"Tukehtunut" pohjahiekka

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

-ozkuz-
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja -ozkuz- »

Minä olen "tökkinyt" pohjaa varrastikulla jolloin happea pääsee hiekkaan. Ainakin vielä on tuo "tökkiminen" toiminut.
tricolour
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tricolour »

Voiskos joku kertoa tyhmälle että mitä kierteiset ovat? jotain matoja vai? :D

itsekkin ajattelin hiekkapohjan laittaa uuteen pyttyyn kun sorapohja on jo kertalleen ollut. Vähän vaihtelua :)
Kuvia
317L kalakippo.
-ozkuz-
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja -ozkuz- »

Ne ovat kierteissarvikotiloita, jotka kaivautuvat hiekkaan ja näin pitävät sen "ilmavana"
crisse_83
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja crisse_83 »

Kierteinen=kierteissarvikotilo KLIK
Ketuttaa kuin pikkuoravaa pakkasella. Käpy on jäässä, hammas katki ja oksakin niin himskatin liukas. (Siistitty versio.)
qb
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja qb »

maisu kirjoitti:Kyllä kovuudet ja pH saattavat myös päästä romahtamaan jos kierteisiä on aivan kamalasti, kannattaa välillä poistaa liiat.
mihinkäs tämä perustuu?

entä kuinka saisin kierteiset lisääntymään mahdollisimman nopeasti? varovaisella kalojen liikaruokinnalla?:roll:
hankin niitä viitisen kappaletta pari viikkoa sitten. sen jälkeen olen onnistunut vain kaksi suurinta bongaamaan iltaisin tai pohjaa pöyhiessä..
The world is a tragedy to those who feel, but a comedy to those who think.
-Horace Walpole-
Maisu
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Maisu »

qb kirjoitti:
maisu kirjoitti:Kyllä kovuudet ja pH saattavat myös päästä romahtamaan jos kierteisiä on aivan kamalasti, kannattaa välillä poistaa liiat.
mihinkäs tämä perustuu?
Heikäläiset rakentelevat kuoriaan kalsiumilla. Myös sähkönjohtavuus on minulla kääntynyt laskuun altaissa joissa on ollut runsaasti kotiloita (Helsingissä se nostetaan keinotekoisesti 80 -> n. 160 ja siihen 80:een sen on huomattu laskevan itsestään). Ja aina kun kovuudet ovat hyvin matalalla voi tapahtua näitä pH:n romahtamisiakin.

Lahjoittaisin sinulle ilomielin lisää kierteisiä mutta minulla on nykyään sellaiset kotilococktailit että mukana tulisi väistämättä sellaisiakin lajeja joita ei kukaan akvaarioonsa vapaaehtoisesti huoli. :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”