Yleensä olen kovinkin kekseliäs, mutta nyt en oikein tiedä, miten tämä homma kannattaisi hoitaa vai kannattaako hoitaa ollenkaan:D
Akvaarioni on litroiltaan 128l luokkaa ja integroidussa sisäsuodattimessa on alhaalla sekä ylhäällä piikkisilmille sopivia(?) rakoja, ja ennenkuin niitä piikkisilmiä hankin (taistelukalan ja kardinaalitetrojen seuraksi), haluan selvittää, onnistuuko mitenkään näiden reikien peittäminen. Siis tämä akvaarion nurkassa nököttävä pönttöhän on "lattiasta kattoon" eli siis ihan pohjaan asti ja pohjassa olevat aukot ovat mielestäni aika vaikeat siinä suhteessa että miten sitä sukkahousua sinne sidon ja mihin sen saa kiinni tms. Olen ihan eksyksissä tämän jutun kanssa!
Joko flunssaiset aivoni eivät tajua, tai sitten vain yksinkertaisesti tarvitsen nyt teiltä järjen apua:) Kiitos.
Sukkahousua Juweliin
Valvoja: Moderaattorit
Sukkahousua Juweliin
180l ja toivottavasti lisää tulossa;)
-
Azkhaeracan
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
Itselläni oli siellä alempien reikien päällä joskus muoviseen poikasaltaaseen kuuluva läpinäkyvä levy, jossa on ritilä. laitoin ritilän raot vaakasuoraan kun suodattimen raot ovat pystysuoraan. Tästä muodostui ikäänkuin ruudukko. Ritilä pysyi paikallaan suodattimen imun avulla, mutta kannattaa vähän hiekalla tukea sitä alareunan ulkopuolelta.
Jos moisen poikasaltaan omistat ja sille ei ole tarvetta, niin käyttöön vain. Levy on siis se, joka pitää alhaalla olevat poikaset erossa ylhäällä olevista vanhemmista.
Fishy fella.
Minulla on samanlainen akvaario, jossa asustelee useampi piikkisilmä. Ensin kauhistuin kun huomasin että yksi luikerteli suodattimeen, mutta olen myöhemmin todennut, että ne käyvät siellä vain toisinaan poikkeamassa eivätkä ole vaarassa. Suodatinhan imee veden massojen läpi yläkautta, eikä imu ole ilmeisesti niin kova ettei siitä pienikokoinen piikkisilmä pääsisi irti.
Poikasille sitten kyllä pitäisi olla sukkahousua tai vastaavaa, mutta omien kokemusten pohjalta väittäisin, ettei piikkisilmien kanssa ole tarpeellista suojata imuaukkoja.
Poikasille sitten kyllä pitäisi olla sukkahousua tai vastaavaa, mutta omien kokemusten pohjalta väittäisin, ettei piikkisilmien kanssa ole tarpeellista suojata imuaukkoja.
-
jokelamaniac
- Advanced Member

-
jokelamaniac
- Advanced Member