Miten voi tehdä itse hyvän/terveellisen/kauniin taustan?

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
RiinaK
Starting Member
Starting Member

Miten voi tehdä itse hyvän/terveellisen/kauniin taustan?

Viesti Kirjoittaja RiinaK »

Back to nature- taustoja kuolaan, mutta rahat eivät riitä :cry: Miten tekisin kätevimmin samantyyppisen? Joitain ohjeita olen netistä löytänyt, mutta maalait, lakat ym arveluttavat hieman. Mitä matskuja voin turvallisin mielin laittaa akvaarioon?
Jyrkiboy
Kivenpyörittäjä
Kivenpyörittäjä
Akvaarioseurat: SMAS, FOMA #11
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jyrkiboy »

No ainakin tuossa artikkelissa mainitut on turvallisia, laasti vain ei ole kovin helposti saatavaa.

http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic.php?t=42544
Vettä tällä hetkellä vain vasemmassa polvessa...
WaterBoy78
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja WaterBoy78 »

Minä käytin Cascon Kotikittiä joka on turvallista käyttää. Sitä saa rautakaupasta ja paketti maksoi 25€ ja oli muistakseni 2,5kg. Vaalaeta tavaraa mutta värjätä voi vaikka eelan maaväreillä.
jossuliini
Member
Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja jossuliini »

Ehkä tästä joku provosoituu, mutta laitanpa kuitenkin:
Hyvän ja eittämättä terveellisen taustan saa mattosuodattimesta, joka tarjoaa vedenputsausominaisuutensa lisäksi myös syötävää akvaarion asukkaille. Kauneudesta saa kukin päättää itse, mutta kasveja pursuavana se on mielestäni vähintäänkin yhtä iso ilo silmälle kuin muovinen puunrunkojäljitelmä. jarvij:n sivuilla asiasta toki enemmän [;)] .
WaterBoy78
Junior Member
Junior Member

Jos kyseessä on malawiallas niin en laittaisi sitä täyteen kasveja eikä puunrunkoja ;) Kalliotausta ja allas taynnä kiviä on silloin aika luonnollinen vaihtoehto.
Mattosuodatintausta on varmasti erittäin hyvä vaihtoehto (melkein) kaikissa muissa tapauksissa.
pleko_88
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja pleko_88 »

WaterBoy78 kirjoitti:Minä käytin Cascon Kotikittiä joka on turvallista käyttää. Sitä saa rautakaupasta ja paketti maksoi 25€ ja oli muistakseni 2,5kg. Vaalaeta tavaraa mutta värjätä voi vaikka eelan maaväreillä.
Lueskelin tuosta kotikitistä jonkinverran ruotsinkielisiltä foorumeilta, huonon ruotsinkielentaitoni myötä jäi kuitenkin vähän epäselväksi muutama asia:

-Voiko tätä kotikittiä käyttää muuten kuin pinnoitteena, toisinsanoen, voiko sillä valaa kuten sialla taustoja?

-Onko pinnoittaminen kuinka tarpeellista? Kestääkö esim. isojen plekojen hampaat? Itsestään ainehan on tietääkseni täysin myrkytön, vai?

-Kuinka värjääminen tapahtuu? Värjätäänkö itse seos vai maalataanko tausta jotenkin? Onko värjäystulos tasainen?

-Kuinka suuren "palan" tuollaisella 2,5kg satsilla pystyy rakentamaan?

Jos osaisit auttaa WaterBoy78 olisin hyvin kiitollinen.. Niin ja olisiko kuvia, kuva kertoo tuhat sanaa.. 8-)
Ilkka Takala /
Tampereen Akvaariotukku
http://www.facebook.com/akvaariotukku
WaterBoy78
Junior Member
Junior Member

pleko_88 kirjoitti:
WaterBoy78 kirjoitti:Minä käytin Cascon Kotikittiä joka on turvallista käyttää. Sitä saa rautakaupasta ja paketti maksoi 25€ ja oli muistakseni 2,5kg. Vaalaeta tavaraa mutta värjätä voi vaikka eelan maaväreillä.
Lueskelin tuosta kotikitistä jonkinverran ruotsinkielisiltä foorumeilta, huonon ruotsinkielentaitoni myötä jäi kuitenkin vähän epäselväksi muutama asia:

-Voiko tätä kotikittiä käyttää muuten kuin pinnoitteena, toisinsanoen, voiko sillä valaa kuten sialla taustoja?
Varmasti voi jos vahvistaa esim. hartsilla.
pleko_88 kirjoitti: -Onko pinnoittaminen kuinka tarpeellista? Kestääkö esim. isojen plekojen hampaat? Itsestään ainehan on tietääkseni täysin myrkytön, vai?
Tuote on täysin myrkytön eli ei tarvitse pinnoittaa jos kyseessä on esim. malawiallas. En uskalla vastata siihen jos se kestää plekojen herkuttelua mutta valmis pinta on kyllä kova.
pleko_88 kirjoitti: -Kuinka värjääminen tapahtuu? Värjätäänkö itse seos vai maalataanko tausta jotenkin? Onko värjäystulos tasainen?
Kotikitti on valeata tavaraa mutta siihen voi sekoittaa Eelan maavärejä maun mukaan ja tulos on erittäin tasaista jos vaan sekoittaa massan tarpeeksi kauan.
pleko_88 kirjoitti: -Kuinka suuren "palan" tuollaisella 2,5kg satsilla pystyy rakentamaan?
Itse päällystin taustani ohuella sekoituksella pari kertaa ja meni puolet purkista. Ensi kerralla teen paksumpaa massaa niin ettei styroxiin tehdyt muotoiluvirheet näkyy läpi. Taustani on n. 125 * 60
pleko_88 kirjoitti: Jos osaisit auttaa WaterBoy78 olisin hyvin kiitollinen.. Niin ja olisiko kuvia, kuva kertoo tuhat sanaa.. 8-)
On minulla pari vanhaa huonoa kuvaa mutta voisin yrittää ottaa uusia parempia illalla ;) Tässä ne vanhat:
Kuva
Kuva
WaterBoy78
Junior Member
Junior Member

pleko_88 kirjoitti:

Varmasti voi jos vahvistaa esim. hartsilla.
pleko_88 kirjoitti: -Onko pinnoittaminen kuinka tarpeellista? Kestääkö esim. isojen plekojen hampaat? Itsestään ainehan on tietääkseni täysin myrkytön, vai?
Tuote on täysin myrkytön eli ei tarvitse pinnoittaa jos kyseessä on esim. malawiallas. En uskalla vastata siihen jos se kestää plekojen herkuttelua mutta valmis pinta on kyllä kova.
pleko_88 kirjoitti: -Kuinka värjääminen tapahtuu? Värjätäänkö itse seos vai maalataanko tausta jotenkin? Onko värjäystulos tasainen?
Kotikitti on valeata tavaraa mutta siihen voi sekoittaa Eelan maavärejä maun mukaan ja tulos on erittäin tasaista jos vaan sekoittaa massan tarpeeksi kauan.
pleko_88 kirjoitti: -Kuinka suuren "palan" tuollaisella 2,5kg satsilla pystyy rakentamaan?
Itse päällystin taustani ohuella sekoituksella pari kertaa ja meni puolet purkista. Ensi kerralla teen paksumpaa massaa niin ettei styroxiin tehdyt muotoiluvirheet näkyy läpi. Taustani on n. 125 * 60
pleko_88 kirjoitti: Jos osaisit auttaa WaterBoy78 olisin hyvin kiitollinen.. Niin ja olisiko kuvia, kuva kertoo tuhat sanaa.. 8-)
On minulla pari vanhaa huonoa kuvaa mutta voisin yrittää ottaa uusia parempia illalla ;) Tässä ne vanhat:
Kuva
Kuva
Jyrkiboy
Kivenpyörittäjä
Kivenpyörittäjä
Akvaarioseurat: SMAS, FOMA #11
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jyrkiboy »

WaterBoy78 kirjoitti:...voi sekoittaa Eelan maavärejä maun mukaan...
Ehkä nyt ei kuitenkaan Eelan vaan Uulan.
Vettä tällä hetkellä vain vasemmassa polvessa...
WaterBoy78
Junior Member
Junior Member

John D kirjoitti:
Ehkä nyt ei kuitenkaan Eelan vaan Uulan.
hehehe :mrgreen: Uulan löytyy varmasti helpommin kaupan hyllystä ;)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”