Partamonnin syöminen

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Marika_
Junior Member
Junior Member
Viestit: 118
Liittynyt: 11:41, 02.04.2006
Paikkakunta: Hyrynsalmi

Partamonnin syöminen

Viesti Kirjoittaja Marika_ »

Minun patamonni naaras ei syö. Mikä vikana. Sammutan illalla valot ja puotan sinne pohjatabun. Muut kalat tulevat kyllä syömään. Olen tarjonnut herneitä, kurkkua ja kesäkurpitsaa mutta ei mitään reaktiota. Olen kyllä huomannut että kasveja tyttö on ainakin napsinut. Mikä vikana? Voiko syynä olla se että partis on ollut vain viikon muiden kalojen kanssa samassa altaassa. (asusti viikon karanteenialtaassa varmuuden vuoksi)
Naanu
Member
Member
Viestit: 421
Liittynyt: 12:39, 07.08.2004
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Naanu »

Otsikosta tuli pienet hihitykset, kun tuli väistämättä mieleen partis ruokakalana. :P

Partiksesi luultavasti totuttelee vielä uuteen kotiinsa. Ruoki sitä pimeällä kun olet sammuttanut valot. Anna olla pimeää jonkin aikaa ennen kuin pudotat monnille ruokaa. Herneet ja kurkut ovat hyviä ruokia, kun niitä ainakaan meillä eivät muut kalat syöneet, kuin partis. ;)
Sitä menee vaikka läpi harmaan kiven, mutta muitakin reittejä olisi.
ParratonMonni
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1579
Liittynyt: 13:56, 03.04.2005
Paikkakunta: Kuopio

Re: Partamonnin syöminen

Viesti Kirjoittaja ParratonMonni »

Marika_ kirjoitti: Olen tarjonnut herneitä, kurkkua ja kesäkurpitsaa mutta ei mitään reaktiota. Olen kyllä huomannut että kasveja tyttö on ainakin napsinut.
Miten kauan olet antanut noiden olla altaassa? Usein partamonni ei ala syömään noita, ennen kuin ovat jonkin aikaa altaassa lilluneet. Kesäkurpitsa ei ainakaan täällä kelpaa, ennen kuin on ollut n. vuorokauden altaassa. Sitten kyllä syödään hanakasti.
Marika_
Junior Member
Junior Member
Viestit: 118
Liittynyt: 11:41, 02.04.2006
Paikkakunta: Hyrynsalmi

Viesti Kirjoittaja Marika_ »

Joo hoksasin itsekkin äsken tuon otsikon ja nauraa siinä piti. :D "partamonnin syöminen, keitettyna vai paistettuna?"

Pitkään en ole uskaltanut pitää vihanneksia pohjassa kun pelottaa että ne pilaantuvat ja vesi pilaantuu siinä samassa. Ne eivät ilmeisesti kovin äkkiä pilaannu. Yön yli en ole uskaltanut vihanneksia pohjassa pitää vaan olen ottanut ne pois. Suuri virhe ilmeisesti..?
ParratonMonni
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1579
Liittynyt: 13:56, 03.04.2005
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja ParratonMonni »

Eivät tuoreet vihannekset kovin äkkiä vettä pilaa, puolitoista vuorokautta voit antaa olla altaassa, ja sitten pois se mitä jäljellä on.

Tosin joskus on minulla ollut joku kesäkurpitsan pätkä pidempäänkin, eikä ole vielä pilannut vettä. Riippuu tietysti myös akvaarion koosta ym.
Koukku
Junior Member
Junior Member
Viestit: 78
Liittynyt: 16:23, 04.01.2005
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Koukku »

Juustohöylällä saa sopivan ohuita siivuja kesäkurpitsasta. Itse en ole stressiä ottanut niistä viipaleista. Kyllä ne yleensä parissa-kolmessa päivässä ovat hävinneet. Ihan tuoreeltaan eivät niitä syö minullakaan.
Marika_
Junior Member
Junior Member
Viestit: 118
Liittynyt: 11:41, 02.04.2006
Paikkakunta: Hyrynsalmi

Viesti Kirjoittaja Marika_ »

No niin tänään olivat kummatkin partiksista syömässä kurkkua :D. Suurella ruokahalulla hamusivat. Kai se jotain alku kankeutta oli uuttaa ruokaa kohtaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”