Onko kalasto ok teidän mielestä?

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
aurinkoleijona
Starting Member
Starting Member

Onko kalasto ok teidän mielestä?

Viesti Kirjoittaja aurinkoleijona »

Eli akvaario on 200 litrainen ja siellä asustaa nyt
Taistelukala haaremi
6kardinaalitetraa
6 timanttitetraa
7 pandamonnista
6 nuolimonnia
partamonni

Tikkurilan akvaario kurjessa sanoivat että kalasto on ok. ootteko samaa mieltä?
Mymmeli81
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Mymmeli81 »

Ei tuolla mielestäni ainakaan liikaa ole kaloja. Parvia voisi halutessaan hiukan kasvattaa.
Mitä lämpötilaa pidät altaassa?
Majqua
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Majqua »

Pikkuisen pienet parvikoot, kalat varmaan tykkäisivät isommista parvista?
imumonni
Starting Member
Starting Member

kalasto

Viesti Kirjoittaja imumonni »

Kardinaali parvesta kuoli 2 yksilöä, melkeen heti kun pääsivät uuteen kotiin. Tarkoitus onkin ollut kasvattaa parvia, montako kutakin lajia voisi olla? Pelkään jotenkin että ylikansoitan altaan, joten oli helpottava kuulla että näin ei ainakaan vielä ole :)

Mitä mieltä ootte tuosta taito timantti yhdistelmästä? Olen kuullut että eivät ehkä sopisi yhteen, kun timantit aika vilkkaita.

Lämpötila on 24 astetta, lämmitintä ei ole, mutta aikeissa on se ostaa. Olisiko kenelläkään myydä sellaista :roll:
nicki877
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja nicki877 »

Jos nyt oikeessa olen, niin kardinaali tetrat kaipaavat viileää vettä, (20astetta?).

ehdotus:
lisää kardinaali tetroja 4kpl
muutama timanttitetra 2-3kpl.
ehkä muutama pandamonninen.

kimi.
Ilman elämää ei olisi elämää..
Majqua
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Majqua »

Korjaus edelliseen. KardinaaliKALA tykkää viileästä vedestä, mutta kardinaaliTETRA taas lämpimästä. Lämpöä voisi nostaa parilla kolmella asteella.
Pete28
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Re: kalasto

Viesti Kirjoittaja Pete28 »

imumonni kirjoitti:Kardinaali parvesta kuoli 2 yksilöä, melkeen heti kun pääsivät uuteen kotiin. Tarkoitus onkin ollut kasvattaa parvia, montako kutakin lajia voisi olla? Pelkään jotenkin että ylikansoitan altaan, joten oli helpottava kuulla että näin ei ainakaan vielä ole :)

Mitä mieltä ootte tuosta taito timantti yhdistelmästä? Olen kuullut että eivät ehkä sopisi yhteen, kun timantit aika vilkkaita.

Lämpötila on 24 astetta, lämmitintä ei ole, mutta aikeissa on se ostaa. Olisiko kenelläkään myydä sellaista :roll:
Siis onko kyseessä vielä sama akvaario, luultavasti on :roll: ? Alussa kirjoittajana aurinkoleijona ja sitten imumonni :roll:
96l+38l+20l
crisse_83
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja crisse_83 »

nicki877 kirjoitti:Jos nyt oikeessa olen, niin kardinaali tetrat kaipaavat viileää vettä, (20astetta?).

ehdotus:
lisää kardinaali tetroja 4kpl
muutama timanttitetra 2-3kpl.
ehkä muutama pandamonninen.

kimi.
Kröhöm...Kardinaalitetrat ovat lämpimämmän veden kaloja, klik. Samannäköiset neontetrat puolestaan viihtyvät viileämmässä-> klik

Ainoat mitä oikein lähtisin muuttamaan ovat nuo nuolimonnit, ne kun viihtyvät paremmin viileässä vedessä ja kunnon virtauksessa, toisin kuin taistelukalat.
Ketuttaa kuin pikkuoravaa pakkasella. Käpy on jäässä, hammas katki ja oksakin niin himskatin liukas. (Siistitty versio.)
Mymmeli81
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Mymmeli81 »

Kardinaalitetrat viihtyvät taistojen lämpötilassa, neontetrat (jotka muistuttavat paljolti kardinaaleja) ovat viileämmän veden kaloja.

Itse allaskysymykseen.
Lämpötilaa olisi hyvä nostaa asteella-parilla, nykyinen on hieman liian alhainen taistoille.
Kardinaalien määrää voisi kasvattaa ~15-20kpl.
Timanttitetrojen parvikoon jättäisin tuohon, mikäli on pienikin epäilys, että olisivat taistoille "liikaa". Mutta mikäli ei ole syytä huoleen, 10kpl mahtuisi hyvin.
Myös monnisia voisi halutessaan ostaa pari lisää.
aurinkoleijona
Starting Member
Starting Member

kalasto

Viesti Kirjoittaja aurinkoleijona »

Joo, sama allas on kyseessä. Kaverini kanssa tässä nettaillaan ja hän oli kirjautuneena sisään, kun itse vastasin. Eli purkki josta kyse on minun ja kaverilla lähes tulkoon sama kokoon pano altaassaan [;)]
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”