Mustatetran kutu?
Valvoja: Moderaattorit
Mustatetran kutu?
Miten saisin mustatetrat kutemaan? Toinen on pullea kuin pullataikina ja toinen on solakka. Ne ajavat joskus toisiaan takaa, mutta mitään ei tapahdu. Veden lämpötila on n. 26C. Antakaapa vinkkejä... 

Ongo ongo bongo, kotimaani ompi Zaire!
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Mies
Mustatetra on yleensä niin viriili, että kutee vaikka ämpärissä. Ainakin meillä kutevat omia aikojaan ja jos sitten olen halunnut mätimunia talteen tai kasvatella niin olen siirtänyt parin joko saaviin tai akvaarioon ja joka kerta viimeistään jo seuraavana päivänä ovat saaneet aikaiseksi.
Aloitin jo silloin kun sinä vielä leikit poneilla
Olis kiva saada kutemaan omat tetrat. otanko siis ämpäriin? ja mitenkäs sitten kun ovat kuteneet? Miten täytyisi toimia? entä poikasten hoito ensiviikkojen aikana? 
Mulla on parvessa useita pulleita ja selvästi isokokoisempia mustatetroja, joita pienemmät solakat leikkisästi 'ajaa takaa' -liekö kutuleikkejä?:mrgreen:
samassa akvaariossa on myös neontetroja sekä kuparimonnisia. ne varmaan syö kudun pois jollei ole omassa astiassa?

Mulla on parvessa useita pulleita ja selvästi isokokoisempia mustatetroja, joita pienemmät solakat leikkisästi 'ajaa takaa' -liekö kutuleikkejä?:mrgreen:
samassa akvaariossa on myös neontetroja sekä kuparimonnisia. ne varmaan syö kudun pois jollei ole omassa astiassa?
Itsellänikin on sama ihmetys. Miten saisi mustatetrat kutemaan? Mulla on niitä parvi ja parvissa on pari pulleaa naarasta ja loput ovatkin sitten koiraita. Ajelevat toisiaan välillä takaa. Pitääkö ne siis oikeasti laittaa ämpäriin
, koska mulla ei ole kutu akvaariota enkä kyllä oikein pysty hankkimaankaan.

mä vaan tykkään mustatetroista<3 ja tietenkin mun akvaarion muistakaloista kuten partiksista jne.
Mustatetran kutuakvaarioksi riittää 10 litraa, eli ämpäri varmaankin käy, ei kyllä ole kokemusta. Mustatetrat on poistettava kudun jälkeen kutuakvaariosta, ja siellä olisi hyvä olla kasveja, koska mustatetrat kutevat kasvien sekaan.
Kutemisen auttamiseksi voisi kokeilla superruokavaliota, erilaisia kasviksia pieneksi pilkoittuina ja ehkäpä pieniä hyönteisiä.
Kutemisen auttamiseksi voisi kokeilla superruokavaliota, erilaisia kasviksia pieneksi pilkoittuina ja ehkäpä pieniä hyönteisiä.