Hauskimmat kommentit akvaarioistanne tai niiden kaloista
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Kaikki aina sanoo(ehkä vähän ilkeeseen sävyyn): "Hankkisit jotain isoja, kauniita ja värikkäitä kaloja"
Häh!?! Mä satun tykkäämään "värittömistä, tylsistä ja pienistä" verrkobarbeista ja niiden käyttäytymisestä..
Ku joku sattuu vahingossa näkemään pikkulasimonnin tulevan syömään, niin: "Mikä toi on? Siitähän näkee läpi"
Sit ku pohjalta kuuluu naksutusta niin ihmetellään et "mikä toi oli" "tuliko se tuolta akvaariosta?".. Verkkonuoliaisethan ne..
Häh!?! Mä satun tykkäämään "värittömistä, tylsistä ja pienistä" verrkobarbeista ja niiden käyttäytymisestä..
Ku joku sattuu vahingossa näkemään pikkulasimonnin tulevan syömään, niin: "Mikä toi on? Siitähän näkee läpi"

Sit ku pohjalta kuuluu naksutusta niin ihmetellään et "mikä toi oli" "tuliko se tuolta akvaariosta?".. Verkkonuoliaisethan ne..
Akvaario 128L, 2 kissaa poika 12kk + tyttö 8kk
O/OV: Piikkisilmiä
O/OV: Piikkisilmiä
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
- Sukupuoli: Mies
Vanhempani valittavat kun 35 neliön kämpässä on 550l ja 365l altaat ja isomman alla vielä 100l purkki. Aina kun tulevat käymään alkaa ihmettely miten paljon tilaa ne vievät (minusta eivät paljoakaan
). Isompi allas on omistettu afrikkalaisille kaloille ja aina kun kärmekala tai teräkalat tulevat esille niin alkaa ihmettely että mitä nuo oikein ovat..

hassuja juttuja juu-u
Mun akvaariossa on aika paljon kaloja mutta niillä on paljon myös piilopaikkoja eli mulle on kanssa monesti saottu, että hei miks sulla ei oo kaloja ollenkaan tms.
Plekoani (en tiedä lajia, yritän selvittää SAA AUTTAA ilmoitus monnit ja muut sellaset osiossa :]) joka on 12cm on aina mielitty lautaselle ja lapset on aivan innoissaan "iso kala"
Plekoani (en tiedä lajia, yritän selvittää SAA AUTTAA ilmoitus monnit ja muut sellaset osiossa :]) joka on 12cm on aina mielitty lautaselle ja lapset on aivan innoissaan "iso kala"

Tää koskee lähinnä mua itseäni... Ukkoni osti meille akvaarion niin mulla meni herne todella syvälle nenään. Minä kun olisin halunnut ostaa niillä rahoilla astianpesukoneen, mutta ukkoni halusi akvaarion. Hänen rahat joten hän päättää... Ilmoitin hänelle että minä rupean tiputtelemaan astioita sinne lammikkoon, joten kalat voi pestä niitä koska minä en enää tiskaa. Minä oli kuukauden kauheen äkäinen ja edelleen herne todella syvällä nenässä, enkä suostunut käsiäni laittamaan koko altaaseen. Ukkoni sai ihan itse puhdistella ja hoivata kaloja. Enkä muuten tiskannutkaan... No joku aika meni leppyessä asiasta, lähinnä siitä kun en saanut astianpesukonetta. Nykyään minä olen se joka hössöttää kalojen takia ja minä suunnittelen isompaa akvaa ja hoidan kaloja. Nyt tulee jo kommetteja että meinaatko ruusun sitoa niille päähän ja viedä valokuvaamon kuvaukseen niinkuin lapset konsanaan. Ja ainako sitä vettä pitää vaihdella. Ja etkö sinä ikinä anna olla niiden rauhassa. Mies saa enää pestä vain suodattimen.
Saatiin muuten vähän aikaa sitten hommattua se astianpesukonekin. Minä kun en edelleenkään tiskannut ja joku tais kyllästyä tiskaamiseen niinpä sain tahtoni periksi...
Saatiin muuten vähän aikaa sitten hommattua se astianpesukonekin. Minä kun en edelleenkään tiskannut ja joku tais kyllästyä tiskaamiseen niinpä sain tahtoni periksi...
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
-
- Starting Member
Kun minä vielä elin äitini ja isäni luona, niin joskus kun ruokin kaloja vielä illalla kun akvaariosta oli jo samuttettu valot, niin äiti ja isä olivat ihmeissään, että "Miten sinä niitä kaloja vielä ruokit? Nehän ovat jo nukkumassa, kun sieltä akvaariosta on jo valot pois? Ai, eivät ole? No kuitenkin, miten ne löytää sieltä enää ruokaa, kun siellä akvaariossa on pimeää ja kalat eivät enää näe sitä ruokaa?"
"Onkos noi nyt sitten niitä kiekkokaloja? Onpas komeita!" kehuskeli isovanhempani meillä vieraillessaan.
Minä sitten siihen, että: "Eh. Eii, nämä ovat ihan tavallisi mustatetroja vain.."
Ja samainen henkilö kyseli kerran:
"Hetkonen, tämän kalan minä tiedänkin. Olikos se.. öö.. miljoonajalkakala?" - kyseessä oli miljoonakala.
Varmaan on muitakin ollut, mutta nämä jääneet parhaiten mieleen.
Minä sitten siihen, että: "Eh. Eii, nämä ovat ihan tavallisi mustatetroja vain.."
Ja samainen henkilö kyseli kerran:
"Hetkonen, tämän kalan minä tiedänkin. Olikos se.. öö.. miljoonajalkakala?" - kyseessä oli miljoonakala.
Varmaan on muitakin ollut, mutta nämä jääneet parhaiten mieleen.
-
- Senior Member
-
- Junior Member
Minun akvaarioitani katsoneet sukulaiset olivat tässä vähän aikaa sitten ihan varmoja siitä, että mustamollit ovat haarniskamonnin poikasia. Kyllä, luitte oikein. Siis kun meillä oli sukulaisia kylässä, niin tätini huomasi, että mustamollit näyttävät ihan pieniltä haarniskamonneilta ja että ihan varmasti haarniskamonnit ovat lähteneet 300 litran akvaariosta (joka on olohuoneessa) ja ovat käyneet kutemassa 140 litran akvaariossa (joka on
omassa huoneessani asunnon toisella puolella). Kyllä minä nyt sen tajuan, että akvaariokaloja tuntemattomat ihmiset voivat sekoittaa samankaltaiset
kalat (esim. neontetrat ja kardinaalitetrat) toisiinsa, mutta että miten mustamollit voidaan sekoittaa haarniskamonneihin, niin sitä en tajua
.
omassa huoneessani asunnon toisella puolella). Kyllä minä nyt sen tajuan, että akvaariokaloja tuntemattomat ihmiset voivat sekoittaa samankaltaiset
kalat (esim. neontetrat ja kardinaalitetrat) toisiinsa, mutta että miten mustamollit voidaan sekoittaa haarniskamonneihin, niin sitä en tajua

mä tuun hulluks teidän kans tääl palstal. ootte kaikki niin olevinanne, et menee hermo. mä poistun.
Tänään äitini oli tehnyt kalojenväri tutkimusta ja tokaisi sitten minulle pienen esitelmän: "Kalojen väri johtuu kavuolo suhteista, mitä enemmän kasveja sitä värikkäämpi kala on!"
Oi oi tuijotin siinä äitiäni sitten suu auki.
JA mummoni tuli käymään ja siristeli silmiään akvaarion edessä ja sanoi:
"Ovatko nuo katkarapuja?" (Eh.... Ne ovat 3 päivän vanhoja platyvauvoja..)
Mummoni: "Koska nuo sitten saavat kunnon illallisen! Eihän nyt yksi ruokanappi riitä! Anna nyt monnisille edes 5 nappia jos et noille platyillesi!"
(Joo tuotah.. EIköhän platylaumalle riitä 1 ruokanappi ja parille monniselle yksi ruokatabletti?)
JA minun ylpeydestä jättimäisestä taplämonnisetani Severistä:
Kaveri: "OHO! Tuo harmaa kivi liikkuu?! Tuu ny kattomaan äkkiä!"
(kyllä minä tiedän että rakas monniseni Severi liikkuu.......)
kaveri: "Mikä tuo on!? Onko sekin joku kala? voikun söpö! Miksi se roikkuu lasissa huulillaan?"
(Johtuu kai siitä että se on nuoliimumonni... joo kala se on..)
Oi oi tuijotin siinä äitiäni sitten suu auki.
JA mummoni tuli käymään ja siristeli silmiään akvaarion edessä ja sanoi:
"Ovatko nuo katkarapuja?" (Eh.... Ne ovat 3 päivän vanhoja platyvauvoja..)
Mummoni: "Koska nuo sitten saavat kunnon illallisen! Eihän nyt yksi ruokanappi riitä! Anna nyt monnisille edes 5 nappia jos et noille platyillesi!"
(Joo tuotah.. EIköhän platylaumalle riitä 1 ruokanappi ja parille monniselle yksi ruokatabletti?)
JA minun ylpeydestä jättimäisestä taplämonnisetani Severistä:
Kaveri: "OHO! Tuo harmaa kivi liikkuu?! Tuu ny kattomaan äkkiä!"
(kyllä minä tiedän että rakas monniseni Severi liikkuu.......)
kaveri: "Mikä tuo on!? Onko sekin joku kala? voikun söpö! Miksi se roikkuu lasissa huulillaan?"
(Johtuu kai siitä että se on nuoliimumonni... joo kala se on..)
Terveisin: Vedetto