Anubias nanaminini kukkii!
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
Anubias nanaminini kukkii!
Huomasin tosa äsken Keihäslehteni nostavan kukan-nuppua pintaa kohti, ensimmäinen kasvini joka kukkii! 

Onnea! 
[Pakko oli tulla lukemaan ja kommentoimaan kun en tuosta otsikosta tajunnut, että A. nana mini,
vaan kuvittelin heti että joku uusi (minulle) tuntematon ja hauskasti nimetty laji A. 'nanaminini' oli tehnyt tepposet.
Olenkin epäillyt että mulla on hieman lukihäiriötä...
tai sitten vain ongelmia luetun ymmärtämisessä
. Vai onko tällainen laji oikeasti... heräsi epäilys
]

[Pakko oli tulla lukemaan ja kommentoimaan kun en tuosta otsikosta tajunnut, että A. nana mini,

No kenellähän se lukihäiriö on, kun itse luin tämän otsakkeen että "anubias naminami kukkii.." ja ehdin jo hetken ihan oikeasti miettiä, että minkähännäköinen kasvi mahtaa olla kysymyksessä..
Ehkä se olisi ruokatauon paikka..
Onnittelut kukankasvattajalle jokatapauksessa!
Jenni

Ehkä se olisi ruokatauon paikka..
Onnittelut kukankasvattajalle jokatapauksessa!
Jenni
Life is short, play hard!
-
- Junior Member
-
- Junior Member
-
- Junior Member
Tämän minäkin haluaisin tietää, sillä omani kasvattaa nuppua parhaillaanRPekka kirjoitti:Juu ei. Meilläkin anubias pukkaa kukkaa vaikka on kokonaan upoksissa. Jos sen nostaisi pinnalle niin olisiko mitään riskiä että siitä saisi siemeniä?Lisa kirjoitti:Ei siitä kukasta mitään kovin kummoista tule.

-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
- Sukupuoli: Nainen
Kysynpäs tähän samaan ketjuun: minulla kukki pikku-anubias muutama viikko sitten kauniisti kahdella kukkavanalla. Miten teillä on käynyt kukinnan jälkeen, tippuuko nuo vanhat "kuivaneet" kukinnot pois vai kannattaako kukkavanat leikata? Nuo vanhat kukinnot ei enää näytä niin kivoilta ja ei ne näytä mihinkään itsestäänkään lähtevän, mutta onko leikkaaminen suositeltavaa?