Juta vai Giant?

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
fazerina
Starting Member
Starting Member

Juta vai Giant?

Viesti Kirjoittaja fazerina »

Olen hankkimassa reilu 300-litraista akvaariota. Kumpi merkki olisi parempi, Ju-ta vai Giant?
Maaliskyy
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Maaliskyy »

Juta-altaat on ainakin tosi tulevan oloisia ja mukavan paksuista laseista koottuja. Itse tykkään myös niiden yksinkertaisesta ulkonäöstä. Giantista ei ole minulla kokemuksia.
Mikkor
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Mikkor »

Mulla on tossa 240 l Giant ja on ollu käytössä kohta 7 vuotta enkä ole vaihtanut edes silkkareita. Viikonloppuna niitä tutkin kun akva oli tyhjillään, kun siirsin sen ja silkkarit näytti siltä kuin olis eilen vedetty.
Naarmujahan siinä jo on, ikänsä puolesta saakin olla.
Thomas29Hki
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Thomas29Hki »

Vaihdoin aikoinaan metallirimpulat Giantista->Jutaan. Mielestäni ovat parempia ja takuukin on 3 vuotta altaalla.
Maaliskyy
Advanced Member
Advanced Member

Thomas29Hki kirjoitti: Mielestäni ovat parempia ja takuukin on 3 vuotta altaalla.
Minäkin olin tässä luulossa mutta nyt tilatessani uutta allasta Porin Akvaariokeskuksesta kysyin takuusta ja sanoivat että vuoden on... Onko käytäntö muuttunut vai mistä lienee kyse.
Azkhaeracan
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Azkhaeracan »

Molempia löytyy ja tuntuisi olevan ihan yhtä hyviä. Juta on parhaimmillaan isommissa akvoissa.
Fishy fella.
Kaizu
Imperaattori
Imperaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

Ainakin meidän Juta:ssa/samassa "tehtaassa" tehdyssä altaassa on niin leveä keskituki, että yhdellä monimetallilla valaistuna tuon tuen tuottama varjo on hirmuinen. Tukeva ja kestävä tuo allas kyllä on, siitä ei ole epäilystäkään. Mutta niin on kestänyt heppoisemmillakin tukemisilla tehdyt Giantit.

Näistä kuvista voi hieman katsoa miltä tuo varjo näyttää tyhjänä ja sisuksien kera.
There are no facts, only interpretations. -- Friedrich Nietzsche
Thomas29Hki
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Thomas29Hki »

Maaliskyy kirjoitti:
Thomas29Hki kirjoitti: Mielestäni ovat parempia ja takuukin on 3 vuotta altaalla.
Minäkin olin tässä luulossa mutta nyt tilatessani uutta allasta Porin Akvaariokeskuksesta kysyin takuusta ja sanoivat että vuoden on... Onko käytäntö muuttunut vai mistä lienee kyse.
Mielenkiintoista! Olisikohan muuttaneet käytäntöään ja takuitaan? Ainakin Helsingin Akvaariokeskuksen sivulla mainostetaan 3 vuoden takuulla.

http://www.akvaariokeskus.com/ab2005/akvaariot/juta.htm
Maaliskyy
Advanced Member
Advanced Member

Niin, minullakin kulmakarvat kohosivat kun kuulin sen, altaiden valmistaja "Ju-Ta" itse oli puhelimessa. Aion kyllä kysyä siitä vielä, voihan siinä olla jotain että se on liikkeen antama ylimääräinen takuu mutta erikoiselta tuntuu sekin. Ketään muita vastikään Porin Akvaariokeskuksesta altaita hankkineita?
Vesihiisi
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Vesihiisi »

Olen tämän vuoden puolella ostanut 2 Juta-allasta Helsingin Akvaariokeskuksesta ja käsittääkseni molempiin tuli kyllä 3 vuoden takuu....
- Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin -
Waltteri
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Waltteri »

Jutassa on kuulemma sivulasit laitettu pohjalasin päälle, mutta ehkä ne tukikehykset ovat tältä osin plussaa. Giantissa on saamani tiedon mukaan pohja sivujen välissä. Onko tällä sitten väliä, siitä en tiedä. Joskus vaan oli liikkeellä aika rankkaa tekstiä tuosta rakennustavasta, joka ratkaisi oman ostopäätöksen. Tuskin on kumpiakaan noin vaan hajonnut.
laurilutavuori
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja laurilutavuori »

on vaan yksi giant ei voi verrata,mutta vesi pysyy sisällä ja laseista näkee hyvin läpi :D mulla on n. 500 l ja tukevalta tuntuu.takuuta en kysellyt.
Veikkaan että hyviä molemmat.
Fakkenoo
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Fakkenoo »

2 Giantia on, toinen yli kymmenen vuotias, toinen pikkuisen nuorempi. 128 ja 318 litraisia. Vesi pysyy kummassakin. Silikoneja ei ole kumpaankaan uusittu. *Koputtaa puuta.*
"Elä elämäsi hymyillen, hymyillen läpi kyynelten"
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Itselläni kokemusta molemmista. Mielestäni yhtä hyviä, joskin Giantin ulkomuoto miellyttää omaa silmääni enemmän. Jutassa tuo kaizun mainitsema välitukien paksuus todella pistää silmään.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
JJVi
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja JJVi »

Joo molempia löytyy täältäkin. Jutan altaat on tehty paksummasta lasista, lisäksi ainakin tuon ison altaan 12mm lasi on todella vihertävää. Leveät välituet on minusta hyvä asia, tuohon jutaan on helppo tehdä kiskoilla liikkuvat etummaiset kansilasit. Giant-altaiden vakio kansilasit ovat aika syvältä
/jari
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”