Suodatinpatruunan vaihto

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
hympat
Junior Member
Junior Member

Suodatinpatruunan vaihto

Viesti Kirjoittaja hympat »

Eka kertaa edessä patruunan vaihto fluval 2 suodattimeen. Paketin kyljessä kovasti ohjeita mitä tehdä ennen käyttöä, mut englanniksi, enkä oikein nyt pääse selvyyteen mitä sille pitää tehdä ennen käyttöön ottoa. Onko suodatin patruunan vaihdosta haittaa hyville bakteereille, kun allas muuten kypsä. Käytössä myös isompi suodatin, tämä toimii vain ohessa ja tähän toiseen vain täytyy vaihtaa patruuna.
Sarkka
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Sarkka »

Ei ole haittaa, varsinkin kun sulla on se toinen suodatin siellä pörräämässä. Ja suurin osa bakuistahan elelee kuitenkin muualla kuin suodattimissa.

Ainakaan Eheimin pickupin patruunalle ei tarvinnut tehdä mitään ennen käyttöönottoa.
"Miksipä tehdä jotain helposti sillä sehän se vasta tylsää olisi."
-Kaaka81
Mymmeli81
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Mymmeli81 »

Itse vaihdoin muutama viikko sitten Fluvalin sisäsuodattimeen uuden suodatinpatruunan.
Huuhtelin patruunaa haalealla vedellä hetken ja laitoin paikoilleen.
Miljoonakala
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Miljoonakala »

Miten usein sisäsuodattimen patruunat pitäisi muuten vaihtaa? Suosituksia olen kuullut noin kolmen kuukauden välistä, mutta onko näin? 8O
Naanu
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Naanu »

Akvaariokauppias sanoi kerran minulle, että patruuna tulisi vaihtaa silloin kun sen rakenteessa huomaa selvästi huonontumista. Eli siis se ei enää pysy muodossaan tai ei vain suodata tai on jatkuvasti aivan tukossa.
Sitä menee vaikka läpi harmaan kiven, mutta muitakin reittejä olisi.
cosmo21
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja cosmo21 »

Naanu kirjoitti:Akvaariokauppias sanoi kerran minulle, että patruuna tulisi vaihtaa silloin kun sen rakenteessa huomaa selvästi huonontumista. Eli siis se ei enää pysy muodossaan tai ei vain suodata tai on jatkuvasti aivan tukossa.
Mullekin sano akvakauppias samalla tavalla. [;)]
92 litrainen akva ja ihana mies
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”