Kalojen nettimyynti?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Lukittu
Lorina
Starting Member
Starting Member

Kalojen nettimyynti?

Viesti Kirjoittaja Lorina »

Selasin tuossa eilen eri akvaariosivuja ja löysin itseni sellaisesta linkistä kuin http://www.viherkala.fi/catalog/index.p ... 780876b5ff

Sitten tajusin, että siellähän myydään kaloja myös POSTIMYYNTINÄ! Hassu ajatus...
Onko tuossa nyt oikeasti mitään laitaa? Eihän kalaa edes näe ennen ostoa. Miten selviävät kuljetuksestakaan, kun postin kauttakin lähettävät? Onko ne siellä pienessä pussissa pahvilaatikossa Hobby Hallin käärön kanssa samalla hyllyllä yön yli... :mrgreen:

Hinnat olivat kyllä houkuttelevan edullisia (esim. muistaakseni perhoskirjoahven maksoi 6.20€ kun vastaavan näin kalakaupassa Hämeenlinnalaisessa liikkeessä 9.80€)

Kokemuksia, ajatuksia?
Lorina
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Lorina »

Niin ja parasta myyntiehdoissa oli, että käyttämättömän tuotteen voi palauttaa 2 viikon sisällä... :mrgreen:
Inneremont
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Inneremont »

Ikinä en ostaisi kalaa näkemättä!

Olen ehkä tässä asiassa hieman "ylitarkka"... Jopa hienosta parvesta pyrin pitkän harkinnan jälkeen löytämään "parhaat" yksilöt. Jos joku muu valitsee kalan puolestani, se ei välttämättä vastaa minun makua, vaikka kala toisen mielestä on huippuyksilö.

Eli minun "ääni" tässä asiassa: Ei!
Biotooppiharrastaja
mightyblue
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja mightyblue »

Mä kyllä käsitin viimeks Viherkalas käydessäni että ne lähettää kalat matkahuollon, ei postin kautta. Matkahuolto on selvästi nopeampikin.
Ja kalat pakataan tilavasti, lämpimästi ja lisähapella varustettuihin pusseihin ja vielä styrokslaatikkoon.. Matkahuoltohan myös ilmoittaa paketin saapumisesta puhelimitse toisin kuin posti jossa lapun saaminen voi kestää sen päivän verran.

Edit: Jatkot täällä vanhassa aiheessa:
http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic.php?t=57585
-Ylläpito
-Aivot ovat ihmeellinen elin. Ne alkavat toimia kun nouset aamulla eivätkä lakkaa ennen kuin pääset työpaikalle..-
Lukittu

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”