Sain uuden akvaarion, inhoittava menneisyys sillä..

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
erica
Junior Member
Junior Member

Sain uuden akvaarion, inhoittava menneisyys sillä..

Viesti Kirjoittaja erica »

Olin tässä jo pitkään miettiiny toisen, vähän pienemmän altaan ostoa..Siihen sit kaikki vehkeet ja vermeet..

Eilen sitten sattui tällainen aika kiva juttu, veljeni oli pelastanu työpaikaltaan 100 litraisen altaan kaikkine tarvikkeineen ja koristeineen roskikseen joutumiselta..

Sain sen sitten ilmaiseksi veljeltäni, kuten veljenikin oli saanut sen työpaikaltaan..

Allas on hyvässä kunnossa, mutta....
Tässä jotain todella inhottavaa tietoa altaan menneisyydestä..

Altaassa oli ollut yksi kultakala, joka sitten kuoli..
Mä en sit miettiny sitä sen enempää, jatkoin siinä tavaroiden tutkimista ja aloin pestä koristeita, niin ne oli aivan levässä. Väittäisin, että tupsulevä oli kyseessä...

Ei siinäkään vielä kaikki.. Altaan päällä on sellaine musta valaisinkotelo, joka tulee siis ns. katoksi koko altaan päälle..

Katsoin sen alle ja se oli aivan kalkkisaostumassa, samoin oli loisteputki! Sellainen kunnon kerros, keltavalkoista..
Yök..

Eikä siinäkään vielä kaikki..
Altaan mukana tuli kalan ruokaa --> Best friend hiutaleita ja vkonloppuruoka, sekä Keron kuivattuja katkarapuja..
Myös tuli Bactozym- rasia josta oli käytetty yksi kapseli ja varmaan 2dl purkki aquasafea..
Siis mitähän kaikkea siinä oli mukana, jotain pieniä pusseja joissa oli jotain nesteitä, Tetra Nature's delica ihan snadi pakkaus, ei mitään tietoa sisällöstä.
Sitten tuli 30ml Tetra Plant PlantaMin. Olisko lannoite?

Sitten mä rupesin miettii sitä kultakalaa ja kyllä mun kävi sääliks sitä ja sen kohtaloa..
Noiden levä- ja kalkkimäärien perusteella sen on täytyny olla siellä kauan.. Ja on sellai mielikuva, ettei sitä oo hoidettu ees. Ja noin pieni allas..

Hyi oksupami..
Pete28
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pete28 »

Joo, lannoitetta tuo Plantamin on.
96l+38l+20l
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”