Eheim 2222

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
toivo
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Eheim 2222

Viesti Kirjoittaja toivo »

Asensin Eheim 2222 ulkosuodattimen. Se pitää kummallista rohinaa se roottori osa, tai sieltä päin se kuuluu. Ilmoja olen sieltä pois heilutellut, mutta ääni jatkuu vaan. Mitä tehdä? Vanhoja aiheita varmaan löytyy, mutta minä en samanlaista ongelmaa löytänyt :(
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja millia »

Uusi suodatin rohisee niin kauan kuin kaikki ilmat on massojen seasta poistunut. Kuuntele rohinaa muutama päivä tai viikko ja ihmettele sitten jos se ei ole häipynyt.
Tässä vaiheessa ei tarvi muuta tehdä kuin tarkistaa ettei letkut ole vekillä.
toivo
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Tarkoitatko vekillä sellasta kohtaa missä se on hiukan litistynyt vaiko jotain mutkaa?
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Viesti:

Tarkoitan että letku on lytyssä, kulmaa, sellaista mistä vesi ei pääse kunnolla läpi. Mutkalla saa olla, kunhan ei ole lytyssä. Siis letkun poikkipinta on pyöreä.
toivo
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Onko sinulla millia itselläsi eheim 2222? Sanoit että se rohina kestää pari päivää, kestääkö se joka puhistus kerran jälkeen sen pari päivää.
toivo
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Nyt tuo suodatin on ollut päällä 5 tuntia eikä rohina lopu vielläkään. Voiko olla valmistus vika? Jos sais pikasesti neuvoja, haluais nukkuu yön kunnolla koska allas sijaitsee makuuhuoneessa.
ohis
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja ohis »

Siellä on sitä ilmaa...
Jos "ravistelet" suodatinta hiukan lähtee ilmat liikkeelle.
Jos rohina ei lopu pura roottoripuoli ja kasaa kokoon.
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Viesti:

Kyllä, mulla on 98-litraisessa 2222. Aluksi rohisi kun sillä oli ilmavaivoja. Myös puhdistusten jälkeen rohisee, mutta ei niin paljon kuin aluksi.

Kyllä nyt joudut vaan kuuntelemaan pari yötä rohinaa. Kaikkia ilmoja ei pysty ravistelemaan pois. Kun rohinat on häipyneet, on masiina ihan kohtuu hiljainen, mutta kyllä siitä sellainen hurina kuuluu aina. Huolestu vasta sitten jos ei parin päivän kuluttua ala hiljenemään.
korpa82
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja korpa82 »

Mulla rohisi mun Eheim (en muista mallia) monta päivää, sit otin ja käytin sen ropelli pään pois tuolta ja vähä putsailin ja painelin osat takasi paikoilleen, nii loppu saman tien surinat ja rohinat. Että kannattaa kattoo sinne ropelliin, et onko siel kaikki oikeen paikoillaan ja puhistaa ne.
toivo
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Nyt on loppunut rohina , en tiedä tarkalleen milloin se loppui , mutta onpahan loppunut. Onneksi ei ollut mitään pahempaa siinä vikana.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”