Kohtuullinen hinta lehtikalaparista - mielipiteitä?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Johannavee
Member
Member

Kohtuullinen hinta lehtikalaparista - mielipiteitä?

Viesti Kirjoittaja Johannavee »

Joudun katkerana myymään Lehtikalaparini (ja kaikki muutkin kalat) yhdestä akvaariosta vuodon takia.

Kuinka paljon mielestänne on kohtuullista pyytää lehtikalaparista, joka on väriltään luonnonvärimuotoa ja hoivaa poikasiaan, siis todella kykenee pitämään parvea hengissä yllättävän kauan ahneista tetroista, tulisuista ja leväbarbiparvesta huolimatta (esimerkillinen pariskunta, aivan upea)! Naaras on iältään vähän reilu 2 v ja koiras vähän reilu 1v.

Kysyn mielipidettänne ennen ilmoituksen asettamista. Kiitos jo etukäteen vastauksistanne :) !
akvaariokalat
Junior Member
Junior Member

Lehtikalapariskunnan hinta.

Viesti Kirjoittaja akvaariokalat »

Ostin pari viikoa sitten kutevan lehtipariskunnan josta maksoin 12€. Kalojen värit ovat mustaa hopeaa ja hieman ruskeaa selässä, kalat ovat noin kämmeneen kokoiset. Kaupias kyllä sanoi että näin hyvästä ja kutevasta pariskunnasta pyydetään enemmän, mene ja tiedä. Jospa joku viisaampi osaisi vastata.
Tytti
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tytti »

Maksaisin hyvinkin 15 € tai enemmänkin. :)
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja millia »

Tytti kirjoitti:Maksaisin hyvinkin 15 € tai enemmänkin. :)
Sama. 15-20 € hyviksi vanhemmiksi todetusta parista jotka ovat samaa väriä, mutta eivät sukua.
Inneremont
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Inneremont »

Sinulla kävi huono tuuri siinä mielessä että olen jo löytänyt tuollaisen pariskunnan (Luonnonmuoto, loistava hoivavietti ja eri suvuista), muuten olisin maksanut siitä helposti tuon 20€... Toivottavasti saavat hyvän kodin!
Biotooppiharrastaja
Johannavee
Member
Member

Toivon samaa. Joudun luopumaan akvaariosta ja se sisältää rakkaat lehtarit, tulisuut jne. Myöhemmin keväällä/kesällä on pakko myydä loputkin akvat, koska minun on pakko muuttaa töitä etsimään muualle eivätkä akvat voi seurata mukana kun asuinmaakin todennäköisesti muuttuu :cry: Se on käynyt nyt selväksi.

Siis muutto ja elämänmuutos tulossa kaikille, sekä minulle että kaloille. Upeat kiekot, oma kasvattamani keltakääpiöahvenhaaremi, hunajarihmahaaremi, kauniit C.serbait ja schwartsiit jne jne. Kalat joihin olen ihastunut ja kaikista täytyy luopua. Tuo isoin akva alkoi vuotaa joulun alla. Vuoto ei ole paha, mutta vaarantaa "asuinturvallisuuden". Koiranpentu on hyppinyt akvoja vasten kai liikaa :| .

Alkaa olla jo OT, mutta onko teistä kenestäkään tuntunut pahalta ja surulliselta luopua mielenkiintoisista kaloista, jotka viihtyvät ja kukoistavat, kaloista joista olet aina haaveillut ja nyt ne luonasi ovat kauan jo asuneet omissa pienissä niille suunnitelluissa ympäristöissään? Oletteko kiintyneet kaloihinne?
sammari
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja sammari »

Kyllä itse ainakin kiinnyn kaloihin, eihän sille mitään voi. Usein ihmettelenkin sitä että kun ihmiset niin paljon aina ostaa uusia kaloja, niin miten ne niistä vanhoista raaskii luopua. Vaikka eihän sitä itsekkään joka kalaan samallatavoin tykästy, mutta itse en raaski joskus luopua edes jostain viherkasvista...
Teemu Salonen

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

15-20€ kuulostaa ihan kohtuulliselta. Älä kuitenkaan mainosta niiden kutuhalukkuutta ja poikastenhoitoviettiä. Sillä voihan olla että uudessa kodissa ne eivät suostu edes keskustelemaan lisääntymiskuvioista.
Miikku
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Miikku »

Kyllä minä ainakin kiinnyn kaloihin, joskus tuntuu että liiankin kanssa :roll: Itsellänikin tällä hetkellä muuttunut elämäntilanne (lähinnä romahtanut taloudellinen tilanne...) saattaa johtaa pienempään asuntoon muuttamiseen, mikä taas tarkoittaa ettei kaikille altaille välttämättä olisi tilaa. Nykyiset kalat saattaisi periaatteessa saada kaikki majoitettua tuonne isoimpaan, mutta aika tungosta tulisi. Altaitten myymistä ei siis osaa ajatella siitäkään syystä, että silloin joutuisi päättämään, kenestä luopuu. Mamin mussukoista luovutaan vasta äärimmäisen pakon edessä 8-)
Johannavee
Member
Member

Pariskunta on nyt varattu 20 eurolla :) !

Mielestäni jonkilainen ei_pilkkasumma tällaisesta pariskunnasta joka käyttäytyy kuten tulee, on pyydettävä ettei joudu "hukkaan"! Että menee asian harrastajalle siis. Poikueet ovat olleet suuria, useita satoja nutiaisia joka kerta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”