Älyt ja väläykset akvaarioihin liittyen

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
doriani
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Älyt ja väläykset akvaarioihin liittyen

Viesti Kirjoittaja doriani »

Mitä (muidne ihmisten esittämiä) "hyviä" ideoita on tullut vastaan akvaarioiden kanssa?

Mulla on todella fiksu appiukko. Nyt kun ollaan viikonloppuna tota akvaariota muuttamassa, niin hän sanoi että eikös kalat voi laittaa peräkärrin kyytiin. No ei voi, appiukko on hyvä vana ja menee itse sinne kärriin.

Toinen on tuo itse allas, kun se on niin pirun painava. Appiukko sanoin että puretaan se, niin on helpompi kantaa lasinpala kerrallaan ja menee pienempään tilaan jos viitsitään kehyksetkin purkaa :roll: Kukahan sen sitten kasaisi niin että se on heti käyttövalmis......
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Meillä isä joskus uutama vuosi sitten päätti siirtää 317l käytössä ja täynnä olevaa allastani työntämällä. Onneksi ehdin hätiin, epäilen että ei olisi alumiinijalusta moisesta tönimisestä tykännyt...
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
iekku
Katalysaattori
Katalysaattori

Viesti Kirjoittaja iekku »

Varmaankin on jo foorumilla moneen kertaan kerrottu tämä, mutta kerronpa vielä kerran :mrgreen:

Jokunen vuosi sitten Kaizu ja Rääkky lähtivät urheasti kuskaamaan etelästä minulle 2m pitkää pyttyä. Lähellä Kuopiota paku päätti poiketa liukkaalta tiellä pöpelikköön, ja kun sitten hinausauto tuli paikalle ja miehiä informoitiin kyydissä olevasta isosta akvaariosta, ja kehotettiin olemaan varovaisia, kysyi joku miehistä nerokkaasti "Onko siellä kalojakin?".
SnowBear*
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja SnowBear* »

Äidin uus miesystävä kehottaa mua joka kerta kun se tänne tulee hävittämään noi akvaariot. Aina olen onnistunu väittämään jotain vastaan, no en ole ääneen sanonu mutta jos hän saa harrastaa kaljan juontia siihen tahtiin kun harrastaa niin saan minä piru vie harrastaa akvaarioita. :twisted:

Täällä ei ole oikeen noita välähdyksiä ollu mutta alkuviikosta mun mies rupes selailemaan noita kalakirjoja ja halus sitten tonne mun akvaarioihin sitä ja tätä ja tota ja pahin oli se vesihämähäkki samaan akvaarioon kalojen kanssa. No mä en voi sietää hämähäkkejä. Lopuksi perustelin tosi hyvin miks ei tietyt kalat ja tietyt sammakot ja etenkin tietyt vesihämähäkit sovi samoihin akvaarioihin. Loppujen lopuksi hän vaan totes että mä olen todella suppee ihminen. (Tiedän olevani, sitä ei tarvitse joka käänteessä sanoa.) :mrgreen:
Lunatic
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Lunatic »

Yleisimpiä ovat varmaan nämä:

"Ota tuonne ahvenia ja haukia!"
- Ei ne sinne mahdu.

"Kasvatatko kaloja kissojesi ruoaksi, kun sulla on noin paljon kaloja?"
- Tottakai. Nuohan lisääntyvätkin niin kovasti.
doriani
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja doriani »

Silloin kun mulla oli vielä 63-litrainen allas niin yksi kaveri kysyi että miksi sulla ei ole tuolla kultakaloja. Sanoin että ei mahdu.

Seuraavana päivänä menin kaverille kylään ja heilä oli 2 kultakalaa ja muutama seeprakala 20-litraisessa jyrsijöille tarkoitetussa muoviterraariossa :roll:
ParratonMonni
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja ParratonMonni »

Vallan loistava oli puoliskoni älynväläys: Mikset hanki isompaa akvaariota, niin ei tarvitsisi tuota seinää lainkaan tapetoida :D !
crisse_83
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja crisse_83 »

Eikös tuo Hauskimmat kommentit akvaarioistanne tai niiden kaloista-ketju ole sisällöltään melko samanlainen?
Ketuttaa kuin pikkuoravaa pakkasella. Käpy on jäässä, hammas katki ja oksakin niin himskatin liukas. (Siistitty versio.)
Maisu
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS

Viesti Kirjoittaja Maisu »

SnowBear* kirjoitti:Lopuksi perustelin tosi hyvin miks ei tietyt kalat ja tietyt sammakot ja etenkin tietyt vesihämähäkit sovi samoihin akvaarioihin.
Miksi? Minulla asui vuosikausia pieni hämähäkki 250-litraisessani, ilmeisesti se oli tullut jonkin kasvin mukana.
mahven
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja mahven »

maisu kirjoitti: Miksi? Minulla asui vuosikausia pieni hämähäkki 250-litraisessani,
Omien kakarana tehtyjen empiiristen ja tuskallisten hillopurkkieläinkokeideni perusteella ainakin meikäläinen vesihämähäkki imeskelee särjenpoikasista mehut omiin kitusiinsa aika vauhdikkaasti... (Ja sukeltajantoukka hyttysentoukista :twisted: ) Isompien kavereiden kanssa ehkä onnistuisi...
Tumppi
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Tumppi »

Tässä on ihan ikioma älynväläykseni:

Suunnitelmissani oli ostaa piikkisilmiä ja valmistelin niitä varten karanteeniallasta. Samaan aikaan vaihdoin ison altaan suodattimeen massoja. Katsellessani pois heitettäviä makaroneja sain loistoidean kipata ne karanteenialtaan pohjalle saadakseni sinne toimivan bakteerikannan.

Tempauksen älyttömyydestä jouduin kärsimään siinä vaiheessa, kun karanteenauksen päätyttyä yritin pyydystää kuutta makaronien sisuksissa luikertelevaa pienen pientä piikkisilmää :roll:.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”