Eheim 2017 ja 2013?
Valvoja: Moderaattorit
Eheim 2017 ja 2013?
Kun en mitään itse noista ymmärrä, niin kysynpä teiltä viisaammilta. Eli millasia suodattimia (miten tehokkaita?) ovat Eheim 2017 ja 2013? Isompaa allasta kun olen katellut, myynnissä ois n. 700-litranen, johon mukaan tulis kyseiset. Tarvisko ton kokoluokan altaaseen lisäksi vielä jonkun suodattimen?

- 
				pleko_88
 - Advanced Member

- Akvaarioseurat: TAS

Tuolla 2017 ulkosuodattimella tekeekin jotain osana tuon 700l altaan suodatuksessa, mutta tuo 2013 on siihen aaaaiiivan liian pieni verme... Nämä suodattimet ovat yli 10v vanoja ja niihin ei saa enään koneisiin minkäänlaisia varaosia, akselia lukuunottamatta..
Tuon 2017:sen lisäksi tarvitset vielä vähintään toisen ison ulkosuodattimen ja vielä mielellään tehokkaan sisäsuodattimen, jotta homma toimisi hyvin.

Tuon 2017:sen lisäksi tarvitset vielä vähintään toisen ison ulkosuodattimen ja vielä mielellään tehokkaan sisäsuodattimen, jotta homma toimisi hyvin.
Soitin tänään Reporankaan, kun Eheim 2013:sta taisi hajota roottori ja sen akselitikku ainakin oli vain ihme lyhyt pätkä, kun sitä aloin puhdistaa. Myyjä soitti maahantuojalle ja ainakin he väittää, että 2213:n roottori sopi tähän vanhaankin malliin ja tilaus lähti.

Onnenlinnun kotiorsi on vain heikko heinänkorsi, mutta silti ihanasti laulu kuuluu pilviin asti.

Mulla hajos 2017:sta roottori. Ei sopinut 2217:sta sama osa, eikä ollut maahantuojalla tarjota siihen enää osia. Eikä kyllä löytynyt maailmaltakaan. 
Ja kysymykseen vastausta. Mulla on 300 litraisessa enempi suodatustehoa, pari toto 2217 kokoluokkaa olevia. Onko se liian paljon vai sopivasti, sitä en osaa sanoa. Kalat viihtyy ja kasvit kasvaa, riittää mulle.

Ja kysymykseen vastausta. Mulla on 300 litraisessa enempi suodatustehoa, pari toto 2217 kokoluokkaa olevia. Onko se liian paljon vai sopivasti, sitä en osaa sanoa. Kalat viihtyy ja kasvit kasvaa, riittää mulle.
2217.n moottorikoppa käy pienen virittelyn jälkeen 2017,n pönttöön ja tuon moottorikopan saa Saksasta muistaakseni noin 40.llä eurolla.

" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"
http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Eheim 2013:en tilattiin 2213:n roottori sekä sen kansi ja hyvin sopi.Miska kirjoitti:Mulla hajos 2017:sta roottori. Ei sopinut 2217:sta sama osa, eikä ollut maahantuojalla tarjota siihen enää osia. Eikä kyllä löytynyt maailmaltakaan.
Minulla on nurkassa kahvimyllyksi muuttunut 2015 Eheim, ja mistään ei kuulemma enää akselia puslineen saa. Olisiko jollakulla tietoa, käykö siihen jonkun muun eheimin (2215:n ?) varaosat..?

Jos iso moottori saa pienen auton kulkemaan kovaa, saa vielä isompi moottori vielä pienemmän auton kulkemaan vielä kovempaa...

- 
				pleko_88
 - Advanced Member

- Akvaarioseurat: TAS

Moro, ainakin viimevuonna sai vielä nimenomaan akseleita varaosan vielä noihin vanhoihinkin malleihin. Itselleni sellaisen tilasin..Pasi.H kirjoitti:Minulla on nurkassa kahvimyllyksi muuttunut 2015 Eheim, ja mistään ei kuulemma enää akselia puslineen saa. Olisiko jollakulla tietoa, käykö siihen jonkun muun eheimin (2215:n ?) varaosat..?
Jos ei muualta tilaamalla enään saa niin Coral Aquariumissa Tampereella on ainakin yksi paketti hyllyssä roikkumassa..
Kyllä kannatti vaihtaa vanha roottori uuteen, virtaus on vihdoin kunnollinen! Olisi saanut vaihtaa jo pari vuotta sitten.korudonna kirjoitti:Eheim 2013:en tilattiin 2213:n roottori sekä sen kansi ja hyvin sopi.Miska kirjoitti:Mulla hajos 2017:sta roottori. Ei sopinut 2217:sta sama osa, eikä ollut maahantuojalla tarjota siihen enää osia. Eikä kyllä löytynyt maailmaltakaan.
Onnenlinnun kotiorsi on vain heikko heinänkorsi, mutta silti ihanasti laulu kuuluu pilviin asti.