Koristeet pakastimeen?

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Pipa
Starting Member
Starting Member

Koristeet pakastimeen?

Viesti Kirjoittaja Pipa »

Olen turhaan yrittänyt puhdistaa akvaariokoristeita (lapsen toivomuksesta akvaariossa pieni muovinen laiva, myös kantoja :P ) levästä, aina tuntuu jotain jäävän johonkin koloseen. Nyt tuli mieleen, että kannattaisiko koristeet panna pakastimeen joksikin aikaa?
Jyrkiboy
Kivenpyörittäjä
Kivenpyörittäjä
Akvaarioseurat: SMAS, FOMA #11
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jyrkiboy »

Itse olen huomannut, että varsinkin tupsulevä irtoaa kannoista pakastamisen jälkeen hyvinkin helposti, jopa ihan tiskiharjalla.

Eli eikun yöksi portaille ja toisena päivänä rappaamaan 8-)
Vettä tällä hetkellä vain vasemmassa polvessa...
jupeko
Member
Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja jupeko »

Mulla jää isompi juurakko aina puhdistamatta, kun monni ei lähde sen juurakon kolosta pois millään vaikka nostaa juurakon vedestä pois kokonaan :) Muuttohommatkin piti viimeksi tehdä niin että se juurakko oli siellä altaassa monneineen päivineen :)
Pienemmässä juurakossa kasvaa joku saniainen, ettei sitäkään tule koskaan otettua altaasta pois.
Aiemmissa muutoissa olen saanut monnin erikseen, mutta nykyään se ei lähe siitä irti millään. eikä se juurakko niin leväydy, monnit pitää sen puhtaana ja leväbarbit.
Mandinka
Member
Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Mandinka »

Mä olen pakastanut juurakon, levä lähti sen jälkeen tosi helposti rapsuttelemalla irti. Kaveri taasen pakasti jonkun koristelaivansa ja lykkäs sen sitten takas altaaseen putsaamatta välillä sillä seurauksella, että partamonni meni sekaisin onnesta ja jyysti sen välittömästi puhtaaksi. :D
"Mä luin jostain..."
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”