Keskustelu piikkisilmästä

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Tauros
Starting Member
Starting Member

Keskustelu piikkisilmästä

Viesti Kirjoittaja Tauros »

Rakastan piikkisilmiä, mutta en tiedä niistä paljon mitään. Kuulostaa ristiriitaiselta, mutta niin se on :) Mutta apua, kertokaa minulle piikkisilmistä! :D kiitos. Ja jos on jotain kuvia niin niitäkin olisi kiva nähdä. 8-)
nicki877
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja nicki877 »

Siinä tärkein tieto piikkisilmistä.

http://koti.mbnet.fi/ap85/piikkisilma.htm
Ilman elämää ei olisi elämää..
Tauros
Starting Member
Starting Member

Piikkisilmät näyttävät ihan käämeiltä :D Olisi ihanaa saada piikkisilmä.
kirjoplaty
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kirjoplaty »

Piikkisilmiä jos halajaa, niitä kannattaa ottaa saman tien ainakin kunnon läjä. :)

Kyllä ne ovat ihania otuksia, nuo piikkisilmät, se täytyy myöntää. Mulla on niitä 13 ja ihania ovat kaikki! :)
Nermal
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Nermal »

Kunhan pohja on sitten hienoa hiekkaa. Meillä piikkisilmät ovat oikeita hiekkapuhallusfirmoja; hiekka vaan pölisee kiduksien kautta ulos, kun mato etsii syötävää. Pari piikkisilmää on päättänyt olla myös "ei-niin-pohjakaloja." Tämä laji kyllä löytääkin aika helposti tiensä ulos altaasta, joten kunnon peittäminen on tarpeen.
Joskus käy niin, että mitä enemmän ajattelee, sitä vähemmän on
todellista vastausta olemassa.

- Nalle Puh
Tauros
Starting Member
Starting Member

Kolmetoista! Epäreilua 8O Äh, olen kirjottanut tuonne aiemmin 'käämeitä' Tarkoitin käärmeitä :mrgreen:
kirjoplaty
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kirjoplaty »

Hiekkapohja on ainakin täällä ja kyllä ne sitä kaivelevat välillä innostuneesti, välillä ei ehkä niin innostuneesti. Pohjalla oleva tammenlehtikarike on kyllä saavuttanut suurta suosiota.

Nämä osaavat juu myös kiipeillä. Tänäänkin ruoan pudottamisen jälkeen yksi piikkisilmä suhautti yhtäkkiä altaan poikki suoraan juurakkoa päin.

Alun jälkeen olen huomannut, että ruokaa etsiessään ainakin minulla ruskopiikkisilmät ovat aktiivisempia hiekanpöllyttäjiä kuin tavalliset piikkisilmät. Tai ehkä hiekan pöllyäminen näkyy niiden ihoa vasten paremmin kuin muilla.

Tauros: jos vaan rahasta ja tilasta olisi kiinni, olisi noille takuulla isompi allas ja vielä isompi läjä piikkisilmiä! :mrgreen:

Niin ja vielä: minulla on ollut tämä akvaario piikkisilmillä ilman kansilaseja ja kansilasien kanssa, enkä ole huomannut mitään eroa. Piikkisilmät eivät ole hyppineet ulos altaasta (voi myös johtua altaan mataluudesta, etteivät saa vauhtia hyppyyn, tai sitten nämä minun ovat jotenkin erityisen rauhallisia yksilöitä kaikki). Mutta kaipa kansilasillisuus tuo omaa mielenrauhaa. Olen kyllä kuullut, että laseista huolimatta on piikkisilmä luikahtanut jostain välistä ulos.
Tauros
Starting Member
Starting Member

Muuten, minkä hintaisia piikkisilmät ovat? (suunilleen :D )
Zia
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Zia »

Muuten, minkä hintaisia piikkisilmät ovat? (suunilleen :D )
Ostin (sain joululahjaksi) tänään 5 piikkisilmää. Stockmannilla maksoivat 3,90 kpl
Tauros
Starting Member
Starting Member

No, ei se sitten hinnasta ole kiinni, ainakaan. :D
tuhkasiipi
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja tuhkasiipi »

Joo, yhdyn edellä mainittuun lauseeseen, eli peitä akva huolella! Luulin peittäneeni oman akvaarion niin ettei sieltä yksikään otus pääse ulos. No siinä on kansi (muovia, valaisin kiinni kannessa) ja kannen kaksi pientä koloa on peitetty vielä verkolla, no toinen verkko oli alle puoli senttiä irti, ja jotenkin sieltä välistä, musta piikkisilmäni Pesonen oli päässyt ulos ja löytyi eilen päivällä lattialta, täysin kuivuneena.
Että semmoinen joululahja :(
Jos mailmassa ei olisi ollenkaan vettä, emme koskaan oppisi uimaan ja hukkuisimme kaikki.
(-lapsen suusta-)
ansu75
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ansu75 »

Meillä on kansilasit, mutta ei sen takia että piikkikset karkais (6 kpl, viihtyvät pohjalla ja somistelaivan sisällä) vaan koska kissa hyppää aina nukkumaan akvan päälle, lampunsuoja on lämmin kuin uuninpankko 8-) Kahdessa kulmassa on kyllä reiät, mistä menee johdot ja saa kalat ruokittua ja kissa juo siitä reiästä... ilmeisti on parempaa vettä kuin kupissa oleva tuore, puhdas porakaivovesi?!
Akvaariot 40l, 180l, 243l, 252l ja 760l
Asukkaina kaloja ja sukarapuja. Perheessä myös kissa.
kuvia
akvasivuni
Midi
Member
Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Midi »

löytyykö muuten mitään sivua, jossa olisi kattavasti noita eri piikkisilmälajeja? Olisi kiva vähän katella millainen valikoima niitä oikein on ja mitä lähteä metsästämään.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”