Akvaarioiden hinnoittelu

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Lintumies
Starting Member
Starting Member

Akvaarioiden hinnoittelu

Viesti Kirjoittaja Lintumies »

Etsiskelen uutta allasta Juvel Rio 300 tai vastaava. Jännästi vaan käytetyt maksavat enemmän kuin uudet. Käytetyt 700-900€, uuden saa 695€ (akavvariokeskuksesta) ja vielä kotiin tuotuna.
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja millia »

Myyjä määrää hinnan, ostaja taas sen tuleeko sillä kauppoja.

Hintaa vaikuttaa moni asia. Paketti maksaa enemmän kuin pelkkä allas. Tekniikan merkki/malli/laatu/ikä vaikuttaa paketin hintaan.

(Ei, en ole pyytämässä käytetystä akvasta 700-900 €)
tepy
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja tepy »

Nyt on vähän puolustauduttava [;)]. Omastani pyydän 700 €, johon sisältyy peruspaketin lisäksi Eheimin ulkosuodatin. Paikallisessa liikkeessä tuo Juwel Rio 300 maksaa muistaakseni 900 euron paikkeilla (en ole kyllä kysellyt ihan viime aikoina). Jos paketti on uudehko ja siisti, niin mielestäni tuo on melko perusteltua. Uuden paketin hintaa muualla Suomessa en tiedä.
Ja sitä paitsi: ainahan saa tinkiä, tehdä tarjouksia :)
Lintumies
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Lintumies »

Tarkoitin siis hinnoittelua yleisesti ja myös muilla palstoilla kuin täällä aw:llä. En ketään henkilökohtaisesti. Eli tarkkana saa olla mitä tulee mukaan ja mitä ei. Ja kannattaako maksaa parista hiekkaämpäristä, muutamasta kasvista ja aivan tavis kaloista mitään. Enemmänkin ovat rasitteena.
tepy
Senior Member
Senior Member

Lintumies kirjoitti:Eli tarkkana saa olla mitä tulee mukaan ja mitä ei. Ja kannattaako maksaa parista hiekkaämpäristä, muutamasta kasvista ja aivan tavis kaloista mitään. Enemmänkin ovat rasitteena.
Tästä samaa mieltä. Mulla on ollut tapana, että akvat myydään ja ostetaan ilman sisustuksia, kaloja, kasveja ym. Ja mielellään vaikka kunnolla putsattuna/desinfioituna. Eipähän tule/mene mitään tauteja mukana. Saa itse sitten vapaasti suunnitella sisustusten suhteen mitä haluaa. Tekniikka taas on hyvä olla mukana, esim. sopivaa valaisinta voi olla tosi vaikea löytää käytettynä (jos ei uutta raaski ostaa).
akvaariokalat
Junior Member
Junior Member

Akvaarioiden hinnoittelu.

Viesti Kirjoittaja akvaariokalat »

Akvaarion hinta voi olla myös kiini siitä mitä se sisältää-tekniikka, kalat j.n.e. Itse ostin viime kevänä uuden Juwel Rio 180 akvaariopaketin juwelin omalla tekniikalla varustettuna. Olen kuitenkin vaihtanut alkuperaiset lampput parempiin, juwelin oman sisäsuodatimen olen poistanut ja korvanut kahdella Eheim sisäsuodatimella, ja lisäksi altaassa on Duplan CO2 set omega. Joten jo pelkästään näiden laiteiden takia akvaariopaketin hinta on nousut. En ole kuitenkaan myymässä oman altaan. Ja koska se on minun olen varustanut sen niin kun itse olen halunut. :mrgreen: Valmiissa paketissa tekniikka joskus saattaa olla alimitoitettuna. Kannataa katsoa ja etsia, kyllä niitä hyvijä ja edullissija akvaariopaketeja löytyy.
tepy
Senior Member
Senior Member

Näyttää muuten noiden Juwelien hinnat laskeneen niin paljon, että katsoin parhaaksi vetää koko myynti-ilmoitukseni pois. Itse maksoin siitä sen verran kalliin hinnan, ettei ole varaa myydä sitä sellaisella hinnalla että kukaan sitä ostaisi. :(
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”