malawialtaaseen kiviä . ..
Valvoja: Moderaattorit
malawialtaaseen kiviä . ..
Olen katellut nuita teidän malawialtaistanne otettuja kuvia. Tosi hienoja ovat, ( katteeksi käy ) . Yksi juttu mietityttää: miksi jokkaisella on tuota laavakiven tapaista ja näköistä kiveä, tai sitä liuskekiveä ? Mulla on kivikoplalta tilattuja moonstoneja. Ovat kivasti koloisia jo valmiiksi ja niistä oli jokseenki helppo rakentaa koloja ja luolia. Onkos muilla kokemuksia tästä kivestä ? Kuviakin olisi, mutta en osaa laittaa niitä tänne.
Itselläni on laavakiveä lähinnä, koska se on paljon kevyempää kuin muut kivet. Jotenkin ei tee mieli kasata aivan hirveän paljon painoa pohjalasin päälle. Toinen vaihtoehto olisi valaa kiviä, mutta ainakaan vielä ei ole aika eikä tilat antaneet myöten siihen.
Jos olet pieni puu tuulisen mäen rinteellä, niin ole kaikkein paras pieni puu juuri sillä paikalla.
Mistä kiviä...
Kohta olisi uusien kivien hankinta edessä. Haluaisin laittaa akvaarioon jotain reikäistä kevyempää kivilajia. Olen katsellut amerikkalaisilta sivustoilta kuvia Texasin holey rockista. Se olisi todella kaunista. Mutta ei sitä varmaan Suomesta saa. Vai saako? Jotkut akvaarioliikkeet voivat myydä mutta varmaan tosi kalliilla hinnalla.
Moonstonea harkitsen myös yhtenä vaihtoehtona. Haran, minkäkokoisia kiviä tilasit Kivikoplalta? Toimittavatko ne niitä postitse kaikkialle Suomeen? Ovatko ne kevyitä ja minkävärisiä ne yleensä on?
Moonstonea harkitsen myös yhtenä vaihtoehtona. Haran, minkäkokoisia kiviä tilasit Kivikoplalta? Toimittavatko ne niitä postitse kaikkialle Suomeen? Ovatko ne kevyitä ja minkävärisiä ne yleensä on?
Noh, nyt talviaikaan ainakin on kovin hankalaa ollut Kivikoplalta saada mitään kiviä - tai ainakin minulle on ollut.
Sähköpostitiedusteluihin vastaavat hitaanlaisesti joten minä ainakin päädyin hommaamaan kiveni muualta. Puhelimitsekin yritin mutta eivät vastanneet, olivat kyllä sittemmin soittaneet puhelinvastaajaani. Heidän varsinainen liikkeensähän on nyt kiinni mutta nettisivuilla lukee että sopimuksen mukaan olisi aukikin.
Kannattaa siis ainakin varautua odotteluun jos sieltä nyt aikoo kiviä hommata. ...Tai sitten mulla oli vaan puljun kanssa hitsin huono tuuri.
Hinnat siellä on kyllä varsin kilpailukykyiset
Sähköpostitiedusteluihin vastaavat hitaanlaisesti joten minä ainakin päädyin hommaamaan kiveni muualta. Puhelimitsekin yritin mutta eivät vastanneet, olivat kyllä sittemmin soittaneet puhelinvastaajaani. Heidän varsinainen liikkeensähän on nyt kiinni mutta nettisivuilla lukee että sopimuksen mukaan olisi aukikin.
Kannattaa siis ainakin varautua odotteluun jos sieltä nyt aikoo kiviä hommata. ...Tai sitten mulla oli vaan puljun kanssa hitsin huono tuuri.
Hinnat siellä on kyllä varsin kilpailukykyiset

Kivien kasaaminen akvaarion pohjalle..
Tuli mieleen sinulle laittaa tämmöinen linkki, viitaten kivien kasaamiseen akvaariossa. Ohjeina Malawialtaalle: Pohjalle laitetaan ensiksi ohut styroksilevy, sen jälkeen hiekkaa.palmu kirjoitti:Itselläni on laavakiveä lähinnä, koska se on paljon kevyempää kuin muut kivet. Jotenkin ei tee mieli kasata aivan hirveän paljon painoa pohjalasin päälle. Toinen vaihtoehto olisi valaa kiviä, mutta ainakaan vielä ei ole aika eikä tilat antaneet myöten siihen.
http://www.vaasanelainkeskus.fi/templat ... s=52&sua=1
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: Ciklidistit
Hmm, johtuuneeko varmaan siitä ettei ehkä pihakivien laitto sesonki ole tällä hetkellä ihan kuumimmillaan. Muutaman kerran olen liikkeessä käynyt, enkä ole onnistunut kertaakan lähtemään sieltä tyhjin käsin.Noh, nyt talviaikaan ainakin on kovin hankalaa ollut Kivikoplalta saada mitään kiviä - tai ainakin minulle on ollut.

Moonstonet löytyy täältä
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Mies
Styroksi hiekan alla ei aina ihan toimiva ratkaisu, nimittäin partikset tykkäävät nakertaa sitä jonka jälkeen saa kalastella pieniä valkoisia palloja altaasta... ( Kokemuksia löytyy ) Itselläni 5mm polykarbonaatti levy silikoonilla liimattuna pohjalla. Kivinä 150kg Rosso Porporaa Kivikoplasta joka huomattavasti kevyempää kuin suomalaiset kivet.
-Tantrum-
-Tantrum-
Harvalla varmaan noita partiksia malaweiden/tankanjiikojen kanssa samassa pytyssä uiskentelee.tantrum kirjoitti:Styroksi hiekan alla ei aina ihan toimiva ratkaisu, nimittäin partikset tykkäävät nakertaa sitä jonka jälkeen saa kalastella pieniä valkoisia palloja altaasta... ( Kokemuksia löytyy ) Itselläni 5mm polykarbonaatti levy silikoonilla liimattuna pohjalla. Kivinä 150kg Rosso Porporaa Kivikoplasta joka huomattavasti kevyempää kuin suomalaiset kivet.
-Tantrum-
Huhhuh...150kg kiviä karbonaatin päällä, joka on silikonilla pohjalasia vasten. Sitä silikonia saa muuten olla tuubillinen tai muutama, jotta sitä olisi tasaisesti jokakohdassa karbon ja lasin välissä.tantrum kirjoitti: Itselläni 5mm polykarbonaatti levy silikoonilla liimattuna pohjalla. Kivinä 150kg Rosso Porporaa Kivikoplasta joka huomattavasti kevyempää kuin suomalaiset kivet.
Jos sitä on vaan reunoilla ja vähän keskellä, niin ne painaa aikas hyvin pohjalasia juuri niistä kohdista joissa on silikonia. Verraten esim tasaiseen ja pehmeeseen alustaan kivien ja pohjalasin välissä. En epäile, ettet sinä ois laittanu sitä silikonia reilusti