Vaikeat malawit lisääntymään?

Malawi- ja Tanganjika-akvaariot, kalat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Izze
Senior Member
Senior Member

Vaikeat malawit lisääntymään?

Viesti Kirjoittaja Izze »

Mielipidekysely ja huomioita lajeista. Mitkä lajit ovat olleet vaikeimpia lisääntymään akvaarioissanne tai ovat nihkeästi tuottaneet poikueita?

Itselläni Labidochromis caeruleus on ollut heikoimmin poikasia tuottava laji. Silloin kun ovat olleet ainoana lajina erillisaltaassa, on muutama poikue tullut, mutta muuten muutaman vuoden aikana hiljaista on ollut. Muita lajeja tai saman kaltaisia huomioita?
Sillipurkki
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Sillipurkki »

L.caeruleus on minulla ollut myös nihkeä lisääntymään, pari kertaa parin vuoden aikana on naaras hautonut ja kerran poikasiksi asti. Nekin sitten heittivät veivinsä lomani aikana :|

Ainoa laji, joka ei ole minulle lisääntynyt lainkaan, on M. johannii. Joko kaikki "naaraat" ovat koiraita naaraan väreissä tai sitten koiraat eivät ymmärrä tyttöjen päälle ollenkaan, koska eivät edes kosiskele niitä. Keskenään ukot kyllä ottavat yhteen.
"Just because you're paranoid, don't mean nobody's watching"
Izze
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Izze »

Sillipurkki kirjoitti:
Ainoa laji, joka ei ole minulle lisääntynyt lainkaan, on M. johannii. Joko kaikki "naaraat" ovat koiraita naaraan väreissä tai sitten koiraat eivät ymmärrä tyttöjen päälle ollenkaan, koska eivät edes kosiskele niitä. Keskenään ukot kyllä ottavat yhteen.
Mulla johannii lisääntyy ihan jatkuvasti. On kolme varmaa koirasta ja seitsemän naarasta ja ainakin yksi naaras on altaassani jatkuvasti hautomapuuhissa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Malawi ja Tanganjika”