milloin varoitukset lähtevät pois?

Tänne ilmoituksia mahdollisista (todennäköisistä) bugeista ym. häiriöistä.

Valvoja: Moderaattorit

kylpyankka
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kylpyankka »

Sen suuremmin ottamatta kantaa mihinkään, tulipa vaan taas mieleen erilaiset alkutaipaleet a-w:ssä - toisilla tuntuu menevän sukset ristiin ja toiset taas pulahtavat joukkoon varsin kitkattomasti. Selasin omia viestejäni ja hieman alkoi hymyilyttää oma ensimmäinen viestini. Siitä pätkä:
kylpyankka 21.7.2004 kirjoitti:Olen ihan aloittelija tässä akvaariotouhussa ja nyt pari päivää nenä kiinni näytössä selannut erilaisia keskusteluita ja akvaariosivuja. Tekisi mieli rynnätä eläinkauppaan ja kantaa sieltä kasveja ja kaloja kotiin :D Mutten niin tietenkään tee (joku jo kauhistui että ei ei ei..! :) ). Ensin tutkitaan ja pohditaan.

Kysyisin seuraavaa: Asun tällä hetkellä yksiössä joten kaikki mitä tapahtuu, tapahtuu tässä samassa huoneessa. Onko liian rauhatonta kaloille? Tosin kaipa akvaario yleensäkin on olohuoneessa.. Mutta pitäisikö esim. tv olla niin ettei se osoita akvaarioon? Siis osittain, toki se sohvan suuntaan on aseteltu :mrgreen:

Ja toinen kysymys; olenko ymmärtänyt oikein että olisi suotavaa ensin hankkia itse allas ja muut sälät, istuttaa kasvit ja sitten kalat kun on ensin rauhassa seurannut vesiarvoja ja kasvien kuntoa? Miten kauan olisi hyvä tarkkailla tilannetta ennen kuin kaloja hankkii?
Mukavan vastaanoton sain, vaikka kyselinkin samoja juttuja, mitä muutkin miljoonaan kertaan ja olinpa varsin pihalla asioista alkuun (enäänhän en toki ole.. :P). Että ei se suhtautuminen aina ole 'suhteistakaan' kiinni täällä a-w:ssä. ;)

Pointtinani lienee taas se, että kirjoitettaessa kaikki taitavat käsittää muiden tekstit hieman omilla tavoillaan.

P.S. Minunkin ääneni sille, että Justinsane on modena viikon, tai enemmänkin. :)
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

miranelda kirjoitti:Lähetetty: 18:19, 16.12.2005
Voiko tohon aikaan olla jo juhlakunnossa? Ei aikuisen, selväpäisen ihmisen tekstiä tuo ylläoleva kalalitannia :roll: .
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
crisse_83
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja crisse_83 »

Adrianna, kokemuksen syvällä rintaäänellä; kyllä voi...

Tosin itselläni kokemuksen ääni johtuu maanantai aamulla klo 07.05 huittisista Turkua ja viking linen terminaalia matkaan lähtenyttä pikkujouluseuruetta joka korkkasi ensimmäiset pullot tuossa n. klo. 07.10...ja lopetti tiistaina illalla.
Ketuttaa kuin pikkuoravaa pakkasella. Käpy on jäässä, hammas katki ja oksakin niin himskatin liukas. (Siistitty versio.)
pleko_88
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja pleko_88 »

miranelda kirjoitti:Minä täällä hoitelen lehtikalojani... taistelukalojani... kardinaaliterojani... sinisiä malawiahvenia... ja haimonnejani... seeprakalojani... mustamollejani... sekä miljoonakalojani...

miten paljon sitä muuten mahtuukin kalaa 125litraiseen, kun oikein laittaa mahtumaan....
Haha ottaako pattiin mullapa onkin pari suloista panssaripäämonnia, 3 haimonnia, arowana ja haibarbeja 100l altaassa.. :mrgreen:

No joo, onpa nuo ihmiset noin yleensä aika herkkähipiäisiä nykyään.. Mikään ei käy eikä riitä. 8O
Ilkka Takala /
Tampereen Akvaariotukku
http://www.facebook.com/akvaariotukku
VesiEläin
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja VesiEläin »

Naanu kirjoitti:Muiden (erityisesti amerikkalaisten) akvaariofoorumeiden jälkeen on aina ilo palata "kotiin" aqua-webbiin, jossa keskustelu on suurimmilta osin asiallista ja järkevää. Ei hymiöfloodia tai järjettömän suuria allekirjoitukseen liitettäviä räikeinä vilkkuvia kuvia. Kommentit ovat kantaaottavia, eivätkä ainoastaan "AWESOME!!!!!" ja miljoona hymiötä perään. Jos ei ole valmis ottamaan kritiikkiä vastaan, täyttyy miettiä kannattaako koko palstalle kirjoittaa lainkaan..
Ot, hiukan..
Njoo. Samaa mieltä.
Yhdellä kansainvälisellä palstalla(PlecoFanatics) olen nyt käyskennelly ja katsellu heidän puuhiaan. Suurinosa viesteistä on sitä että joku laittaa kalastaan suttuisen, tuhruisen kuvan ja sitten loppu porukka ylistää kuinka hieno kuva on saatu vaikka siitä hädintuskin elikon tunnistaa. Paljon OT sanapelejä ja muuta hässäkkää, mikä ei akvaarioihin liity mitenkään.

Toinen hirvitys on allaskoot, ihmiset pitävät isoja plekoja todella pienissä altaissa, myös oskarit ja isommat kalat pitää tunkea ahtaalle. Joskus tuntuu siltä että käyttäjät siellä kilpailee kellä mahtuu 200 litraiseen eniten isoja kalasia. :frown: ..Ja itse kun kannatan näitä isoja minimiallaskokoja. Täällä Suomessa ihmiset ottaa kritiikin vastaan paljon paremmin, ulkomaalaisilla foorumeilla(Tai ainakin tällä yhdellä) et voi laittaa minkäänlaista negatiivista ja arvostelevaa kommenttia, sillä se joko poistetaan tai sitten sinut haukutaan tietämättömäksi ja ilkeäksi ihmiseksi. :mrgreen:
Pariin otteseen olen mennyt mainitsemaan(Kun puolimetristä plekoa pidetään samankokoisessa altaassa), että tuohan on eläinrääkkäystä. Altaan omistaja on närkästynyt tosiaan, vetoaa siihen että hän hoitaa kalojaan hyvin ja siinähän on maailman paras suodatuskin, ei se kärsi. Eivät ymmärrä sitä että kalat tarvitsevat myös uimatilaa, pelkkä KÄÄNTYMÄvara ei riitä. :cry:

Tällä kyseisellä foorumilla kehutaan ja nuollaan p*rsettä minkä keretään, vaikka pitäisi panna järjestykseen satinkutilla ja raipalla.. :|
Me Suomalaiset ollaan totuudenmukaisia, ei mielistellä ja sanotaan niinkuin asia on, otetaan palaute vastaan nöyrästi ja toimitaan opin mukaan(Tai ainakin suurinosa!).
Ollaan me vaan niin hyviä. [;)]
miranelda
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja miranelda »

Mistähän tuo toinen varoitus tuli? Nyt oon kirjoittanutkin asiallisesti. Mielipiteeni asoistako sai varoituksen aikaan? Oootte te oikeesti aika perseestä!!!
crisse_83
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja crisse_83 »

miranelda kirjoitti:Voih, vieläkö te täällä raukat jauhatte...

Minä täällä hoitelen lehtikalojani... taistelukalojani... kardinaaliterojani... sinisiä malawiahvenia... ja haimonnejani... seeprakalojani... mustamollejani... sekä miljoonakalojani...

miten paljon sitä muuten mahtuukin kalaa 125litraiseen, kun oikein laittaa mahtumaan....
Silkka arvaus...Naurettavasta provoamisesta? Ihme suorastaan ettei niitä ole usempia.

Etkös muuten ollut lyömässä hanskat naulaan ja haistattamassa meille kukkaset ikiajoiksi?
miranelda kirjoitti:Kun mä tulin ekaa kertaa tänne aqua-webiin olin avoimin mielin. Luin keskusteluja monta tuntia läpi, myös jjärven sivut.

Sitten rekisteröidyin ja aloin kysymään asioista, jotka oli ongelmana. Sain melkein kaikkiin vastauksiin vastaukseksi linkin jjärven sivuille tms. En varsinaista vastausta koskaan. Jokainen koitti tärkeillä toista enemmän ja esittää prosentteja ja desimaalilaskuja ammonniakkilukemista. Blaah! Kysymyseni olivat selkeät, halusin selkeän vastauksen.

Nyt oon kyllästynyt koko aqua-webiin. Alan pestä ton kaiken multapaskan akvasta, vaihdan veden ja ammoniakkiliuos-pullolla heitän lähintä vesilintua. Huomenna marssin akvaariokauppaan ja ostan ne mieleisimmän näköiset kalat, sopi ne yhteen tai ei. Jos ne kuolee, ostan uudet tilalle, eihän nuo paljon maksa!

Että kiitosta vain teille, hyvin neuvoitte tätäkin aloittelijaa!
Ps. provosoitumaan tästä ketjusta ei pysty, mhaha vain tulee kipeäksi nauraessa... :mrgreen:
Ketuttaa kuin pikkuoravaa pakkasella. Käpy on jäässä, hammas katki ja oksakin niin himskatin liukas. (Siistitty versio.)
jusa
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jusa »

miranelda kirjoitti:Mistähän tuo toinen varoitus tuli?
Kommentista joka löytyy poistettujen osastolta, ei ollut ihan asiallinen. Olin valmis heittämään jo pihalle mutta kohde oli armollisempi.
miranelda kirjoitti:Nyt oon kirjoittanutkin asiallisesti.
Hienoa, ehkä turhista varoituksista on jotain hyötyäkin.
miranelda kirjoitti:Mielipiteeni asoistako sai varoituksen aikaan?
Ei.
miranelda kirjoitti: Oootte te oikeesti aika perseestä!!!
Kerro jotain uutta :P
mariana
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja mariana »

miranelda kirjoitti:Mistähän tuo toinen varoitus tuli? Nyt oon kirjoittanutkin asiallisesti. Mielipiteeni asoistako sai varoituksen aikaan? Oootte te oikeesti aika perseestä!!!
Ehdin kyllä näkemään mistä se varoitus tuli. Menit vähän turhan henkilökohtaisuuksiin. Tiedät kyllä varmaan itsekin mistä sen sait.
Skroik
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Skroik »

Jokohan tätä aihetta olisi tarpeeksi? Mikäli jotain uutta sanottavaa jäi hampaankoloon, voi yv:llä pyytää lukon auki.

Rauha maassa ja ihmisillä hyvä tahto, vai mitenkä se meni.
Lukittu

Palaa sivulle “Bugit ym. ongelmat”