Leopardipleko?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Starting Member
-
- Senior Member
- Sukupuoli: Mies
Ensimmäisen L-134:seni ostin hintaan 35 euroa. Ainoassa Suomen liikkeessä joka on pystynyt pitämään lajin valikoimissaan viimeiset kaksi vuotta lähestulkoon kokoajan on hinnat vaihdellut välillä 59-79 euroa. Nyt Leppävaariosta saa kuulemma 50 eurolla kappale. Hintoihin vaikuttaa monet asiat ja ne elävät jonkun verran ja jo parin kuukauden jakson jälkeen jolloin esim. kyseistä kalaa ei saa ihmiset maksavat ilomielin tuon 80 euroa.Hei
Salamanteriplekoja saa halvemmallakin kuin 60-80 euroa.Itse ostin niitä 4 kpl ja maksoivat 50 euroa kappale.
Aivan järkyttävän paljon on noita L-134:sia mennyt viimeisen parin vuoden aikana tästä lähikauppojen altaista maailmalle. Toivottavasti suurin osa päätyy asiasta kiinnostuneille harrastajille, eikä 100 litran pönttöihin kultakalojen kanssa. Käsittääkseni luonnosta on tullut ainakin nuo akvaariokeskukseen tulleet erät eli viljelyn tulosta ei tämä paljous ole. Saa nähdä milloin loppuvat sitten tulemasta käytännössä kokonaan niinkuin esim L-46:set. Hyvin on tuntunut ottavan nyt tämä L-134 tuon paikan "pakkosaadaplekona".
-
- Senior Member
Eli irtosiko niitä sieltä sitten tosiaan 30 e kappale? Hitto vie kun mietin, että olisin käynyt pari hakemassa parven jatkoksi, mutta jäi hakematta. Halvalla olisi näköjään lähtenyt. Olisi ollut tuo kypsä karanteenikin valmiina, mutta parempi ehkä oli kuitenkin jättää lisäporukan hommaaminen siihen, kun saan tuon lajialtaan kuntoon. Pääamme tuntuu nyttenkin jo melko täydeltä plekojen osalta. Noin halvalla voi olla ettei enää koskaan tule kyseistä lajia saamaankaan.Salamanterit olivat 50 euroa, josta oli hurja -40% alennus.
-
- Senior Member
Kyllä irtosi. Pienen pieniä tosin ovat.
OK. Eipä tainnut noista jäädä liikkeelle kuin miinusta käteen, mutta kieltämättä tuollaiset tarjoukset edes kerran joskus jättävät melko positiivisen kuvan ihmisille varsinkin kun noiden plekojen hinnat ovat tuolla aina muutenkin yleisesti edullisempia kuin muualla aina silloin kun siellä jotain myytävää on.
En ole kyllä hetkeen edes Leppävaariossa vieraillut, mutta ainakin ennen merkittävin ero sen ja muiden liikkeiden kanssa oli, että kalat ovat poikkeuksetta melko hyvinvoivan näköisiä ja per myyntiallas on vähän kalaa joten kaikennäköisten tautien saamistodennäköisyys liikkeestä on pienempi kuin muualla.
Toivotaan että nuo pienet tirsiäiset sitten jaksavat kasvaa uusissa kodeissaan, ettei voimat lopu kesken.
-
- Senior Member
Santte kirjoitti:
Ettei kellekään muulle nyt jää mitään epäselvää voin jakaa täällä omia mielipiteitäni. (Huom. mielipiteitä, ei informaatiota).
Itse itseäni lainaten:
Olen monesti aiemminkin kertonut ylipäätään hankkivani kaloja vain ja ainoastaan kahdesta liikkeestä, joista toinen on juurikin Leppävaario ja toinen Helsingin Akvaariokeskus, koska ne ovat olleet aivan omalla tasollaan muihin pääkaupunkiseudun liikkeisiin verrattuna. Pieni Akvaariokauppa on edelleen kirjoittamaton kortti minulle. En vieläkään halua kyseistä liikettä väheksyä millään tavalla, kun en siellä koskaan ole vieraillut. Täytyy korjata tämä puute muuten joskus lähiaikoina.
Uusia kaloja olen ostanut viimeeksi ~1.5 vuotta sitten, kun sain viimeeksi uutta allastilaa kaloilleni. Nuo panssarimonnit ja plekot eivät ole varsinaisesta mitään kulutustavaraa ja nykyisilläkin on vanhinta haarniskamonnia lukuunottamatta oletettavasti n. 10 vuotta elinkaarta jäljellä.
Kaikki muut akvaarioon liittyvät hankinnat olen keskittänyt Saksan tilauksiin ja Akvaariokeskukseen helppous ja kustannus syistä. Akvaariokeskuksessa on myös muistakin syistä mukava aina käydä ja siellä on kaiken muun ohessa päässyt tutkailemaan ainakin viimeisen parin vuoden aikana varsin reiluhkoa lajien määrää erityisesti omassa pääkiinnostukseni aiheessa pienikokoisissa plekoissa (puu-,koru ja seepraplekot). Toki liikkeessä on ollut varsin laaja kokoelma myös muita plekoja myynnissä.
Kävin tuossa helmikuussa Tukholmassa ja Akvarielagretissa ja kerroin siellä vierailustani tuolla yleistä keskustelua osiossa. Tuo liike oli mielestäni aivan uskomattoman hieno, mutta plekovalikoimassa se hävisi esim Akvaariokeskukselle aivan 100-nolla niinkuin kerroin tuolla viestissäni silloin. Tästä suivaantuneena kukaan Brommansuomalainen tai "Akvarielagret fani" ei sentään vielä ole kertonut minun jakavan täällä "valheellista informaatiota".
Mielestäni on hieno asia, että Tero oli nyt saanut haalittua ainakin noita hittiplekoja L-134 ja L-201 liikkeeseensä. Jonkinasteinen kilpailu saattaa vaikuttaa plekojenkin hintojen pysymiseen edes jossain järjellisissä raameissa ja tämä on varsin toivottavaa kuitenkin tälläisten normaalien työssä käyvien ihmisten puolesta.
Noh tuskinpa tästä asiasta on nyt syytä mitään itkupotkuraivareita kuitenkaan ottaa ja en vieläkään oikein ymmärrä tätä keuhaamisesi syytä. Sinä olet nyt jostain syystä siis loukkaantunut, kun koet että minä jollain tavalla jaan "valheellista informaatiota" Leppävaarassa sijaitsevasta akvaarioliikkeestä. Pienet on surunaiheet tässä elämässä.Milläs perustelet tuon lausahduksen silloin kun siellä jotain on...?
Ja sitten viellä sanot ettet ole käynyt siellä vähään aikaan... niin kannataisiko tälläisen valheellisen informaation kertominen lopettaa...?
Ettei kellekään muulle nyt jää mitään epäselvää voin jakaa täällä omia mielipiteitäni. (Huom. mielipiteitä, ei informaatiota).
Itse itseäni lainaten:
Mielestäni kehun tuossa yllä liikettä melko paljon. Kerron, että siellä plekojen hinnat ovat yleisesti edullisempia kuin muualla. Kehun myös myyntialtaiden ja kalojen yleiskuntoa.Eipä tainnut noista jäädä liikkeelle kuin miinusta käteen, mutta kieltämättä tuollaiset tarjoukset edes kerran joskus jättävät melko positiivisen kuvan ihmisille varsinkin kun noiden plekojen hinnat ovat tuolla aina muutenkin yleisesti edullisempia kuin muualla aina silloin kun siellä jotain myytävää on.
En ole kyllä hetkeen edes Leppävaariossa vieraillut, mutta ainakin ennen merkittävin ero sen ja muiden liikkeiden kanssa oli, että kalat ovat poikkeuksetta melko hyvinvoivan näköisiä ja per myyntiallas on vähän kalaa joten kaikennäköisten tautien saamistodennäköisyys liikkeestä on pienempi kuin muualla.
Olen monesti aiemminkin kertonut ylipäätään hankkivani kaloja vain ja ainoastaan kahdesta liikkeestä, joista toinen on juurikin Leppävaario ja toinen Helsingin Akvaariokeskus, koska ne ovat olleet aivan omalla tasollaan muihin pääkaupunkiseudun liikkeisiin verrattuna. Pieni Akvaariokauppa on edelleen kirjoittamaton kortti minulle. En vieläkään halua kyseistä liikettä väheksyä millään tavalla, kun en siellä koskaan ole vieraillut. Täytyy korjata tämä puute muuten joskus lähiaikoina.
Uusia kaloja olen ostanut viimeeksi ~1.5 vuotta sitten, kun sain viimeeksi uutta allastilaa kaloilleni. Nuo panssarimonnit ja plekot eivät ole varsinaisesta mitään kulutustavaraa ja nykyisilläkin on vanhinta haarniskamonnia lukuunottamatta oletettavasti n. 10 vuotta elinkaarta jäljellä.
Kaikki muut akvaarioon liittyvät hankinnat olen keskittänyt Saksan tilauksiin ja Akvaariokeskukseen helppous ja kustannus syistä. Akvaariokeskuksessa on myös muistakin syistä mukava aina käydä ja siellä on kaiken muun ohessa päässyt tutkailemaan ainakin viimeisen parin vuoden aikana varsin reiluhkoa lajien määrää erityisesti omassa pääkiinnostukseni aiheessa pienikokoisissa plekoissa (puu-,koru ja seepraplekot). Toki liikkeessä on ollut varsin laaja kokoelma myös muita plekoja myynnissä.
Tuolla lauseella vertasin lähinnä Leppävaariota ja A-keskusta toisiinsa. Jälkimmäisessä on ollut hurja valikoima plekoja viimeisen parin vuoden ajan ainakin ja ehkäpä asian voi tulkita myös niin että tässä suhteessa paremmalle häviäminen ei ole mikään häpeä.aina silloin kun siellä jotain myytävää on.
Kävin tuossa helmikuussa Tukholmassa ja Akvarielagretissa ja kerroin siellä vierailustani tuolla yleistä keskustelua osiossa. Tuo liike oli mielestäni aivan uskomattoman hieno, mutta plekovalikoimassa se hävisi esim Akvaariokeskukselle aivan 100-nolla niinkuin kerroin tuolla viestissäni silloin. Tästä suivaantuneena kukaan Brommansuomalainen tai "Akvarielagret fani" ei sentään vielä ole kertonut minun jakavan täällä "valheellista informaatiota".
Mielestäni on hieno asia, että Tero oli nyt saanut haalittua ainakin noita hittiplekoja L-134 ja L-201 liikkeeseensä. Jonkinasteinen kilpailu saattaa vaikuttaa plekojenkin hintojen pysymiseen edes jossain järjellisissä raameissa ja tämä on varsin toivottavaa kuitenkin tälläisten normaalien työssä käyvien ihmisten puolesta.
No niin olihan tossa ihan hyvät perustelut , mutta akvaariokeskuksen ja leppävaarion pleko valikoima on kyllä ihan samaa tasoa lajien määrässa... leppävaariossa on enemän isoksi kasvavia lajeja toisin kuin akvaariokeskuksessa on hieman pienenpiä lajeja.
Mitä tulee hinta laatu/suhteeseen niin leppävaario on selvä ykkönen ja niin kuin sanoit niin altaat on siistejä ja tauti vaara on erittäin pieni.
Mitä tulee hinta laatu/suhteeseen niin leppävaario on selvä ykkönen ja niin kuin sanoit niin altaat on siistejä ja tauti vaara on erittäin pieni.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS, Ciklidistit
Leppävaariossa lauantaina käydessäni mitenkään laskematta arvioisin löytyvän sen 15-20 lajia plekoja, mikä on hieno määrä, mutta AK:ssa parhaimmillaan löytyy yli 50 lajia ja useita yksilöitä kutakin. Hinnoissa saattaa olla jotain eroa, mutta se nyt on sama maksaako joku laji 5 vai 6 kymppiä? Riistoa joka tapauksessa.
Vuosi sitten huutiksen yhteydessä kävin myös Leppävaariossa, ja silloin ei monneja juuri näkyny, lähinnä mieleen jäi rauskut siltä reissulta.
Vuosi sitten huutiksen yhteydessä kävin myös Leppävaariossa, ja silloin ei monneja juuri näkyny, lähinnä mieleen jäi rauskut siltä reissulta.
Ei ole.Ennekuin puffaa koko ajan yhtä liikettä kannattaa perustella tiedoilla ei uskolla.Lajimäärässä Leppävaario häviää Akvaariokeskukselle. Itse pidän mielenkiintoisimpana nykyää AKvaario Kurkea, sinne tulee kalaa jota muuaalla ei ole nähtykkään ja hinnat ovat pääkaupunkiseudun halvimmat.Uskoisin , että leppävaariossa on yleensä 25-50 lajia plekoja laskeminen on vaikeaa kun ei akvariossa lue kaikkea.
Lay down your soul to the gods rock `n' roll
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
Olen samaa mieltä, siellä on runsaasti plekoja tarjolla(Poikkeamme parikolme kertaa vuodessa), osa isojakin, joskus löytää hyvää halvalla. Jokusen tuntemattoman upean monnin sieltä bongannut ja runsaasti parvikalaakin tarjolla.Mika kirjoitti: Itse pidän mielenkiintoisimpana nykyää AKvaario Kurkea, sinne tulee kalaa jota muuaalla ei ole nähtykkään ja hinnat ovat pääkaupunkiseudun halvimmat.
Monniset todella komeita ja valtavia, on valikoimaa.
Sitäpaitsi asiakaspalvelu on ehdottoman mukavaa, vaikkei kauppias plekoihin juuri ole erikoistunutkaan.
Siksi on tärkeää käydä siellä jokaisella Hesan reissulla.

[/quote]
Ei ole.Ennekuin puffaa koko ajan yhtä liikettä kannattaa perustella tiedoilla ei uskolla.Lajimäärässä Leppävaario häviää Akvaariokeskukselle. Itse pidän mielenkiintoisimpana nykyää AKvaario Kurkea, sinne tulee kalaa jota muuaalla ei ole nähtykkään ja hinnat ovat pääkaupunkiseudun halvimmat.[/quote]
Käyppä laskemassa leppävaariossa. Tänään käydessäni laskin 33lajia lauantaina ennen alea oli 53lajia... joten väittämäni perustuu tietoon ei uskoon.
Ei ole.Ennekuin puffaa koko ajan yhtä liikettä kannattaa perustella tiedoilla ei uskolla.Lajimäärässä Leppävaario häviää Akvaariokeskukselle. Itse pidän mielenkiintoisimpana nykyää AKvaario Kurkea, sinne tulee kalaa jota muuaalla ei ole nähtykkään ja hinnat ovat pääkaupunkiseudun halvimmat.[/quote]
Käyppä laskemassa leppävaariossa. Tänään käydessäni laskin 33lajia lauantaina ennen alea oli 53lajia... joten väittämäni perustuu tietoon ei uskoon.
Olkoon niin.Hinnoista vielä katsoin että Leppävaario pyysi antennimonnihybridistä 350€/kpl. Toisen kauppiaan kautta näitä olisi saanut alkuvuodesta n. 80€/kpl.Olin aika äimänä hintalappua katsoessani.Leppävaariossa on varmaan kaikkein kirkkaimmat altaat mitä tästä maasta löytyy.
Lay down your soul to the gods rock `n' roll
-
- Senior Member
No sehän on hieno homma, että Leppävaariossakin on valikoimaa noin huimasti. Täytyykin ruveta käymään siellä sitten hieman useammin, jos vaikka sattuisi sieltä löytymään jotain plekoja myynnissä, mitkä kuuluvat näihin omiin tulevaisuuden suunnitelmiin kun litrat kotona ovat lisääntymässä.Käyppä laskemassa leppävaariossa. Tänään käydessäni laskin 33lajia lauantaina ennen alea oli 53lajia... joten väittämäni perustuu tietoon ei uskoon.
Käyt Santte ilmeisen usein tuolla liikkeessä vierailemassa niin laitappa tuonne bongaukset osastolle, mikäli liikkeeseen tulee eri hypancistruksia tai vaikkapa noita salamantereita myyntiin. Minua ainakin kiinnostaa kovasti.
AK:hon on ilmeisesti tulossa taas lähiaikoina Suomessa uusi tai ainakin hyvin vähän nähty hypancistrus laji...