Hauskimmat kommentit akvaarioistanne tai niiden kaloista

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Betula
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Betula »

Kavereita ollut käymässä:

- Ensimmäistä kertaa mä näin kalan, joka kävelee! (se oli katkarapu)

Pinnalla kasvavasta limaskasta ja kilpukoista:
- Ai, levää.
"Kun kirsikkabarbit on petoja niin kuin tiikerit, niin siksi on hyvä että niillä on viidakko." (Oona 6 v)
MikaMet
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja MikaMet »

Kestokommentti on eiks tossa oo kauheasti hommaa...ja sanojalla voi olla esim. koira jota ulkoiluttaa päivittäin ja itsellä menee akvaarion hoitoon n. 5 min :P
Minde86
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Minde86 »

Kaikki aina sanoo(ehkä vähän ilkeeseen sävyyn): "Hankkisit jotain isoja, kauniita ja värikkäitä kaloja"
Häh!?! Mä satun tykkäämään "värittömistä, tylsistä ja pienistä" verrkobarbeista ja niiden käyttäytymisestä..
Ku joku sattuu vahingossa näkemään pikkulasimonnin tulevan syömään, niin: "Mikä toi on? Siitähän näkee läpi" :mrgreen:
Sit ku pohjalta kuuluu naksutusta niin ihmetellään et "mikä toi oli" "tuliko se tuolta akvaariosta?".. Verkkonuoliaisethan ne..
Akvaario 128L, 2 kissaa poika 12kk + tyttö 8kk
O/OV: Piikkisilmiä
Junttis
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Junttis »

Vanhempani valittavat kun 35 neliön kämpässä on 550l ja 365l altaat ja isomman alla vielä 100l purkki. Aina kun tulevat käymään alkaa ihmettely miten paljon tilaa ne vievät (minusta eivät paljoakaan :D ). Isompi allas on omistettu afrikkalaisille kaloille ja aina kun kärmekala tai teräkalat tulevat esille niin alkaa ihmettely että mitä nuo oikein ovat..
platy
Junior Member
Junior Member
Viesti:

hassuja juttuja juu-u

Viesti Kirjoittaja platy »

Mun akvaariossa on aika paljon kaloja mutta niillä on paljon myös piilopaikkoja eli mulle on kanssa monesti saottu, että hei miks sulla ei oo kaloja ollenkaan tms.

Plekoani (en tiedä lajia, yritän selvittää SAA AUTTAA ilmoitus monnit ja muut sellaset osiossa :]) joka on 12cm on aina mielitty lautaselle ja lapset on aivan innoissaan "iso kala" :mrgreen:
Tappis
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Tappis »

Tää koskee lähinnä mua itseäni... Ukkoni osti meille akvaarion niin mulla meni herne todella syvälle nenään. Minä kun olisin halunnut ostaa niillä rahoilla astianpesukoneen, mutta ukkoni halusi akvaarion. Hänen rahat joten hän päättää... Ilmoitin hänelle että minä rupean tiputtelemaan astioita sinne lammikkoon, joten kalat voi pestä niitä koska minä en enää tiskaa. Minä oli kuukauden kauheen äkäinen ja edelleen herne todella syvällä nenässä, enkä suostunut käsiäni laittamaan koko altaaseen. Ukkoni sai ihan itse puhdistella ja hoivata kaloja. Enkä muuten tiskannutkaan... No joku aika meni leppyessä asiasta, lähinnä siitä kun en saanut astianpesukonetta. Nykyään minä olen se joka hössöttää kalojen takia ja minä suunnittelen isompaa akvaa ja hoidan kaloja. Nyt tulee jo kommetteja että meinaatko ruusun sitoa niille päähän ja viedä valokuvaamon kuvaukseen niinkuin lapset konsanaan. Ja ainako sitä vettä pitää vaihdella. Ja etkö sinä ikinä anna olla niiden rauhassa. Mies saa enää pestä vain suodattimen.
Saatiin muuten vähän aikaa sitten hommattua se astianpesukonekin. Minä kun en edelleenkään tiskannut ja joku tais kyllästyä tiskaamiseen niinpä sain tahtoni periksi...
Azkhaeracan
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja Azkhaeracan »

Isäni kutsuu plekoja "Helikopterikaloiksi". :D Nimitys on kyllä aika sopiva leijuviin helmipurjeplekoihin. Toki kultajuovaplekotkin ovat kuulemma helikoptereita.
Fishy fella.
Joulupukki
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Joulupukki »

Kun minä vielä elin äitini ja isäni luona, niin joskus kun ruokin kaloja vielä illalla kun akvaariosta oli jo samuttettu valot, niin äiti ja isä olivat ihmeissään, että "Miten sinä niitä kaloja vielä ruokit? Nehän ovat jo nukkumassa, kun sieltä akvaariosta on jo valot pois? Ai, eivät ole? No kuitenkin, miten ne löytää sieltä enää ruokaa, kun siellä akvaariossa on pimeää ja kalat eivät enää näe sitä ruokaa?"
Hulina
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Hulina »

"Onkos noi nyt sitten niitä kiekkokaloja? Onpas komeita!" kehuskeli isovanhempani meillä vieraillessaan.
Minä sitten siihen, että: "Eh. Eii, nämä ovat ihan tavallisi mustatetroja vain.."

Ja samainen henkilö kyseli kerran:
"Hetkonen, tämän kalan minä tiedänkin. Olikos se.. öö.. miljoonajalkakala?" - kyseessä oli miljoonakala.

Varmaan on muitakin ollut, mutta nämä jääneet parhaiten mieleen.
Berdie
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Berdie »

Piikkisilmästä, joka oli näkyvissä:
"Mikä ihme mato toi on?"

Punapäätetroille on annettu uusi nimi: Punanaama. :mrgreen:
129 litran tankki + kissa + kanit + marsut + akaattikotilot + lehtokotilot + sagriinikotilot + omenakotilo + jättiläistuhatjalkaiset
Voda
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Voda »

"No mikä etana tuo sitten on?"
(Ilmeisen kyllästyneenä esittelemiini kotilolajeihin joita altaassani asustaa)
"Se on solmu. Sukkahousunsolmu."
57L & 155L
Paccio
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Paccio »

"Yäk! Mikä toi on?! Näyttää ihan kuolleelta hiireltä! Mikset voi ostaa jotain värikkäitä kaloja, eikä tuollaisia limanuljaskoita? Nyt tuota akvaariota ei voi katsella enää ollenkaan!"

Näin todettiin etulasissa roikkuneesta imunuoliaisesta...
Inneremont
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Inneremont »

"Vähän noi sun kotilot on kasvanu!"

Olin ostanut omppuja ja niitä luultiin kierteisiksi, joita purkissa aina ollut :mrgreen:
Biotooppiharrastaja
L-81
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja L-81 »

"Tuleeko tuon kalan (kuujuovapleko) maha kipeäksi, kun se menee niin lujaa vauhtia tuolla pohjaa pitkin?", totesi 8-vuotiaamme. [;)]
etiiti
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja etiiti »

Pidettiin tupareita viime viikolla kavereille, ja kaikki pällisteli meidän 325l allasta innolla:

"Voiskohan ton akvaarion vedenpinnan jäädyttää nestetypellä vaikka ihan vähäkskin aikaa... Sitten voisitte järjestää pilkkikisoja!" :roll:
adaina
Member
Member

Viesti Kirjoittaja adaina »

Meillä kävi joku aika sitten sukulaisia kylässä, olivat syöneet edellisenä päivänä kalaa. Serkku joka juuri on oppimassa puhumaan osoitti keltarihmakalaa ja sanoi 'Kala, nam nam' :mrgreen:
2marjaa
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja 2marjaa »

Nyt kun on uusi iso allas ostettu, mies ei ymmärrä minun intoani vaan totes :"Ihan oikeasti, sie et puhu enää mistään muusta ku akvaariosta..."

Tosi varmaan onkin.. [:I]

Vieraat sanoo: "Mikset ota piraijoita!" :mrgreen:
-uusio-harrastaja-
herle
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja herle »

6 vuotias kummityttö tokaisi kylässä käydessä: "Ai teillä on sammakko akvaariossa"
Mentiin sitten yhdessä katsomaaan sitä "sammakkoa" se olikin meidän rausku :)
P.hystrix rausku uiskentelee altaassa.
kalakaveri
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja kalakaveri »

Kävipä meillä kerran eräs pieni tyttö kylässä ja sanoi, että "noi kalat juo tosta pinnalta" :D Todellisuudessa labyrinttikalat olivat käyneet haukkaamassa pinnasta happea.
sjapi
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja sjapi »

Meille oli hankittu ensimmäinen akvaario, kun mieheni mummo tuli kylään.
Nähtyään kaksi partamonnia, hän tokaisi: "Siellähän on sisiliskojakin"!
Aku Ankka
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Aku Ankka »

Minun akvaarioitani katsoneet sukulaiset olivat tässä vähän aikaa sitten ihan varmoja siitä, että mustamollit ovat haarniskamonnin poikasia. Kyllä, luitte oikein. Siis kun meillä oli sukulaisia kylässä, niin tätini huomasi, että mustamollit näyttävät ihan pieniltä haarniskamonneilta ja että ihan varmasti haarniskamonnit ovat lähteneet 300 litran akvaariosta (joka on olohuoneessa) ja ovat käyneet kutemassa 140 litran akvaariossa (joka on
omassa huoneessani asunnon toisella puolella). Kyllä minä nyt sen tajuan, että akvaariokaloja tuntemattomat ihmiset voivat sekoittaa samankaltaiset
kalat (esim. neontetrat ja kardinaalitetrat) toisiinsa, mutta että miten mustamollit voidaan sekoittaa haarniskamonneihin, niin sitä en tajua 8O .
mä tuun hulluks teidän kans tääl palstal. ootte kaikki niin olevinanne, et menee hermo. mä poistun.
marjo77
Member
Member

Viesti Kirjoittaja marjo77 »

meillä aina kaikki sanoo jotka näkevät partamonnimme pitkine ja harottavine partoineen että hyi miten inhottavia ja rumia.nättejä ja söpöjähän ne ovat.
Poikani on antanut partikselle nimen puksu kun se puksuttelee aina jokapaikassa akvaariota.. :D
Jos lehmällä olisi pyörät se olisi maitoauto
Vedetto
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Vedetto »

Tänään äitini oli tehnyt kalojenväri tutkimusta ja tokaisi sitten minulle pienen esitelmän: "Kalojen väri johtuu kavuolo suhteista, mitä enemmän kasveja sitä värikkäämpi kala on!"
Oi oi tuijotin siinä äitiäni sitten suu auki.

JA mummoni tuli käymään ja siristeli silmiään akvaarion edessä ja sanoi:
"Ovatko nuo katkarapuja?" (Eh.... Ne ovat 3 päivän vanhoja platyvauvoja..)

Mummoni: "Koska nuo sitten saavat kunnon illallisen! Eihän nyt yksi ruokanappi riitä! Anna nyt monnisille edes 5 nappia jos et noille platyillesi!"
(Joo tuotah.. EIköhän platylaumalle riitä 1 ruokanappi ja parille monniselle yksi ruokatabletti?)

JA minun ylpeydestä jättimäisestä taplämonnisetani Severistä:
Kaveri: "OHO! Tuo harmaa kivi liikkuu?! Tuu ny kattomaan äkkiä!"
(kyllä minä tiedän että rakas monniseni Severi liikkuu.......)

kaveri: "Mikä tuo on!? Onko sekin joku kala? voikun söpö! Miksi se roikkuu lasissa huulillaan?"
(Johtuu kai siitä että se on nuoliimumonni... joo kala se on..)
Terveisin: Vedetto
Mika
Monnimies
Monnimies

Viesti Kirjoittaja Mika »

Miksi täällä ei ole kaloja? (monnit piilottelevat)
Lay down your soul to the gods rock `n' roll
Kodama
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Kodama »

Vähintään kerran viikossa äitini kysyy samaa:

"Onkos nuo kalat lisääntyneet?"

Niitä kuulemma näyttää olevan enemmän kuin eilen.

Voitte kuvitella teini-ikäisen ärsyyntyneen äänensävyn hänen vastatessan:

"Ei."
Elämä on rankkaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”