Akvaarioiden hinnoittelu
Valvoja: Moderaattorit
Akvaarioiden hinnoittelu
Etsiskelen uutta allasta Juvel Rio 300 tai vastaava. Jännästi vaan käytetyt maksavat enemmän kuin uudet. Käytetyt 700-900€, uuden saa 695€ (akavvariokeskuksesta) ja vielä kotiin tuotuna.
-
- Senior Member
- Sukupuoli: Nainen
Nyt on vähän puolustauduttava
. Omastani pyydän 700 €, johon sisältyy peruspaketin lisäksi Eheimin ulkosuodatin. Paikallisessa liikkeessä tuo Juwel Rio 300 maksaa muistaakseni 900 euron paikkeilla (en ole kyllä kysellyt ihan viime aikoina). Jos paketti on uudehko ja siisti, niin mielestäni tuo on melko perusteltua. Uuden paketin hintaa muualla Suomessa en tiedä.
Ja sitä paitsi: ainahan saa tinkiä, tehdä tarjouksia
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ja sitä paitsi: ainahan saa tinkiä, tehdä tarjouksia

-
- Senior Member
- Sukupuoli: Nainen
Tästä samaa mieltä. Mulla on ollut tapana, että akvat myydään ja ostetaan ilman sisustuksia, kaloja, kasveja ym. Ja mielellään vaikka kunnolla putsattuna/desinfioituna. Eipähän tule/mene mitään tauteja mukana. Saa itse sitten vapaasti suunnitella sisustusten suhteen mitä haluaa. Tekniikka taas on hyvä olla mukana, esim. sopivaa valaisinta voi olla tosi vaikea löytää käytettynä (jos ei uutta raaski ostaa).Lintumies kirjoitti:Eli tarkkana saa olla mitä tulee mukaan ja mitä ei. Ja kannattaako maksaa parista hiekkaämpäristä, muutamasta kasvista ja aivan tavis kaloista mitään. Enemmänkin ovat rasitteena.
-
- Junior Member
Akvaarioiden hinnoittelu.
Akvaarion hinta voi olla myös kiini siitä mitä se sisältää-tekniikka, kalat j.n.e. Itse ostin viime kevänä uuden Juwel Rio 180 akvaariopaketin juwelin omalla tekniikalla varustettuna. Olen kuitenkin vaihtanut alkuperaiset lampput parempiin, juwelin oman sisäsuodatimen olen poistanut ja korvanut kahdella Eheim sisäsuodatimella, ja lisäksi altaassa on Duplan CO2 set omega. Joten jo pelkästään näiden laiteiden takia akvaariopaketin hinta on nousut. En ole kuitenkaan myymässä oman altaan. Ja koska se on minun olen varustanut sen niin kun itse olen halunut.
Valmiissa paketissa tekniikka joskus saattaa olla alimitoitettuna. Kannataa katsoa ja etsia, kyllä niitä hyvijä ja edullissija akvaariopaketeja löytyy.