Taustan rakennus ongelma

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

PZQ
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit

Viesti Kirjoittaja PZQ »

Kestää hyvin eikä liukene mitään... kun totesin jo aikaisemmin niin meidän rakkaat naapurit ovat käyttäneet cascon kotikittiä jo h****tin kauan
Niin on. Viimeksi eilen keskustelin asiasta yhden naapurimaan akvaristin kanssa sikäläisellä foorumilla.
Itse olen käyttänyt Cascon kotikittiä pelkästään jo valmiiden valukivien pinnan vaalentamisessa. Sopivan vähän Uulan vaaleita maavärejä laastin sekaan ja pinta näyttää huomattavasti paremmalta. Jopa vihertävät sävyt onnistuu. Sika-laastilla kun tuppaa nuo kivet muuten jäämään niin tummiksi. Hyvin on tähän asti veden alla kestäneet, ja lopputulos on aika mykistävä. (ei pelkästään oma mielipide) :mrgreen:
Koss
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Koss »

tora kirjoitti:Onko kukaan kokeillut silikonilla pinnoittamista.. Se olisi ainakin saatavilla?
Silikonilla on vaikea saada tasaista pintaa ja sen levitys olisi todella hankalaa ja aikaa vievää. En usko, että lopputuloksesta tulisi kovinkaan hieno ja kestävä.
lehtis
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja lehtis »

Ja ongelmana on saada silikonia, joka on akvaariokäyttöön sopivaa ja kuivanakin kirkasta. Silikonin värjääminen ei taida onnistua?
Jyrkiboy
Kivenpyörittäjä
Kivenpyörittäjä
Akvaarioseurat: SMAS, FOMA #11
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jyrkiboy »

Älkää nyt hyvät ihmiset edes harkitko silikonilla pinnoittamista, lopputuloksen takaan olevan komea kuin koiranoksennus.

Sopivia pinnoitusmateriaaleja on esim. NM Akvaariolakka tai Nanten injektiohartsi, mutta Sika Top Sealin tai tuon kotikitin pinnoittaminen millään lienee tarpeetonta. Sikatoppia ei ainakaan tarvi pinnoittaa, kotikitistä ei ole omaa kokemusta.
Vettä tällä hetkellä vain vasemmassa polvessa...
tora
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja tora »

Suurin ongelma kun on se että niitä pinnotteita ei saa mistää.. oon yrittänyt metsästää jo monta viikkoa.. Sopiiko joku norm. hartsi jos se on myrkytön kuivana? Vai voiko joku hankkia minulle sitä pinnoitetta jostain tai antaa edes ideoita.. Olen käynyt kaikki rauta/maalikaupat läpi täällä päin ja kysynt sikat/nanten/akvaari lakat eikä oo mitään tietoo..
Jorg
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: SMAS

Viesti Kirjoittaja Jorg »

Nanten IHS/IHP injektiohartsi. Noin 20.00€/L.
09-2747970, Hyrylä.
Itse kävin hakemassa suoraan tehtaalta. Kuullema RTV:n kautta saa tilattua ja ainakin H:linnan ja Tampereen liikkeet pitää varastossa. Mullakin olis tallissa 1L ylimääräistä , mutta taitaa olla sama tilata RTV:n kautta.. :)
jupeko
Member
Member

Viesti Kirjoittaja jupeko »

Tässä vähän jatkoa tälle keskustelulle taustan päällystämisestä.
Nyt ois tän 380L altaan styrokstausta vailla pinnoitusta.

Mitä tohon nyt sit laittais...Sika top seal laastia päälle vai ? Ja siihen maavärit perään ja sit jos ostais tota nantenin hartsia pintaan.

Tässä sitä taustaa...eilen tekastu 10cm paksusta styrokslevystä.
Teräsharja oli kaikkein paras kapine tohon styroksin työstämiseen...että suosittelen lämpimästi ja toinen on puukko. Ja lopuksi kuumailmapuhallinkäsittely jokapuolelle taustaa. Sillä saa styroksin pinnasta kovan, kun se painuu tiiviimpään muotoon, eikä enää irtoile yhtään styrokshötöä.

Kuva

Kuva
Jorg
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: SMAS

Viesti Kirjoittaja Jorg »

Just eilen meillä pinnoitettiin malawi altaan taustaa kotikitillä/maavärillä. Viimeksi tein hartsipinnoituksen mutta nyt ajattelin kokeilla tota k.kittiä. Se ehkä näyttää paremmalta kun ei tule sitä kiiltävää pintaa kuten epoxista.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”