Savipohja

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
JK21
Starting Member
Starting Member

Savipohja

Viesti Kirjoittaja JK21 »

Hankin juuri Eheim mp 54 litrasen setin ja mietin, että pitääkö savee laittaa sellasen jonkun perushienon hiekan alle kasveille?
Mitkä kasvit on kaikkein helppohoitoisimpia ja sopivia muutenkin noin pieneen akvaan?

Mulla oli joskus nappulana aluksi 50 litrainen ja sitten 128 litrainen eli jotain kokemusta löytyy ja yritän kokoajan lukee lisää aiheesta ja imeä tietoa netistä.
Tarkoitus olisi rakentaa sellainen pieni ja mahdollisimman sopiva elinympäristö vaikka jollekkin tetraparvelle, ja ehkä joillekin leväputsifisuille.
En aio pitää mitään kiirettä tän kanssa eli kypsytykset ja kasvit saa olla rauhassa ilman kaloja niin pitkään kun tarvis.

Onko täällä Tampereella mitään kauppoja suositeltaviksi asti?

:)
-Strontium Dog
kylpyankka
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Re: Savipohja...

Viesti Kirjoittaja kylpyankka »

JK21 kirjoitti:Mitkä kasvit on kaikkein helppohoitoisimpia ja sopivia muutenkin noin pieneen akvaan?
Minulla on tuollainen samanlainen akvaario, jossa tällä hetkellä kasveina löytyy pientä vallisneriaa, kierteisvallisneriaa ja anubias nanaa. Tässä kuva ko. altaasta. Vielä on vaiheessa sisustaminen, mutta vähän käsitystä noiden mainitsemieni kasvien sopivuudesta. Mitään isompia köynnöstäviä nopeasti kasvavia kasveja en suosittele, sillä niitä saa olla karsimassa jatkuvasti jos/kun innostuvat kasvamaan. Melalehdet ja anubias nana tulevat näin äkkiseltään mieleeni sopivina kasveina. Oletko tutustunut Tropican sivustoon, siellä on kattavasti tietoa kasveista.

Itselläni on tuossa akvaariossa 5 omenakotiloa, X määrä katkarapuja ja 4 miljoonakalakoirasta.
JK21
Starting Member
Starting Member

Tropica

Viesti Kirjoittaja JK21 »

Joo, kiitti vastauksesta. Mä oon käynyt Tropican sivuilla jo katselemassa. Ajattelinkin juuri jotain hidaskasvuisia ja suht pieniksi jääviä kasveja.
-Strontium Dog
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”