajista. 4 - 6 yksilöä on aika ihanteellinen määrä, itse olen pitänyt niitä parittain. Suosittelen juurakoita piiloiksi ja sopivaa seuraa.
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
-
VesiEläin
- Elite Member

- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
Itse ostin kokeeksi(Kotilonsyöjäksi) ensin yhden, ison ja melko kiukkusen kaverin. Myyjä varoitti kaverin raadelleen pikkutetroja, mutta omat kultatetrat saivat olla rauhassa, samoin keisaritetrat, isompia kaloja(sampimonnit, helmirihmat) se kävi tutkimassa, mutta ei tehnyt sen lähempää tuttavuutta, ihan suht kiltisti ollut siis. Monnisia minulla ei ole, eikä tule.
Ehkä altaan koolla jotain merkitystä käyttäytymisessä?
Lueskelin netistä tietoa kaarinuoliaisesta ja osa sanoi sen olevan kärtty, jos joutuu olemaan yksin ja taas toisaalta että se on äksy lajitovereilleen.
Uhkasin luontoa ja ostin sille muutaman kaverin lisää, niitä on nyt yhteensä 4. Pikkuiset viihtyy hyvin yhdessä, uiskentevat innolla ja kisailevat, joskus aika kärkkäästikkin. Tämä vanhus lymyilee omassa kolossaan ja tulee sillointällöin syömään ja ojentamaan muita nuoliaisia, ei mitään väkivaltaa, mutta kaapinpaikka pitää pienemmilleen näyttää.
Omat kokemukset ovat varsin hyviä ja altaalla tosiaan kokoa 560-litraa(160cm), että tilaa on.
Ehkä altaan koolla jotain merkitystä käyttäytymisessä?
Lueskelin netistä tietoa kaarinuoliaisesta ja osa sanoi sen olevan kärtty, jos joutuu olemaan yksin ja taas toisaalta että se on äksy lajitovereilleen.
Uhkasin luontoa ja ostin sille muutaman kaverin lisää, niitä on nyt yhteensä 4. Pikkuiset viihtyy hyvin yhdessä, uiskentevat innolla ja kisailevat, joskus aika kärkkäästikkin. Tämä vanhus lymyilee omassa kolossaan ja tulee sillointällöin syömään ja ojentamaan muita nuoliaisia, ei mitään väkivaltaa, mutta kaapinpaikka pitää pienemmilleen näyttää.
Omat kokemukset ovat varsin hyviä ja altaalla tosiaan kokoa 560-litraa(160cm), että tilaa on.