Eheim 2252 pohjalevyn irroitus tökkii

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Klenkku
Junior Member
Junior Member
Viestit: 87
Liittynyt: 22:47, 31.12.2004
Paikkakunta: Vakka-Suomi

Eheim 2252 pohjalevyn irroitus tökkii

Viesti Kirjoittaja Klenkku »

Onkohan teillä muilla samanlaisia ongelmia 2252:n alimman suodatinpatruunan pohjalevyn irroituksessa kuin minulla? Pohjalevyä kiinni pitävät kynnet ovat niin jäykät ja tiukat, että joudun käyttämään veistä, saksia, ruuvimeisseliä tms apuvälinettä saadakseni suodatinpanoksen ulos puhdistusta varten. Eikä sittenkään lähde helpolla!

Onko kenelläkään tähän mitään hyvää ja kätevää patenttiratkaisua?

Tämä juttu on kypsyttänyt niin paljon, että tulossa olevaan akvaan hankin jo valmiiksi fluval 4 plussan!
Thompson
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1081
Liittynyt: 07:19, 09.06.2004
Akvaarioseurat: TAS, Ciklidistit
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Thompson »

Itse olen aina saanut levyn irti sormenpäällä. Kynsiin ei tarvitse koskea, kiilaa vain pohjan irti. Tämän operaation teen joka viikko kun pesen kaikki kolme patruunaa.

Sellasen huomion tein että, Suomesta ostetussa 2252:ssa on maadoittamaton kapea pistoke ja Saksasta tilatussa on maadoitettu tulppa joka ei millään meinaa irrota jatkojohdosta, sitä saa vetää tosissaan sammuttaaksen keksinnön.
Aeuk
Junior Member
Junior Member
Viestit: 90
Liittynyt: 18:44, 04.01.2003
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aeuk »

Tiukkahan se "pohjalevysysteemi" on, jeps, mutta täälläkin se on aina ihan käsivoimin auennut. Avaamista helpottaa, kun sopivasti puristaa (varsin lujaa) sitä kotelon alaosaa siten, että ne pohjalevyn lukitussalvat "pullistuvat" hieman irti kotelosta ---> pohja irtoaakin sitten.

Saksasta ostettuja mulla molemmat 2252:et; toista ei ole tarvinnut vielä irrottaa huollettavaksi (tuli viime viikolla), mutta toinen ollut noin vuoden käytössä ja vaikka se maadoitettu tulppa siinä onkin, niin varsin helposti se on joka kerta irronnut (maadoitetusta jatkojohdosta).
Höpötys
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1008
Liittynyt: 15:47, 23.07.2005
Paikkakunta: vsa

Viesti Kirjoittaja Höpötys »

OT, mutta mulla on ongelma ton Fluval 4+ kanssa. Viimeksi meni yli puoli tuntia, kun yritin sitä avata: vedin ja puritun koteloa joka paikasta mutta ei auennut. Siinähän on kanssa sellainen pohja osa, mikä vain vedetään auki. Kävin jo etsimässä ohjeet, kun ei auennut millään. Lopulta sain sen auki yhtään voimaa käyttämättä. :roll: Hermot meni totaalisesti siihen kapistukseen vaikka muuten hyvä suodatin onkin.
-Alix-
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 4264
Liittynyt: 09:49, 30.05.2002
Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Alix- »

Minä en ole saanut pohjaa auki kertaakaan käsivoimin. Avaimella saan sen kätevimmin auki, painaa keskeltä alinta kammiota ja kiilaa avaimen (turvalukon avain toimii parhaiten) väliin ja kiskaisee. Hankaluus johtuu ehkä siitä, että kalikka on aika iso enkä pienellä kädellä saa kunnon otetta siitä. Tosin avokkikin on yleensä saanut taistella sen kanssa myös oman tovinsa ennenkuin aukeaa. Sama ongelma on aina edessä kun avaa eheimin ecco-suodattimen, sen sisäkorit ovat juuri sopivan hankalan kokoisia ettei meinaa millään saada otetta.
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
VesiEläin
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5925
Liittynyt: 07:54, 04.03.2004
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja VesiEläin »

Ei aukea mun 2252:sen pohjalevy ilman "kättä pidempää".
Aina jotain kynttä kovempaa on reikään työnnettävä.. :roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”