Ilmaverho akvaarioon
Valvoja: Moderaattorit
Ilmaverho akvaarioon
Olen ajatellut laittaa tuohon pienempään akvaarioon (60l) ilmaverhon, mutta olen ihan käsi näissä tekniikka-asioissa ja kaipaisin vähän neuvoja.
Akvaario.comissa myytiin Resun ilmaverhoja, ja ajattelin tilata sen 30cm pitkän. Mutta minkätehoinen ilmapumppu siihen? Ja mitä muuta pitää ostaa, ilmaletkua (kuinka paljon?) ja takaiskuventtiili?
Akvaario.comissa myytiin Resun ilmaverhoja, ja ajattelin tilata sen 30cm pitkän. Mutta minkätehoinen ilmapumppu siihen? Ja mitä muuta pitää ostaa, ilmaletkua (kuinka paljon?) ja takaiskuventtiili?
Niitä voi ostaa erillisessä paketissa.
Mulla kuplaseinäviritys ei oikein toiminut tolla Seran Air 110:llä, teho ei riittänyt.
275R:llä toimii, siinä on muuten tehonsäädin sisäänrakennettuna.
Mulla kuplaseinäviritys ei oikein toiminut tolla Seran Air 110:llä, teho ei riittänyt.
275R:llä toimii, siinä on muuten tehonsäädin sisäänrakennettuna.
Päivällä siitä ei siksi ole hyötyä että happea on silloin kasviakvaariossa muutenkin riittävästi ja se poistaa kasvien kannalta hyödyllistä hiilidioksidia vedestä. Eli päivisin se on vain koriste, yöllä siitä voi oikeasti olla hyötyä.aamunilo kirjoitti:voiko sitä ilmaverhoa pitää päällä päiväsaikaa kun olen saanut monenlaista tietoa ja viimeisin oli et vain yöaikaan pitäis pitää päällä et on jotain hyötyä...
Mulla oli metrin pitkä ilmaverho 130 cm pitkässä altaassani, mutta poistin sen koska se verhosysteemi jatkuvasti tukkeutui toisesta päästä niin että verho lyheni pariinkymmeneen senttiin. Pidin sitä päällä vain öisin.
-
- Advanced Member
Jotkut ovat koteloineet ilmapumpun tai sijoittaneet sen kaappiin, jolloin ääni vaimenee. Erilaisia vaihtoehtoja tuosta koteloimisestakin on.monniomistaja kirjoitti:Mutta mitä pitää tehdä kun tämä Kuplakoneeni pitää niin paljon ääntä etten voi pitää sitä öisin päällä? Pitäisi olla hiljainen mutta kun mielestäni ei olesen malli on Tetratec APS 300.
Ilmapumpulla ei ole mitään tekemistä hiilidioksidin kanssa. Se ennemminkin vähentää vedessä olevan hiilidioksidin määrää virtauksellaan.monniomistaja kirjoitti:Tämä ilmapumppuhan ei ole sama kuin hiilidioksiidikone vai onko?
Yhtenä keinona vaimentaa ilmapumpun pitämää/aiheuttamaa ääntä on ripustaa se roikkumaan kuminauhan/narun varaan. Tai vaimennusmatto/vaahtomuovin palasen päälle.
Noilla konsteilla saa jo äänettömän tai lähes äänettömän toteutuksen aikaan. Itselläni ilmapumppu on kaapinsisällä ripustettuna ja on äänetön.
Noilla konsteilla saa jo äänettömän tai lähes äänettömän toteutuksen aikaan. Itselläni ilmapumppu on kaapinsisällä ripustettuna ja on äänetön.
-
- Advanced Member
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Mies
Ilmastamalla saadaan happea liukenemaan kokolailla juuri sen verran kuin veteen sitä liukenee.Pete28 kirjoitti:Ilmapumppu liikuttaa vettä, jolloin happea liukenee veteen, mutta aika vähän se happea kuitenkin veteen saa.monniomistaja kirjoitti:Ilmapumppu tuottaa siis happea? Olen vaan jossain lukenut että se on virheellinen käsitys että ne tuottaisivat happea...
Hän joka sanoo ettei koskaan pidä antaa periksi, ei hyväksy elämän realiteetteja.
Voi kun miekin olisin ollut yhtä viksu ja kysynyt, ennenkuin tilaan
Nyt on ostettuna Hagen 58cm Ilmaverho hohkakivisarja. Letku ja viisi kiveä... Tuohon kypsyvään akvaarioon sen törkkään, mutta mutta, mihinkäs minun pitää tuo letku liittää, ei kai se nyt itsekseen ala pulputtamaan
?
Terveisin tyhmyyden perikuva

Terveisin tyhmyyden perikuva

No jestas, kun mie naurtoin itelleni, kun avasin innoissani pakettia ja sieltä tuli vaan se letku systeemi...
Hyvä etten nakannut akvaarioon j aalkanut ihmettelemään, miksei kupli jo??!!!
Menee nurkkaan häpeämään omaa hölmöyttään ja kun on selvinnyt tästä traumasta, lähtee nöyränä katselemaan jotakin pumpun tapaista tuohon letkuun liitettäväksi
Ei oo totta....
-----------------------
Hintaa koko härvelille tulee nyt sitten n.35€
Ilmapumppu, letku ja joku pikku nippeli
Tosin näyttävä siitä tulee, viiden kuplimis pisteen kanssa, mutta silti, ompahan kallita kuplia

Menee nurkkaan häpeämään omaa hölmöyttään ja kun on selvinnyt tästä traumasta, lähtee nöyränä katselemaan jotakin pumpun tapaista tuohon letkuun liitettäväksi

Ei oo totta....
-----------------------
Hintaa koko härvelille tulee nyt sitten n.35€

Tosin näyttävä siitä tulee, viiden kuplimis pisteen kanssa, mutta silti, ompahan kallita kuplia

-
- Senior Member
- Viesti:
Elämä on
.
Ja ainakin meikäläisen ilmapumppu on kestänyt monta monta MONTA vuotta, eli kuitenkin pitkäikäinen ostos on kyseessä jos vaan ei ihan mihin tahansa puplittimeen tyydy
ja kauniitakin nuo kuplat ovat, ehdottomasti minun mielestäni rahansa arvoinen!
Se pikkunippeli on varmaan takaisiniskuventtiili, se estää sen, ettei vesi pääse virtaamaan akvaariosta pois letkun kautta.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ja ainakin meikäläisen ilmapumppu on kestänyt monta monta MONTA vuotta, eli kuitenkin pitkäikäinen ostos on kyseessä jos vaan ei ihan mihin tahansa puplittimeen tyydy

Se pikkunippeli on varmaan takaisiniskuventtiili, se estää sen, ettei vesi pääse virtaamaan akvaariosta pois letkun kautta.
Kuvia
317L kalakippo.
317L kalakippo.
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: LAS
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
OT: itse innokkaana akvaarionoviisina noin 6-7 v sitten menin paikalliseen akvakauppaan ostamaan ilmastinkiveä, että saisin niitä kuplia. Myyjän ilme oli ihan valokuvan arvoinen kun muuten ihan järkevien juttujen lomassa kysyin että kauanko tämä kivi nyt sitten kuplii kerrallaan, ennen kuin menee tukkoon ja pitää liottaa etikassa. Myyjä hädin tuskin uskalsi kysyä että niin, onkos sinulla se letku ja pumppu. No ei ollutSquism kirjoitti:No jestas, kun mie naurtoin itelleni, kun avasin innoissani pakettia ja sieltä tuli vaan se letku systeemi...Hyvä etten nakannut akvaarioon j aalkanut ihmettelemään, miksei kupli jo??!!!
![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)

1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Mies
Kipeetä. Siis sekä tapahtumana että varmaan myös muistona.Adrianna kirjoitti:Myyjä hädin tuskin uskalsi kysyä että niin, onkos sinulla se letku ja pumppu. No ei ollut, tuskin tapahtumaa muistaisin jollen olisi tuntenut itseäni niin, niin, nii-iin tyhmäksi
!

Hän joka sanoo ettei koskaan pidä antaa periksi, ei hyväksy elämän realiteetteja.
onko teillä minkälainen letku/kivet siinä pumpun jatkona että saadaa koko seinän pituinen kuplasarja aikaan? itsellänihän on ollut vain yksi kivi letkun päässä ja sehän ei riitä ihan koko seinälle 
--------------------------
ja sit et onko se takasin iskuventtiili must ku ei mulla ole nytkään tossa yhden kiven kuplasysteemissä:) vaikka kone on matalammalla kuin veden pinta

--------------------------
ja sit et onko se takasin iskuventtiili must ku ei mulla ole nytkään tossa yhden kiven kuplasysteemissä:) vaikka kone on matalammalla kuin veden pinta
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: Ciklidistit
- Sukupuoli: Nainen
No eihän se takaiskuventtiili must ole, mutta suositeltava, koska muuten ilmapumppu voi rikkoutua, jos vettä pääsee lappoilmiöllä akvasta letkua pitkin itse laitteeseen. Mulla ainakin on kaikissa varmuudeksi takaiskuventtiili, on halpa vakuutus vahingon varalta.
Tsekkaa Ciklidistien uudistuneet nettisivut!
www.ciklidistit.fi
www.ciklidistit.fi