Outo sinirihmakala
Valvoja: Moderaattorit
Outo sinirihmakala
Mulla on 200 litranen allas ja kaikki muut kalat voivat hyvin paitsi sinirihmakala. Se silloin tällöin tulee "hulluksi" se törmää seiniin ja menee pohjaan kuin kivi,ja sitten se näyttää hetken kuolleelta mut sitten se virkoaa ja tulee taas normaaliksi. Mikä on kyseessä kun muut kalat voivat hyvin ? Ph on normaali 6-7, ja veden vaihto tehtiin eilen. Onko kenties kysymys jostain sairaudesta?
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Entä mitä kaikkea pitää sisällään "muu kalasto"? Ja mitenkäs tuon altaan kypsytyksen kanssa kävi? -> http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic ... highlight=?
Ketuttaa kuin pikkuoravaa pakkasella. Käpy on jäässä, hammas katki ja oksakin niin himskatin liukas. (Siistitty versio.)
Tämä 200 litranen on ollut mulla jo 5 viikkoa ja kirkas vesi. Lämpötila on 26 en tiedä kovuutta enkä muita vesiarvoja, mutta ph on 6-7. muita kaloja:1 piikkisilmä,1 partamonnin poikanen,2 kääpiörihmakalaa ja 2 leväbarbia, ja 7kardinaalitetraa ja 1 sinirihmala. Kalat voivat tosi hyvin, paitsi tämä sinirihmakala, ja ovat kaikki sovussa keskenään. Niin ja sellainen tieto että se ei ole syönyt pariin päivään.
Kypsytyksestä minäkin haluaisin tietää enemmän. Miten kauan kypsyttelit allasta ennen asukkaiden tuloa? Mittasitko silloin vesiarvoja? Tuo kirkas vesi ei kyllä kerro vesiarvoista mitään. Vesitestit ovat välttämättömiä, mikäli haluaa kaloille oikeat olosuhteet. Suosittelen ensi tilassa hankkimaan vesitestit.UIS kirjoitti:Tämä 200 litranen on ollut mulla jo 5 viikkoa ja kirkas vesi. Lämpötila on 26 en tiedä kovuutta enkä muita vesiarvoja, mutta ph on 6-7. muita kaloja:1 piikkisilmä,1 partamonnin poikanen,2 kääpiörihmakalaa ja 2 leväbarbia, ja 7kardinaalitetraa ja 1 sinirihmala. Kalat voivat tosi hyvin, paitsi tämä sinirihmakala, ja ovat kaikki sovussa keskenään. Niin ja sellainen tieto että se ei ole syönyt pariin päivään.
Kalastossa olisi tehtävä muutoksia, sillä esim. leväbarbit tarvitsevat isomman altaan ja parvikalana niitä tulisi olla enemmän. Etsi lisää tietoa kalojen vaatimuksista (altaan koko, vesiarvot, lajien yhteensopivuus, jne..) haulla.