VesiEläin kirjoitti:Väkitukko kirjoitti:Tarkistin tuossa juuri valaisimieni merkin ja ne ovat siis Tamlan Lival Power 150-TD ja polttimoina 150W Philipsin 940 Master Color.
Ovat ihan fikusn näköiset ja vielä toimivatkin.
Jep, noi on parhaat.
Meiltä löytyy Lival Power 1 x 150W ja 3 x 70W, joista on poistettu "kiskot", ne laitettiin katosta roikkumaan ketjuilla ja valaisimeen iskettiin tavalliseen pistorasiaan sopiva töpseli. Kätevää.
No tällaisethan valot (Lival Power 150-TD ) minunkin uuteen 540-litraiseeni tulee. Mitä tuo "joista on poistettu "kiskot" " tarkoittaa käytännössä? Tarvitaanko hommaan sähkömiestä vai riittääkö ihan tavallinen mies

Eli mulla on noissa lampuissa kiinni se kiskoon menevä osa, onko sitä hankala irrottaa (kuva palikasta löytyy
http://kuvablogi.com/nayta/243756/)? Ja jos sen saapi irti, on varmaan jotain tuunaussarjakappaleita, joilla se lisäjohto (siis se, jota olis tarpeeksi, että riittäis katosta pistokkeeseen) kiinnitetään tuohon lampusta tulevaan johtoon? Sen verran olen jo saanut selville, että sitä lisäjohtoa, jossa on töpseli toisessa päässä, saa vaikka Anttilasta
Nokkelimmat jo varmasti huomasivatkin, että sähkötyöt eivät kuulu vahvuuksiini

Lamput pitäisi kuitenkin jollain konstilla saada katosta roikkumaan ja uskon vakaasti, että tältä foorumilta löytyy ammattitaitoa tähän työhön roppakaupalla!
Olen päättänyt tutkia myös tuon toisen tutkintalinjan, eli virtakiskon. Mistähän sellaisia kiskoja saa täällä pääkaupunkiseudulla hankittua? Tamlan sivuilla ei löydy tietoa jälleenmyyjistä enkä löytänyt pks:n alueen puhelinluettelosta merkkiäkään Tamla-nimisestä yrityksestä? Ja jos jostain ihmeen kaupalla saan hankittua metrisen virtakiskon huusholliin, tarvitsenko sähkömiestä (vai riittääkö taas se tavallinen) asentamaan lamput kiskoon ja kiskon paikoilleen?
Saa hämmästyttää minut asiantuntevilla vastauksilla !