Canon powershot S1 IS

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
marbleangel
Junior Member
Junior Member

Canon powershot S1 IS

Viesti Kirjoittaja marbleangel »

Kohta menee hermot. Olen päivätolkulla yrittänyt ottaa kuvia millis-pojistani mutta ei onnistu ei vaikka minkä teet. :cry:
Selannut olen nettiä tunti sotalla ko.aiheesta ja pääni alkaa olla sekaisin.
Tässä kamerassahan ei sitä makrokuvaus toimintoa ole ja olen likipitäen kaikki manuaaliasetukset kokeillut läpi eikä vain onnistu. Haluaisin sellaisia kuvia missä fisu on selvä ja väritys näkyy selvästi.
Jalustaa olen käyttänyt kuvatessa. Yleensä ongelmaksi jää että kala näyttää vain viivalta kun on pyyhältänyt ohi ja tausta tuolloin suht selvä. Tai sitten jos kaveri näkyy selvästi niin se on sen verran kaukana että hätäseen saattaa lajin arvata eli yleiskuvat altaasta onnistuu aina hienosti. Kuvannut olen pääasiassa ilman salamaa koska kalat ovat sen kanssa pelkkiä kirkkaita tähtiä kuvassa.
Osaako kukaan auttaa? Ei jaksa enää pähkäillä. :(
SuS
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja SuS »

En ole mikään valokuvaaja, mutta kuulostaisi siltä että sulkimen aika pitäisi olla lyhyempi. Silloin kala ei näyttäisi viivalta.
Fisu
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fisu »

SuS kirjoitti:En ole mikään valokuvaaja, mutta kuulostaisi siltä että sulkimen aika pitäisi olla lyhyempi. Silloin kala ei näyttäisi viivalta.
Eli valoa lisää...

Kari
-Antti-
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja -Antti- »

Kaloja kuvataan salaman avulla. Suljinaika saisi olla 1/125s. tai nopeampi, 1/250s. pysäyttää liikkeen jo nopealtakin kalalta. Tarkenna manuaalisesti etäisyydelle mistä kalat kulkevat ja polta "digifilmiä" älyttömästi. Joku osuu. Tuossa taitaa olla sen verran tarkennus ja etenkin laukaisuviivettä, että liikkuvaisten kalojen kuvailu "reaktioilla" ei onnistu.

Antti
marbleangel
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja marbleangel »

Suuri kiitos teille avusta! :)
Täytyy vain jatkaa räpsimistä ja remppailla noita asetuksia jahka vielä jonain päivänä onnistun. :roll:
*nimim.tulevaisuuden haaveena järjestelmädigi*

Jos jollain tulee vielä jotain hyviä lisävinkkejä mieleen niin kaikki tieto on tervetullutta! :)
haukka
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja haukka »

Minulla on kyseinen kamera ja aika hankala sillä ottaa kuvia varsinkin pienistä ja liikkuvista kaloista. Jalusta auttaa asiassa hieman ja tosiaan kannattaa käyttää manuaali asetuksia niin voit onnistua.. sit siinä edessä vasemmalla on sellanen tarkennus nappula muistaakseni. Järkkäri kanssa hankinnassa, mutta en ole vielä päättänyt mikä.. Ehkä eos 300 tai 350
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”