Onko "trewanaaraani" sittenkin tämä?

Malawi- ja Tanganjika-akvaariot, kalat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
beetle
Senior Member
Senior Member
Viestit: 514
Liittynyt: 14:51, 07.05.2005
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Onko "trewanaaraani" sittenkin tämä?

Viesti Kirjoittaja beetle »

En ole missään nähnyt samannäköistä "trewatyttöä" kun mikä tuolla altaassani polskii. Nyt löysin sattumalta tämän lajin joka muistuttaa täydellisesti tuota minun kalaani. Olisko sittenkin niin, että tuo trewavasaeksi luulemani otus onkin fuelleborni??

http://www.cichlid-forum.com/profiles/s ... hp?id=1695

Minun kalani:

http://koti.mbnet.fi/laura76/Akvaario/p ... G_3565.htm

Tuossa meidänkin kalassa on tuollaisia pieniä ruskeita täpliä jotka nyt vaan eivät näy tuossa kuvassa... Mulla on tuolla akvaariokirjassakin kuva kalasta, joka on aivan kuin meidän kalanen ja siinäkin se on mainittu "fuelleborniksi"...
MiSt
Senior Member
Senior Member
Viestit: 539
Liittynyt: 13:29, 08.11.2001
Paikkakunta: Kotka/Karkkila - Ciklidistit - KLAS

Viesti Kirjoittaja MiSt »

Joo, fuelleborni:lta näyttää profiililtaan enemmän tuo sinun kalasi.
><{{{(*> ><Mikko(*> ><{{{(*>
beetle
Senior Member
Senior Member
Viestit: 514
Liittynyt: 14:51, 07.05.2005
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja beetle »

Hmm... No eipäs ole ihme, ettei kyseinen naaras ole lisääntynyt edellisenkään omistajan altaassa koskaan tuon trewaäijän kanssa :).

Pitäisköhän mun nyt hommata tuollekkin pari kaveria, onko se murheellinen yksinään? [;)]
Tytti
Senior Member
Senior Member
Viestit: 595
Liittynyt: 18:34, 28.12.2003
Paikkakunta: Nummela - HAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tytti »

Mie tekisin luultavasti niin, että pitäisin vain toista lajia Labeotropheuksia. Kuvittelisin, että ne helposti risteytyisivät, mutta ihan varma en tietysti ole.
beetle
Senior Member
Senior Member
Viestit: 514
Liittynyt: 14:51, 07.05.2005
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja beetle »

Niin, no voi olla. Toistaiseksi siis eivät ole risteytyneet keskenään. Mutta jos jollain on fuelleborneja jo ennestään ja yksi tyttö mahtuisi joukkoon niin täällä olisi. :)

Tänään on tosiaan tulossa kuusipäinen poppoo trewoja lisää, katsotaan mitä tuo meidän "mies" niistä tykkää ;)
beetle
Senior Member
Senior Member
Viestit: 514
Liittynyt: 14:51, 07.05.2005
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja beetle »

No jopa selvisi sekin, että myös tuo uros on fuelleborni. Eli ovat sittenkin pariskunta...


Elelköön tuolla nyt muiden joukossa, ellei kenelläkään ole tarjota kotia vanhan joukon jatkoksi vaikka?? Jos jotakuta kiinnostaa niin yv:tä kehiin. Kauniita kaloja ovat, kyllä niitä ilokseen katselee. :mrgreen:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Malawi ja Tanganjika”