Keltakääpiötyttö kuoli

Kirjoahventen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
hympat
Junior Member
Junior Member

Keltakääpiötyttö kuoli

Viesti Kirjoittaja hympat »

Eli reilu pari viikkoa sitten sain keltakääpiöpariskunnan. Olivat ihan pieniä vielä. Olivat karanteenissa toissapäivään asti. Siellä kaikki meni suht hyvin. Poika oli tosi virkkuna ja söi hyvin, minusta näytti että se kasvoi jo siinä parin viikon aikana melkoisesti. Tyttö oli paljon pienempi ja söi huonosti, vain jos ruokaa sai osutettua ihan eteen, muuten oli piilossa lähes koko ajan. Mitään vikaa en kaloissa nähnyt, että ei mitään sairautta tms poikkeavaa, mutta tyttö oli vain arka. Kun laitoin isoon altaaseen, tyttö meni piiloon mattosuodattimen alle. Olin huolissaan kun ei tullut syömäänkään. Ei tullut eilenkään, päätin että katson vielä päivän ja sitten laitan takaisin karanteeniin kasvamaan, mutta aamulla se oli myöhäistä, löytyi kasvipöheiköstä kuolleena. Oli niin arka ettei syönyt eikä uskaltanut uida. Harmittaa nyt että siirsin karanteenista, mutta eipä se ollut juuri sen kummempi sielä ja tuo mun karanteeni aika alkeellinen viritelmä ja niin pieni että siellä jo vesiarvojakin olisi ollut vaikeampi pitää tasossa. Nämätkin minun oli vaikea saada, kun näiden keltakääpiöiden saatavuus melko heikkoa. Kysynkin nyt, että voinko pitää tuota poikaa yksin ainakin jonku aikaa vai pitäisikö sille heti hommata kaveri?
lafe
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lafe »

Mitä yritit syöttää ahvenillesi? Itse olen huomannut että töyhtökääpiöahveneni karsastavat hiutaleita, mutta pakasteita (valkoisia hyttysentoukkia & artemiaa) oikein ahmivat.

Uskon kyllä että poika pärjää yksin jonkun aikaa kunnes löydät sille uuden vaimokkeen :). Tai miten olisi haaremi, kuinka iso akvaariosi on? Muu kalasto?
janma
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja janma »

Kyllä meillä ainakin syövät hiutaleita, mieluiten vaan punaiset ensin. Mutta pakkasesta hyttysentoukkia myös, ittelle vaan allergia tulee niistä.
"A day without sunshine is like, you know, night."
hympat
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja hympat »

Annoin sekä hiutaleita että survareita. Jälkimmäiset kelpasivat varsinkin pojalle mainiosti.

Haaremi voisi tulla kysymykseen myös, kunhan löydän taas jostain ko.kaloja. Akvaarioni 170l asukkeina monnisparvi, inkkareita ja kirsikkabarbeja..ja 2 partista.
JuuLia
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja JuuLia »

Laitanpa oman kysymykseni tähän jatkoksi kun asiaan liittyy. Itseltäni kuoli jokin aika sitten myös keltakääpiötyttö, nyt koiras on ihan yksikseen ja tekisi mieli hankkia sille uusi seuralainen. Koiras on ollut minulla jo puolisentoista vuotta ja oli jo hankittaessa iso ja komea eli kannattaako tuolle vielä morsmaikku hankkia? Kauanko keltakäppänät elävät?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kirjoahvenet”