Uusi kauppa Lappeenrantaan

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

sjapi
Junior Member
Junior Member

Uusi kauppa Lappeenrantaan

Viesti Kirjoittaja sjapi »

Huomasiko kukaan lappeenrantalainen tämän aamun lehdessä olleen ilmoituksen, jossa etsittiin työntekijöitä Euromarkettiin avattavaan lemikkieläinliikkeeseen?
Valikoimiin kuuluu ilmeisesti myös akvaariopuoli, sillä kalojen tuntemus oli myös edellytyksenä.
Tosi kivaa jos saadaan kolmaskin kauppa tänne, itse kun en ole täysin tyytyväinen kumpaankaan tämänhetkiseen (Molemmissa omat hyvät ja huonot puolensa).
tellie
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja tellie »

Milloinkas oli tarkoitus avata tämä liike, mainittiinko siitä mitään? Kiinnostaisi käydä katsastamassa :D
Kissan nimi on Naunau, koiran Hauhau, kalan Pulpul, Tippi tai Sergei.
sjapi
Junior Member
Junior Member

Ei ollut avaamisajankohtaa mainittuna tässä ilmoituksessa, kun tosiaan vasta työntekijöitä haeskeltiin.
lafe
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lafe »

Juu, mielenkiinnolla odotellaan millainen puoti on kyseessä :)
NOU
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja NOU »

Jippii! Uusi eläinkauppa tänne näin, pitäähän vahtia silmäkovana,
Akvaario hulluus...Mitä se on?
sjapi
Junior Member
Junior Member

Katsoin netistä kyseisen yrityksen kotisivut, jossa ei vielä näkynyt mitään tietoa tästä uudesta Lappeenrantaan tulevasta myymälästä, mutta odotellaan kiltisti.
Kyseessä on siis Rahulan Rehu Oy ja tässä linkki sivulle:
http://www.puhlu.com/Jyvaskyla/rahulanrehu.htm
sjapi
Junior Member
Junior Member

No nyt se sitten aukeaa ensi viikolla.
Tämän aamuisessa Etelä-Saimaassa oli juttu siitä.
Tässä tuo juttu kokonaisuudessaan, jos jollekin ei lehteä tule:

" Erikoiskaupan tarjonta paranee jälleen merkittävästi Lappeenrannassa. Mikkeliläinen Rahulan Rehu Oy avaa ensi viikolla mittavan lemmikkieläinkaupan.
Yritys on vuokrannut noin 450 neliömetrin tilat Lappeenrannan Euromarketista. Tarjolla on laaja valikoima erilaisia lemmikkieläimiä, niiden ruokia ja välineitä.
Toimitusjohtaja Veijo Penttinen kertoo, että yritys aloitti 15 vuotta sitten koiranruokien valmistuksella.
- Sama tehdas toimii edelleen, mutta rinnalle olemme perustaneet tehtaanmyymälät Mikkeliin ja Jyväskylään. Lappeenrannan myymälä on kooltaan suurin.
Hän vakuuttaa, että Lappeenrannan myymälästä löytyy monia erikoistarvikkeita, joita ei muualla ole.
- Esimerkiksi akvaariovalikoimassa on tuotteita, jotka varmasti kiinnostavat uusrikkaita venäläisiäkin. Toisaalta kilpailemme myös hinnoilla, kun olemme tehtaanmyymälä. "

Että mielenkiinnolla odottelen minä ainakin, jospa tännekin saataisiin vähän uusia tuulia.
SonjaSelena
Member
Member

Viesti Kirjoittaja SonjaSelena »

Erehdyinpä äsken sitten käymään siellä Rahulan Rehussa...

Norkoilimme pitkään akvaarioilla, kukaan ei tullut palvelemaan, vaikka asiakkaitakaan ei ollut, likat norkoilivat naureskelemassa kassalla kolmestaan. Päätimme sitten lähteä, mutta huomautin ohimennen, että heidän 'superlevänsyöjäkotilo' on seepralevä- eli tiikerikotilo ja että kalat eivät ole uroksia vaan koiraita..

Sain vastaan hillittömän naurunremakan ja alentuvan huomautuksen, että Toivottavasti kukaan heidän asiakkaista ei ole saanut Hirveitä Traumoja asiasta...

8O Onko nuo ihan tosissaan?

Se on ihan varma, että minä en tuonne liikkeeseen kanna sentin latia, Faunattaressa ja Reporangassa on sentään asiantuntevaa ja asiallista palvelua.
Elme
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Elme »

Uups 8O Kai SonjaSelena edes valitit ko. puljun johdolle myyjien olemattomasta asiakaspalvelusta? Aika uskomatonta touhua...

Faunattarien asiantuntevuus riippuu muuten hirvittävästi liikkeestä. Mutta ei kai niillä liikkeillä ole kauheasti muuta yhteistä kuin logo, kerta franchisingina toimivat. Mut ainakin Myyrmäen Faunattaressa kun viimeksi asioin tyttöystäväni kanssa, niin sain tosi hyvää (ja asiantuntevaa) palvelua.
SonjaSelena
Member
Member

Sillä hetkellä ei ehtinyt pomoa etsiskellä, piti lähteä, että ehdittiin hakea lapsi hoidosta. Teki kyllä mieli. Yritin minä kotona etsiä, jos olisi ollut sinne heille johdolle jonkinlaista sähköpostia, mutta en löytänyt.. enkä sitten jaksanut käyttää siihen loppuiltaa. :D Ehkä tässä vielä palaan joku päivä niin tekemään.
lafe
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lafe »

Kummallista 8O

Mie oon kyseisessä kaupassa käynyt nyt muutaman kerran ja ihan asiallista palvelua oon saanu. Olen kylläkin asioinut lähinnä koiranruoka- ja -tarvikeasioissa, katsotaan muuttuuko palvelu kun menen akvaariopuolen juttuja katselemaan :roll:

Laittakaahan muutkin palautetta tänne meille muille luettavaksi, minkälaista palvelua olette kyseisestä puljusta saaneet!
Riinuli
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Riinuli »

Me kävimme kyselemässä sisäsuodatinta altaaseemme. Heti astuttuamme liikkeeseen myyjä tuli kyselemään, että tarvitsemmeko apua. Silloin sanoimme vaan katselevamme. Pian kuitenkin pyysin myyjältä apua, tämä myyjä ei ollut mikään akvaario puolen asiantuntija, joten hän pyysi toisen myyjän auttamaan suodattimen valinnassa. Suodatin jäi sillä reissulla kuitenkin vielä ostamatta, mutta koimme kyllä saaneemme ihan hyvää palvelua tuolla Rahulan Rehussa ja aiomme varmasti asioida liikkeessä toisenkin kerran :D
sjapi
Junior Member
Junior Member

Kerran olen käynyt katsastamassa ja valikoima oli suppeampi kuin odotin.
Katselin kala-altaita ja myyjä tuli heti kysymään tarvitsenko apua.

Itse ajattelin odotella, että toiminta lähtee käyntiin kunnolla ennen kun tuomitsen tai ylistän.
harrih
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja harrih »

Miekin kävin katsastamassa kyseisen liikkeen ja sain hyvää palvelua. Myyjä tuli ystävällisesti kysymään tarvitsenko apua. Sanoin vaan katselevani ja myyjä totesi ystävällisesti, että tulla kysymään jos apua kaipaan.

Itse pidin liikkeessä siitä, että siellä oli reilusti tilaa. Akvaario-osastollakin mahtui hyvin liikkumaan ja katselemaan.
Valikoima oli vielä melko suppea, mutta ainakin hinnat tuntuivat olevan melko hyvin kohdallaan.
/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\
Yksi iso vatsalihas on parempi kuin kuusi pientä.

Hartsa
mysli
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja mysli »

Pomoa jos haluaa lähestyä, niin sähköposti on varmaan paras keino, hän kun ei itse ole päivittäin eikä edes viikottain paikalla. Liikkeessä ei työskentele yhtään akvaariopuolen asiantuntijaa ainakaan näin alkuun sinne ei ole sellaista henkilöä palkattu, mutta mikäänhän ei sano etteikö motivoituneesta myyjähenkilöstöstä joku opettelisi myös kala-asiat kuntoon.

Jos jotakuta nyt kiinnostaa mistä minä tuon tiedän, niin hain liikkeeseen töihin ja pääsin haastetteluun asti siitä huolimatta, että en omaa minkäänlaista kaupallisen alan kokemusta tai koulutusta. Syy oli se, että olin hakijoista ainoa, jolla oli mitään näyttöä akvaariotarvikkeiden ja kalojen tuntemuksesta.

Vielä en ole uuteen liikkeeseen päässyt tutustumaan, mutta kiva, että kilpailua syntyy.
Dixi et animam levavi.
carmen
Starting Member
Starting Member

Akvaariopuoli laajenee !!

Viesti Kirjoittaja carmen »

Eksyinpä minäkin tuonne Rahulan rehuun käymään ja mitä kuulinkaan.. Akvaariopuolta on tarkoitus vielä entisestään laajentaa! 8O Kalat altaissa olivat hyväkuntoisempia kuin esim. Faunattaressa, tosin en ole oikein muutenkaan ollut tyytyväinen jälkimmäisen liikkeen palveluun.. Yhdestä seeprakalastakaan en kyllä kolmea euroa maksaisi! Rahulan rehussa 1,50e. Muutenkin todella monipuoliset valikoimat näytti olevan.
annikki
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja annikki »

Olen huomannut monissa lemmikkiliikkeissä käydessäni, että näissä liikkeissä on todella usein kaikenmaailman harjoittelijoita, aina peruskoulun TET-jaksolaisista lähtien ja nämä harjoittelijat harvemmin ovat asiantuntevia ja asiakaspalvelu ja muutkin yleiset työtaidot vasta hakusessa.
Usein noissa liikkeissä saa sitä, mitä tilaa omalla käytöksellään. Ja se ASIANtuntemus on nykyään harvinaista melkein kaikkien alojen kaupassa, ei vain lemmikki- ja akvaariokaupoissa ja jälkimmäisissä jopa keskimäärin parempaa kuin muuten.
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

annikki kirjoitti:Olen huomannut monissa lemmikkiliikkeissä käydessäni, että näissä liikkeissä on todella usein kaikenmaailman harjoittelijoita, aina peruskoulun TET-jaksolaisista lähtien ja nämä harjoittelijat harvemmin ovat asiantuntevia ja asiakaspalvelu ja muutkin yleiset työtaidot vasta hakusessa.
Siksi nämä intoa puhkuvat tulevaisuuden lemmikkikauppiaat viettävät 1-2 vko jaksonsa tai TET-päivänä esim. vaihtamalla akvaarioista vettä tai eläinten terraarioista pehkuja ja puruja. Kouluttamatonta henkilökuntaa ei oteta tiskin taakse notkumaan ;). Eläinkaupan työ kun on loppupeleissä aika rankkaa ja vaatii ihmistä joka ei fyysistä raatamista pelkää. Kun tämä kerrotaan harkkatytölle/pojalle suoraan niin kätevästi karsiutuvat ne jotka luulevat että työ on vain kalojen ruokintaa, asiakkaiden lemmikkien ihastelua ja kanien rapsuttelua :roll: .
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Tpip
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Re: Akvaariopuoli laajenee !!

Viesti Kirjoittaja Tpip »

carmen kirjoitti:Eksyinpä minäkin tuonne Rahulan rehuun käymään ja mitä kuulinkaan.. Akvaariopuolta on tarkoitus vielä entisestään laajentaa! 8O Kalat altaissa olivat hyväkuntoisempia kuin esim. Faunattaressa, tosin en ole oikein muutenkaan ollut tyytyväinen jälkimmäisen liikkeen palveluun.. Yhdestä seeprakalastakaan en kyllä kolmea euroa maksaisi! Rahulan rehussa 1,50e. Muutenkin todella monipuoliset valikoimat näytti olevan.
Faunatarta mitenkään puolustelematta, en kyllä hirveästi hihkuisi, jos rahulan rehun akvaariopuoli laajenee. Laajentaisivat ensin tietämystään. Kalojen nimiä keksitään, kun oikeaa ei tiedetä ja kalat näyttävät hyviltä juuri sen aikaa, kun ovat juuri tulleet tukusta. Eli ihan samaa luokkaa kaikkien Lappeenrantalaisten liikkeiden kanssa. Kalasto ei nyt mikään kovin monipuolinen ollut, täysin peruskaloja altaat täynnä.
Lucil
Starting Member
Starting Member

Re: Akvaariopuoli laajenee !!

Viesti Kirjoittaja Lucil »

Pakko on miekin tulla ihmettelemään sitä et alussa hehkuttiin hirveesti et nyt on tulossa aivan mainio uusi eläin/akvaariokauppa ja sinne tuodaan sitten enemmän näitä vähän erikoisempia kalalajeja.
En oo kyllä hirveesti nähnyt mitään eroa Faunattareen ja Reporankaan kun tulee kalavalikoimaan... :roll:

Ensimmäinen kerta kun kävin siellä n.2viikkoa siitä kun se avattiin niin en miekään saanut hirveest apua. Olin siellä keskellä päivää ja myyjät ei vissiin tehnyt muuta kuin järjestellyt kamoja sinne sun tänne.

Kesällä taas kun kävin niin siellä oli vedenvaihto käynnissä keskellä päivää...ja myyjä kyllä tervehti minua ja kysyin vähän kaloista ja se kysyi miulta kyllä hirveesti minkälainen akva miulla on kotona, siitä iso plussa.
Mut sitten kun ilmoitin myyjälle et otan nää ja nää kalat niin se vaan sanoi et ok, ja jatkoi vaihtamaan vettä... :?
Ei sanonut muuta kuin ok, ei kutsunut toista myyjää sinne ottamaan niitä kaloja mulla, ei sanonut muuta, jatkoi vaan vedenvaihto noin viidentoist minuutin ajan... 8O

Ei voinut sitten mitenkään palvella mua siinä välissä vaan laitoi mut odottamaan... ymmärsin jos jotain ois sattunut ja sillä olisi pakko vaihtaa vedet just sinä hetkenä, mut ei se ainakaan ilmoittanut mitään.. Ihme nainen...

Koiratarvikkeita siinä on ihan kivasti, ja myös kaikenlaista koiraherkkuja. Ja on kiva kun on iso tila et mahtuu liikkumaan. On pikkuse helpompaa tuoda koira sinne kokeilemaan valjaita kuin esim. Reporankaan. Siellä on jo muutenkin vaikeeta mahtua kävelemään.. :|
carmen
Starting Member
Starting Member

No entäs Imatralla sitten?

Viesti Kirjoittaja carmen »

Jos Lappeenrannasta ei sitten hyviä kalakauppoja löydy, niin mistä ostatte kalanne ? Oletteko käyneet Imatralta hakemassa, esim Norppiksesta? Kyseisestä kaupasta olen kuullut pelkästään hyvää, vaikka tilat tosin taitavat olla pienenlaiset... [;)]
SonjaSelena
Member
Member

Nyt ei ole kyllä tarvinnut kalavarastojaan täydentää aikoihin, paitsi pienen lisän ostin tiikeribarbiparveen, mutta ehdottomasti paras palvelu niistä vähistä paikoista, mistä olen kaloja ostanut, on tullut Helsingin Akvaariokeskuksesta, ja sieltä minä olen kaloja kantanut muutamaankin otteeseen. :) Ja jatkossakin siellä minä mieluiten ostokseni teen.

Onhan tuo kyllä vähän pitkä matka lähteä kalaan.. :mrgreen:
Kukkis
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Kukkis »

Aikaisemmin tuli käytyä Norppiksessa, siellä oli muistaakseni putkiremontti ja sen jälkeen on kyllä akvaario puoli pienentynyt huomattavasti, lievä pettymys oli kun keväällä siellä vierailin. Tiedä sitten onko tilanne muuttunut parempaan. Satunnaisesti olen joskus kaloja ostanut myös Faunattaresta ja entisestä Calamarista. Kevään aikana toin kaloja Helsingin akvaariokeskuksesta sekä Pienestä akvaariokaupasta. Nyt ois tarkotus tilata Pienestä akvaariokaupasta kalasia, kun ei täältä päin sopivia löydy.
Tpip
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tpip »

Helsingistä itsekkin tulee kalat yleensä haettua, laatu ja valikoima huikeasti parempi. Joskus faunattaresta on tullut otettua jotain "heräte"ostoksia mukaan, varsinkin erikoisemmat plekot on yleensä todella herkullisen halpoja :).
RiSa
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja RiSa »

Huomatkaa viestini otsikolla "Hoi Lappeenranta"! En edes yritä linkittää... Eli siinä huutelen porukkaa kimppatilaukseen Pienestä Akvaariokaupasta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”